  • 51. Data: 2013-08-28 01:30:20
    Temat: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Tyle, że on ani sprawcą tych wykroczeń nie był, ani dłużnikiem. Uważam
    > za skrajnie nieparwdopodobną sytuację, w której zatrzymuje się
    > kierującego pojazdem tylko z tego powodu, ze rok temu tym pojazdem ktoś
    > popełnił wykroczenie i nie zapłacił mandatu.

    Ze swoimi obywatelami i pojazdami, to oni nie mają problemów.
    Jak cię złapie konwencjonalny patrol na przekroczeniu prędkości, to też
    nie problem bo winny jest na miejscu, nie ważne czyj pojazd prowadzi.
    Ale z fotoradarami już tak prosto nie jest, dysponowali do niedawna
    tylko marką pojazdu i numerem rej., a wykroczenie jest i trzeba
    zapłacić. Ich Rostowski też potrzebuje kasy, więc rzeźbią jak mogą.

    > Również uważam to za skrajnie nieprawdopodobne. Było sie zażalić do ich
    > sądu na bezpodstawne zatrzymanie.

    Jak ktoś ma na to czas i pieniądze to czemu nie?

    > Ale idąc tym tokiem rozumowania, to ani tyle nie warto żadnego dokumnetu
    > dziecka zabierać. I tak nie pomoże.

    Bo w sumie tak jest, i jest tak jak wcześniej napisałeś, w strefie
    Szengen powinien wystarczyć aktualny dowód lub paszport.
    Ale jest odsetek sytuacji gdzie nic nie pomoże, ani poświadczenie
    notarialne, ani konsul na gorącej linii.
    Zabić nikogo nie zabiją, ale zatrzymanie opiekunów/rodziców nawet na
    kilka godzin, to dla kilkulatka może być niemały szok, tym bardziej gdy
    w koło wszyscy gadają po "murzyńsku". I z tym trzeba się liczyć w obcym
    kraju.

    > Czemu "też"? A gdzieś jeszcze? Bo w Polsce, to przypadki zatrzymania są
    > dość dokłądnie określone i raczejn nie sądzę, by w analogicznej sytuacji
    > ktoś mógł być zatrzymany.

    W analogicznej sytuacji może nie. Ale chyba nie chcesz nam wmówić że nie
    nadużywa się w naszym kraju tego "dokładnie określonego środka" lub
    aresztu przyklepanego przez prokuratora?

    > Czemu numer pozostał bez zmian?

    A tego to ja nie wiem, może mu się numery spodobały?

    > Wiesz, jeśli tak było, to pozostaje jedynie chylić czoło przed głupotą
    > ich prawa. Ale wątpię.

    A dlaczego głupotą? Ktoś popełnił wykroczenie i należą się za to
    pieniądze. Dysponują tylko danymi XXX, YYY i ZZZ pojazdu, przy jakieś
    tam okazji pojazd wpada im w łapy, to ściągają od jego kierowcy należną
    kasę. W 90% przypadków, to będzie sprawca i wszystko OK, w 10% ktoś
    niewinny. Ich to nie obchodzi, niech płaci niewinny i żąda zwrotu kasy
    od winowajcy, w jaki sposób to nie ich problem.
    To jest najprostszy sposób na odzyskanie pieniędzy i oni go stosują.
    Czy to jest zgodne z ich prawem? Nie mam pojęcia, ale się sprawdza.

    Co u nas robi się z fotkami samochodów na obcych numerach to chyba wiesz?

    > Zapytam przy okazji niemieckich policjantów o ich
    > procedurę, ale ta okazj będzie dopiero za dwa miesiące.

    I myślisz, że odpowie Ci że traktują Polaków na drodze tak jak nasze
    patrole służb wszelakich traktują Ukraińców, Białorusinów, Bułgarów czy
    Rumunów?
    No ale skoro chcesz to spytaj ich na przykład o akcję z przed kilku lat
    i z "niemaniem" apteczek w wyposażeniu naszych pojazdów i ile się za ten
    "niecny" proceder należy mandatu?

    > A to na pewno mandaty? :-)

    Raz to tylko widziałem i nie wiem nawet czy to był mandat czy jakieś
    wezwanie do zapłaty, bo to nie moje było i po niemiecku, oni generalnie
    w dupie mają tłumaczenia. Ale fotki jak nic były z miejscem zdarzenia, z
    zarejestrowaną prędkością, jedna całego pojazdu z czytelnym numerem
    rej., druga ze zbliżeniem, na którym dokładnie widać twarz kierowcy.
    Listem zwykłym taka przesyłka dotarła do Polski, do właściciela pojazdu.

    > Wątpię. O ile się orientuję, to mogli stosować zastaw na samochodzie,
    > ale to z zatrzymaniem osoby ma cokolwiek luźny związek. Bo u nich za
    > fotoradary dają opłaty administracyjne nakłądane na właścicieli
    > samochodu, a nie mandaty.

