    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jeśli sprzedawca odmawia reklamacji?
    Date: Wed, 20 Apr 2005 21:33:39 +0800

    In article <3...@n...onet.pl>, g...@p...onet.pl wrote:
    > Jak postąpić, jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji (towar niezgodny z
    > umową)? Poprosiłem, by mi to napisał, ze odmawia - nic z tego. Wysłać pocztą?

    Jak już doradzono, powiadomiłbym Inspekcję Handlową - może poasystują.

    Słanie towaru ma ten minus, że nawet jeśli pójdzie to za potwierdzeniem
    odbioru to nie bardzo wiem jak bezboleśnie udowodnić co się właściwie
    wysłało.

    Zakładając dużą dawke złej woli u sprzedawcy, w miarę bezpieczna sekwencja
    działań powinna MZ wyglądać tak:
    - idziesz do sklepu i nagrywasz odmowę sprzedawcy. Na taśmie powinno się
    znaleźć stwierdzenie wypowiedziane przez sprzedawcę (lub potwierdzone)
    jaka jest data nagrania.
    - ślesz poleconym za potwierdzeniem odbioru zgłoszenie reklamacyjne z
    danymi umożliwiającymi kontakt z Tobą i dalsze oględziny towaru.

    --
    Marcin