  • 51. Data: 2021-10-17 22:21:32
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2021 o 21:14, Kviat pisze:

    > https://oko.press/awantura-o-poligamie-a-naprawde-ko
    rzystaja-niemieckiej-pomocy-uchodzcy-cudzoziemcy-a-z
    wlaszcza-polacy/
    > Dasz radę przeczytać ze zrozumieniem?

    Pytanie, czy Ty dasz radę. Dla mnie nie ma nic nowego.

    W całym świecie arabskim popularne są małżeństwa "ustawiane" przez
    rodziców. W Polsce masz Urzędy Stanu Cywilnego. Prawo zabrania
    posiadania więcej, niż jednej żony. Ale w świecie arabskim zakazu nie
    ma. W Polsce tacy Romowie często zawierają małżeństwa za pośrednictwem
    własnego Wójta i w aktach stanu cywilnego nie ma o tym żadnej wzmianki.
    Co więcej żona używa nazwiska męża, a w dokumentach ma panieńskie. nie
    umieją czytać, to co im za różnica.

    Również w Polsce mieszkają tego typu rodziny arabskie, gdzie mężczyzna
    ma kilka żon. Jedną formalną i kilka konkubin. Rodziny łączy osoba ojca
    dzieci. "Wielożeństwo należy do realiów muzułmańskich imigrantów w
    Niemczech. Znawcy tematu liczą, że w Berlinie ok. 20-30 procent mężczyzn
    pochodzących z krajów muzułmańskich żyje w bigamii. Drugie małżeństwo
    jest zawierane tylko w meczecie, nie rejestruje się go w urzędzie."

    Jak na standardy oko.press bardzo fajny artykuł.

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2021-10-18 01:50:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-16, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > To w obecnym systemie w paru+ którzy zasługuje na azyl służy za tarczę
    > dla wielu+ którzy na azyl "niezbyt" zasługują.

    Niestety, ale pewnie tak.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2021-10-18 12:02:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tego, coś wymyślił, to faktycznie.

    Przecież nie ja ten hotel wymyśliłem... wojny też...

    > Widzisz, jak Ty nic nie rozumiesz. Jak mu spalą hotel, to nie da rady w
    > nim uchodźców zakwaterować.

    To była w końcu wojna, czy nie? Jacyś żołnierze chcieli spalić ten hotel?
    Bo już się pogubiłem...

    I jednak masz stanowisko w tej sprawie.
    Nie popierasz, ale rozumiesz...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2021-10-18 12:10:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie, czy Ty dasz radę. Dla mnie nie ma nic nowego.
    >
    > W całym świecie arabskim popularne są małżeństwa "ustawiane" przez

    [ciach reszta nie na temat]

    I tylko tyle z tego zrozumiałeś i zapamiętałeś?

    Omiń obyczajowy fragment i skup się na temacie, bo znowu gubisz wątek.
    Tam prostują twoje bzdury na temat "żądzy socjalu" przez uchodźców.

    Widzę, że jak zwykle przerosło to twoje możliwości intelektualne, więc
    dla ułatwienia wkleję ci jeden z kluczowych fragmentów:

    "IAB zbadał w 2017 roku sytuację 4 800 uchodźców ubiegających się o azyl
    od początku 2013 do 31 stycznia 2016 roku. Wskaźnik zatrudnienia wzrasta
    wraz z długością pobytu. Na przykład wśród osób w wieku od 15 do 64 lat,
    które złożyły podanie o azyl na początku 2016 roku, sześć procent
    znalazło już pracę lub przynajmniej płatny staż.

    Wśród osób, które zgłosiły się w 2014 roku, wskaźnik zatrudnienia
    wyniósł dziesięć procent, a wśród przybyłych w 2014 - 22 procent. Ci,
    którzy przyjechali w 2013 roku prawie w jednej trzeciej (31 procent)
    znaleźli pracę. Z wcześniejszych badań IAB wynika, że po pięciu latach
    już połowa uchodźców pracuje. Dla porównania pracę ma 74 procent
    obywateli Niemiec od 15 do 65 roku życia.

    W 2015 roku do Niemiec dotarło ponad milion uchodźców - głównie z Syrii,
    Iraku i Afganistanu. W 2015 prawie 900 tysięcy osób złożyło wniosek o
    azyl, w 2016 - 300 tysięcy. W 2016 roku Niemcy wydały na uchodźców 22
    mld euro, na 2017 mniej więcej tyle samo.

    W tej sumie mieszczą się: ponad 7 mld euro na walkę z przyczynami
    uchodźstwa na miejscu, 1,4 miliarda euro to pomoc humanitarna w rejonach
    objętych wojną, ponad 14 miliardów wydane w samych Niemczech na
    utrzymanie, kursy integracyjne, szkoły dla osób czekających na azyl.