    Akurat samochody to ich średnio interesują, z nimi jest tylko kłopot.
    To kraj gdzie samochodów jest i tak za dużo i są relatywnie tanie.
    W praktyce wygląda to tak, że do kwoty kilkudziesięciu euro nie ma
    problemów, przeważnie kierowca uzbiera taką sumę. A jak nie, a pan
    policjant ma dobry humor to pogrozi paluszkiem i puści wolno ale
    uprzedzi, że przy kolejnej kontroli może już nie być tak miło.
    Ale jak delikwentowi nazbierało się mandatów z kilku lat na kwoty
    kilkuset euro, to co im po samochodzie, który jest wart mniej niż te
    mandaty?
    U nich złomowanie pojazdu kosztuje kilkaset euro i chętniej by się
    pojazdów pozbyli niż jeszcze je konfiskowali.

    BTW
    Czy zabranie w depozyt pojazdu przez niemiecką czy jakąkolwiek policję i
    "manie" na to kwitów może być podstawą do wyrejestrowania pojazdu w
    naszym kraju?
    Bo wietrzę niezły biznes.

    > Ale nie zatrzymali Cię? To już zaczynamy zbliżać się do prawdy.

    Nie, dla 20-30 euro oni też jaj nie robią i człowieka nie aresztują.
    Ale miałem alternatywę albo zapłacę i wracam do kraju, albo zawracają
    mnie z przejścia granicznego i mam do wyboru dwie opcje:
    1. Jadę na koniec kolejki odstać znowu swoje i jestem w punkcie wyjścia.
    2. Jadę na inne przejście, tam też jest kolejka i procedura się powtarza.
    Robi Ci różnicę czy ktoś Cię zatrzymuje czy każe jeździć w koło po kilka
    kilometrów? Bo mi nie robiło i zapłaciłem.

    Między kim a kim?

  • 52. Data: 2013-08-28 02:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > marką pojazdu i numerem rej., a wykroczenie jest i trzeba zapłacić. Ich
    > Rostowski też potrzebuje kasy, więc rzeźbią jak mogą.

    Rozumiem Twój tok rozumowania, no ale to akurat nijak się ma do tematu
    naszych rozważań.

    > Jak ktoś ma na to czas i pieniądze to czemu nie?

    Kasa raczej nie potrzebna. A czas? Skoro mam siedzieć?

> [...]
    > kilka godzin, to dla kilkulatka może być niemały szok, tym bardziej gdy w
    > koło wszyscy gadają po "murzyńsku". I z tym trzeba się liczyć w obcym

    I tu sie zgodzę. Na idiotę trudno czasem poradzić. No ale szanse, że w
    takim wypadku pomoże jakiś akt notarialny oceniam na znikome i tyle.

    > W analogicznej sytuacji może nie. Ale chyba nie chcesz nam wmówić że nie
    > nadużywa się w naszym kraju tego "dokładnie określonego środka" lub
    > aresztu przyklepanego przez prokuratora?

    Od kilkunastu lat arest "klepie" sąd. Co do zamego zatrzymania, to uchylę
    się od odpowiedzi. No ale znowu na nieprawidłowości akt notarialny raczej
    nie wpłynie.

    > A tego to ja nie wiem, może mu się numery spodobały?

    > A dlaczego głupotą?

    Bo czyn popełnia kierujący, a nie samochód. To jak w sklepie ktoś przebrany
    za kominiarza ukradnie batonik, to też wsadzają do "puszki" wszystkich
    kominiarzy w powieczie?

> [...]
    >
    > I myślisz, że odpowie Ci że traktują Polaków na drodze tak jak nasze
    > patrole służb wszelakich traktują Ukraińców, Białorusinów, Bułgarów czy

    A szsyeđ o tzm, bz nasi wsadyali te nacje beypodstawieni w aresyt_

    > No ale skoro chcesz to spytaj ich na przykład o akcję z przed kilku lat i
    > z "niemaniem" apteczek w wyposażeniu naszych pojazdów i ile się za ten
    > "niecny" proceder należy mandatu?

    Nie ma ludzi doskonałych. W różne opowieści uwierzę, bo nie jedno
    widziałem. Ale akurat w zatrzymywanie nie, bo to za poważny wybryk i tyle.

> [...]
    > druga ze zbliżeniem, na którym dokładnie widać twarz kierowcy.
    > Listem zwykłym taka przesyłka dotarła do Polski, do właściciela pojazdu.

    Też widziałem coś takiego. Przez jakąś prywatną firmę to szło. To były
    wezwania z ichniejszego odpowiednika starostwa. Włąśnie oni to mają jak
    opłata administracyjna. U nas chcieli to wprowadzić. No ale właśnie
    przywołałem międzynarodową kmonwencję zakazującą pozbawienia wolności za
    długi. Zatrzymanie osoby byłoby międzynarodowym incydentem.

