    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 21 Jun 2015 19:38:43 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ciekawostka - prośba o wyjaśnienie.

    Jak rozumieć zapis z umowy o pracę:

    "Ponadto oświadczam, że znane są mi przepisy dotyczące naruszenia tajemnicy
    państwowej i służbowej zawarte w art. 260-264, w związku z art. 120 par. 15
    i 16 ustawy z dnia 19 kwietnia 1969r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 13, poz. 94)."
    Pisownia oryginalna.

    W podanym Dzienniku Ustaw w w/w artykułach figuruje Polska Rzeczpospolita
    Ludowa, zagożenie ujawnianiem tajemnic dotyczących bezpieczeństwa obronności
    kraju etc, w ogóle podana jest data uchylenia w 1998r, więc? Ponadto obiło
    mi się o oczy, że nie ma czegoś takiego jak tajemnica państwowa czy
    służbowa, poza nielicznymi wyjątkami, od 2011r.
    W KK par. 120 dotyczy środka masowej zagłady zabronionego przez prawo
    międzynarodowe.

    Praca nie dotyczyła agenta służb specjalnych, tylko sprzątaczki w obiekcie
    należącym do gminy i nie jest to archiwum IPN, służb specjalnych etc.

    Co autor mógł mieć na myśli zamieszczając taką klauzulę?

    Na mój nieprawniczy rozum ta klauzula nie ma żadnego znaczenia, ale może się
    mylę?

    Pozdrawiam
    J.