  • 11. Data: 2022-11-15 07:21:40
    Temat: Re: Chciałam aby podpisał mi ePUAPEM
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Autorka chciała się podzielić swoją konsternacją.

    > A co jest na tym bilecie i jakie są warunki uzyskania takiego biletu
    > jesli jest imienny?

    Może uzyskać każdy.

    W Warszawie zarząd transportu przetwarza dane osobowe i PESEL.
    "[...]Kartę należy odebrać osobiście w jednym z Punktów Obsługi
    Pasażerów. Przed odebraniem WKM następuje weryfikacja danych we wniosku,
    dlatego też konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości[...]"
    w innych miastach chyba jest podobnie.

    Zdarza mi się, że w placówce poczty adresaci próbują odebrać list
    okazując WKM.

  • 12. Data: 2022-11-15 07:25:39
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Natomiast nie wszyscy mają ePUAP.

    Z moim obserwacji, każdy kto ma nadany PESEL ma ePUPAP, tylko nie każdy
    dokonał pierwszego logowania, bo aby z tego korzystać nalezy mieć nr
    telefonu u polskiego operatora telefonii komórkowej. Chyba temu służyła
    promocja operatorów dla obywatelu Ukrainy

  • 13. Data: 2022-11-15 07:29:49
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 20:50, Monika Głowacka pisze:
    > Chciałam, aby inna osoba podpisała mi na odległość umowe o dzieło ePUAPEM.
    > Dostałam fotki paszportu, dowodu osobistego i biletu komunikacji
    > miejskiej jako uwiarygadniająca jej osobę.
    > Gady zapytałam w czym problem, dostałam odpowiedź, że co za różnica?
    > To przeciez fotki mozna łatwo zrobić, a podpis ePUAP nie koniecznie.
    >
    > Umowa nie doszła do skutku.
    >
    > Kto inny nie widział tego problemu.

    Ten wątek juz kiedyś był tu poruszany.

  • 14. Data: 2022-11-15 09:11:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2022 13:56:53 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ktoś odczytał tezę?
    > Chyba że nie trzeba...

    Bo to post z tezą ukrytą :) Ale to jeszcze nic. Spróbuj znaleźć tezę w
    postach niejakiego A.Filipa. Prawdziwy mistrz ukrytej tezy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-11-15 09:17:19
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Jestem ciekawy, "co autor miał n myśli".
    > Bo taka historia bez puenty...
    > Chyba że chodziło o reklamę epuap.

    Prace zdalne są coraz bardziej popularne, a xerokopia czy skan umowy nie
    jest dokumentem.
    Umowa wysłana listem pocztowym właściwie może być, ale skąd wiadomo kto
    ją podpisał. Można do notariusza, ale kancelaria notarialna nie zawsze
    jest za rogiem.
    Jest ePUPAP, a mało kto z tego korzysta w sprawach poza urzędem.
    W TV idą spoty o nowelizacji kodeksu drogowego, a o tym nie.

  • 16. Data: 2022-11-15 14:03:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zupełnie jak większość urzędów.

    -----

  • 17. Data: 2022-11-15 15:05:52
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    internecie to to nie istnieje."

    > "Jutro rano będzie w gazetach,a dziś wieczorem będzie na TV".
    > A w internecie już jest.
    > Jakbyś napisał "kilkanaście" - choć to też za mało, już prawie 2023 - więc
    "kilkadziesiąt" lat temu,
    > to jeszcze można by się zgodzić ;P

    Nie każdy potrzebuje wiedzieć o wszystkim w kilka minut.
    Nie bardzo też rozumiem w jaki sposób miało by to usprawiedliwiać
    troli wzywających do podania linka miesiące po podaniu informacji
    przez telewizję?

    > Ale czasem jest problem, należy go jednak twórczo rozwiązać.

    I tu się różnimy, ja problemy rozwiązuje ty wolisz "rozwiązanie twórcze".
    Czyli zmiana tematu i/lub rozwodnienie problemu.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2022-11-16 11:41:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zastanawiam się, jak dwie osoby fizyczne mają sobie coś podpisać e-Puapem, bez
    jakiejś infrastruktury technicznej.
    Te e-Puapy latają mailami czy smsami?
    O tak dla przykładu pisemną umowę najmu lokalu zawrzyjmy zdalnie pomiędzy Nowakiem i
    Kowalską.

    -----

  • 19. Data: 2022-11-16 11:43:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podpisuj w trakcie rozmowy wideo, np. przez Zoom czy podobny komunikator.
    Możecie sobie okazać dokumenty tożsamości do kamery.

    -----

  • 20. Data: 2022-11-16 12:11:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 15 listopada 2022 o 15:06:19 UTC+1 RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Nie bardzo też rozumiem w jaki sposób miało by to usprawiedliwiać
    > troli wzywających do podania linka miesiące po podaniu informacji

    Coś sam chyba trollujesz.
    Stawiasz tezę, że obecnie - oraz minimum 10 lat wstecz - istnieje jakakolwiek
    informacja,
    która byłaby podana TYLKO przez telewizję?
    I, jako że TV jest medium "ulotnym" (choć kto wie, może jakoś sobie cały program
    archiwizują),
    to nie pozosatje po tej informacji ani śladu - w szczególności w internecie?

    > I tu się różnimy, ja problemy rozwiązuje ty wolisz "rozwiązanie twórcze".
    > Czyli zmiana tematu i/lub rozwodnienie problemu.

    No to pokaż inne rozwiązanie takiego problemu.
    Można oczywiście założyć własną wikipedię.