    90 procent sumy wydanej na miejscu wpłynęło z powrotem do gospodarki.
    Wydano je na miejsca pracy i pensje dla nauczycieli, pracowników
    socjalnych, wynajem budynków na domy dla uchodźców, budowanie nowych. Te
    pieniądze zostają w Niemczech."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 55. Data: 2021-10-18 12:14:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Oct 2021 22:21:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak na standardy oko.press bardzo fajny artykuł.

    Chociaż raz nie napisali o kulsońskich wyczynach w milicyjnych kiblach albo
    wałkach misiewiczów, to i standard odpowiedni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 56. Data: 2021-10-18 12:26:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 16 Oct 2021 21:48:01 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przykładowo, gdybyśmy chcieli wojnę z Rosją prowadzić, to ich jest
    > blisko 4 razy więcej, więc nie wystarczy wyeliminować jednego na jednego
    > naszego utraconego. Trzeba pogłówkować, jak ich 4 wyeliminować. Albo
    > zwiększyć siły po naszej stronie o 4 razy.

    A nie można ich w razie czego wylegitymować? Wylegitymowany agresor jest
    bardziej potulny, a w razie czego można go zabrać na komendę.

  • 57. Data: 2021-10-18 18:14:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 12:26, Olin pisze:
    > A nie można ich w razie czego wylegitymować? Wylegitymowany agresor jest
    > bardziej potulny, a w razie czego można go zabrać na komendę.

    To jest rozwiązanie. Zawsze się zastanawiałem, czemu w 1939 roku nie
    ustaliliśmy ITD na drogach i nie załatwiliśmy w ten sposób Niemców.
    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2021-10-24 01:47:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177334,27718632,
    dlaczego-polski-rzad-nam-to-robi-pytaja-kurdowie-to-
    kolejni.html

    Mam mieszane uczucia co do tego reportażu, ale jednak powtarza się motyw
    o spychaniu przez Białorusinów na druty, szczuciu psami i podobnych
    atrakacjach. Według opisu, polska SG też się zresztą zachowuje jak
    bandyci.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-10-24 04:23:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-23, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > o spychaniu przez Białorusinów na druty, szczuciu psami i podobnych
    > atrakacjach. Według opisu, polska SG też się zresztą zachowuje jak

    tu jeszcze z Rzepy:
    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art19041911-reportaz
    -afp-z-granicy-cos-czego-nie-zyczysz-najgorszemu-wro
    gowi-koszmar
    "Za podróż z rodzinnych stron (pochodzi z doliny Bekaa w Libanie) Ali
    Abd Alwareth zapłacił 4 tys. dolarów firmie z Mińska, którą znalazł w
    mediach społecznościowych. Gdy znalazł się pod granicą, według jego
    relacji białoruskie służby przekazały mu, że ma tylko dwa wyjścia. -
    Albo umrzesz tutaj, albo umrzesz w Polsce. "

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2021-10-24 10:12:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > o spychaniu przez Białorusinów na druty, szczuciu psami i podobnych
    > atrakacjach. Według opisu, polska SG też się zresztą zachowuje jak

    To są opisy pod media. Oczywiście nie wykluczam, że ktoś tam kogoś
    gdzieś spycha. Generalnie, to problemem jest to, czy chcemy tych ludzi
    przyjąć tu i ich utrzymywać, czy nie.

    To, czy na ich tu dostarczeniu zarobi jakaś firma z Mińska, czy inna
    "mafia", to jest rzecz poboczna. Ktoś musi. Pieszo z Afganistanu czy
    innego Jemenu nie wędrują. Najpierw politycy muszą po prostu zająć
    stanowisko na temat tego, co jest właściwe. Jak będzie jasne, klarowne i
    powszechnie akceptowane stanowisko, to wszelakie służby spokojnie je
    zrealizują taktycznie.

    Dokąd problem nie dotyczył Polski, to nie zwracaliśmy na niego uwagę.
    Pojedynczy "uchodźcy" nie byli problemem. można ich było przyjąć,
    wydalić, a nawet przewieźć do Niemiec. Co tam tylko sobie politycy tylko
    wymyślą. Ale teraz problemem stała się ilość.

    Uważam, że jeśli uznamy, że tych ludzi należy tu w Europie przyjąć, to
    najprościej wysłać okręty desantowe, zabrać ich w godziwych warunkach
    nawet z plaż, gdzie tam są i tu przywieźć. A jeśli uważamy, że nie
    należy im pomagać, to po prostu to ogłosić, a nie udawać, że chcemy
    bardzo pomagać i po cichu walić bagnetami po nogach licząc na to, że się
    wykrwawią zanim dojdą.

    To, w jaki sposób ich logistycznie tu przywieźć, to rzesz poboczna. Z
    Białorusi można kilkoma pociągami ich bezpiecznie Niemcom dostarczyć do
    dowolnej stacji - jeśli sobie tylko życzą - zamiast ganiać się z nimi
    po krzakach.

    --
    Robert Tomasik