  • 1. Data: 2006-09-24 16:26:30
    Temat: Co jak skonczylo sie OC ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Co sie dzieje jak skonczyla mi sie umowa OC na auto ?
    - Automatycznie musze isc podpisac kolejna z poprzednim ubezpieczycielem,
    czy tez moge isc do dowolnego ?
    - Musze placic od momentu zakonczenia starej cz od momentu podpisania nowej
    ?

    Auto stalo wogole nie jezdzone, skonczylo sie ubezpieczenie i przeglad (ten
    juz zrobilem).
    Aby bylo trudniej, tak naprawde nigdy z aktualnym ubezpieczycielem nie
    podpisalem umowy. Otrzymalem ja od poprzedniego wlasciciela i zostawilem.

    Fantom

  • 2. Data: 2006-09-24 17:01:54
    Temat: Re: Co jak skonczylo sie OC ?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Fantom wrote:
    > Witam
    > Co sie dzieje jak skonczyla mi sie umowa OC na auto ?
    sama się przedłużyła na następny okres.
    Żeby wygasła należy to zrobić na 30 dni przed końcem terminu polisy.

    > - Automatycznie musze isc podpisac kolejna z poprzednim ubezpieczycielem,
    > czy tez moge isc do dowolnego ?

    j.w. sama się podpisała.
    Jak pójdziesz do innego to będziesz miał dwie i obie bedziesz musiał
    zapłacić.

    > - Musze placic od momentu zakonczenia starej cz od momentu podpisania nowej
    > ?
    pytanie bezprzedmiotowe

> [...]
    > Aby bylo trudniej, tak naprawde nigdy z aktualnym ubezpieczycielem nie
    > podpisalem umowy. Otrzymalem ja od poprzedniego wlasciciela i zostawilem.

    j.w.
    sama się podpisała.
    Miałeś zdaje się 30 dni od monetu zakupu na zerwanie umowy. Teraz już
    cię obowiązuje.
    Jak nie dostałeś nowej polisy to się o nią upomnij, bo jak najbardziej
    ją masz tylko ci ubezpieczyciel nie przysłał.
    Może poprzedni właściciel nie zawiadomił o sprzedaży pojazdu.

  • 3. Data: 2006-09-24 17:16:13
    Od: "Wiech" <wiebez_spamusiek@su[no_spam]pra.com.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ef6dm5$7el$1@inews.gazeta.pl...
    > sama się przedłużyła na następny okres.

    z tym sie zgadzam

    > Żeby wygasła należy to zrobić na 30 dni przed końcem terminu polisy.

    nie wprowadzaj ludzi w blad. Skad wziales te 30 dni? Moze podasz jakas
    podstawe prawna swojego twierdzenia... bo ja czytam, że ustawa wymaga
    aby wypowiedzenie zostało złożone w towarzystwie ubezpieczeniowym najpóźniej
    na dzień przed upływem ochrony ubezpieczeniowej polisy OC.

    > j.w. sama się podpisała.
    > Jak pójdziesz do innego to będziesz miał dwie i obie bedziesz musiał
    > zapłacić.

    i znów przemieszany groch z kapusta. Umowa sie nie podpisała tylko
    uległa przedłużeniu, ale rzeczywiście jesli pojdzesz do innego
    ubezpieczyciela
    bedziesz musial oplacac obie umowy.

    a generalnie jak chcesz odpowiadać na takie pytania to poczytaj napierw
    ustawe z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych.

  • 4. Data: 2006-09-24 17:39:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> w

    > sama się przedłużyła na następny okres.

    Skąd wiesz, że była opłacona w całości?

    > Żeby wygasła należy to zrobić na 30 dni przed końcem terminu polisy.

    Czy może nie później niż jeden dzień przed upływem...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-09-24 19:58:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Wiech wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisa? w
    > wiadomo?ci news:ef6dm5$7el$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > z tym sie zgadzam

    > nie wprowadzaj ludzi w blad. Skad wziales te 30 dni? Moze podasz jakas
    > podstawe prawna swojego twierdzenia... bo ja czytam, ?e ustawa wymaga
    > aby wypowiedzenie zosta?o z?o?one w towarzystwie ubezpieczeniowym najp?niej
    > na dzie? przed up?ywem ochrony ubezpieczeniowej polisy OC.

    możliwe. ale fakt faktem wypowiedzenie trzeba było złożyć.

    > ubezpieczycielem,
    >
    > i zn?w przemieszany groch z kapusta. Umowa sie nie podpisa?a tylko
    > uleg?a przed?u?eniu, ale rzeczywi?cie jesli pojdzesz do innego
    > ubezpieczyciela
    > bedziesz musial oplacac obie umowy.

    A jakbym napisał "sama się podpisała" w cudzysłowach, to byłoby w
    porządku?

  • 6. Data: 2006-09-25 08:20:56
    Od: "Tomek68" <b...@o...pl>

    > - Automatycznie musze isc podpisac kolejna z poprzednim ubezpieczycielem,
    > czy tez moge isc do dowolnego ?

    Musisz podpisać umowę z dotychczasowym ubepieczycielem. Umowę mozna
    wypowiedzieć najdalej dzień przed wygaśnięciem starej.

    T68