> [...]
    > Ale jak delikwentowi nazbierało się mandatów z kilku lat na kwoty
    > kilkuset euro, to co im po samochodzie, który jest wart mniej niż te

    Ale to delikwent ma uzbierać tych mandatów. A nie samochód.

> [...]
    > Czy zabranie w depozyt pojazdu przez niemiecką czy jakąkolwiek policję i
    > "manie" na to kwitów może być podstawą do wyrejestrowania pojazdu w

    Możesz zgłosić kradzież :-))

> [...]
    > Robi Ci różnicę czy ktoś Cię zatrzymuje czy każe jeździć w koło po kilka
    > kilometrów? Bo mi nie robiło i zapłaciłem.

    Ktoś Cię po prostu w błąd wprowadził i tyle.

    > Między kim a kim?

    Nie wiem, ale opowiadasz historie, których ja nie kupuję.

  • 53. Data: 2013-08-28 02:31:19
    Od: marsel <marcin@pl>

    > To przewiduje miedzynarodowa konwencja o prawach człowieka.
    Z którą na bakier jest pół świata, z Polską gdzieś po środku.

    > Dlatego
    > między innymi u nas kolegia d/s wykroczeń zmieniono na sądy. Bo przepisy
    > nakazują sądową kontrolę nad pozbawieniem wolności.
    Ale to raczej taka kosmetyczna zmiana, pozbawionemu wolności generalnie
    zwisa kto mu ją zabiera.

  • 54. Data: 2013-08-28 09:11:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Zatrzymania samochodu nie wykluczam. Ale osoby?

    Potrzebny byłby komentarz powołującego się na dany przypadek.
    Właśnie na to wskazuję - na ogół osoba jeżdżąca "wszędzie" własnym
    samochodem nie wyobraża sobie rozstania z nim, a i zatrzymujący
    może nieco zaokrąglić literalne brzmienie przepisu do formy
    "pan dalej nie pojedzie" (zamiast "ten samochód dalej nie pojedzie,
    pan może iść piechotą")

    > Zatrzymania pod zastaw samochodu wykluczyć nie mogę.

    Podejrzewałbym właśnie taką nieścisłość.

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2013-08-28 09:16:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, marsel wrote:

    > Ze swoimi obywatelami i pojazdami, to oni nie mają problemów.
    > Jak cię złapie konwencjonalny patrol

    Ja w sprawie formalnej :)
    "Konwencjonalny patrol" nieco kłóci się z logiką poprzedniego
    zdania: wedla której KONWENCJI jest ten patrol prowadzony?

    Przy ścisłym znaczeniu raczej nie pasuje, a w rozszerzonym
    (jako synonim "przyjętych form") fotoradar też się jakoś
    nie wyróżnia :)

    pzdr, Gofryd

  • 56. Data: 2013-08-28 09:27:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Marek Wisniewski" <m...@g...com> napisał

    > Po co zatem nam akt notarialny?
    >
    > A inna sprawa, że coś podejrzewam, że to należy mimo wszystko postrzegać
    > w kategoriach jakiegoś błędu.

    I słusznie - omawiany przypadek primo nie odnosił się do aktu
    notarialnego a nieskuteczności zapisu rygoru nieważności w umowie
    o pracę, sądząc z uprzedniego opisu - istnieje na to u nich albo
    wprost przepis szczegółowy albo "powszechna interpretacja".
    Pracownik "przypomniał sobie" że miał mieć podwyżkę dopiero
    jak się zwalniał, a nie wtedy kiedy mu się należała.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2013-08-28 09:45:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.08.2013 15:19, witek pisze:

    > Dokładnie tak. Oboje rodzice.

    Oboje rodzice idąc razem na spacer z dzieckiem też mają brać jakieś
    kwity? Przecież żadne kwity nie pomogą, jeśli policjant ma wątpliwości
    co do tożsamości dziecka.

    Obudź się.

    I przestań nawracać do USA, bo była mowa o Schengen. Zresztą wydaje mi
    się, że USA znacznie bardziej pilnują, żeby ktoś nie wjechał, niż żeby
    nie wyjechał. Za moich czasów kontroli wyjazdowej na granicy z Kanadą w
    ogóle nie było. Jak ktoś chciał wyjechać, to wyjeżdżał, a nawet
    wylatywał, czy go jakaś władza szukała, czy nie (patrz Roman Polański).
    Nie wiem, może się coś zmieniło. Ale w Schengen nie są.

    MJ

  • 58. Data: 2013-08-28 10:18:19
    Od: marsel <marcin@pl>

    > A szsyeđ o tzm, bz nasi wsadyali te nacje beypodstawieni w aresyt_

    Podstawy to się jakieś zawsze znajdą. Doskonale zdajesz sobie z tego
    sprawę. ;)
    Ale tu nie chodzi o aresztowanie tylko o podejście policji, SG,ITD i
    celników to tych obywateli podczas kontroli drogowych czy granicznych.

    > Nie ma ludzi doskonałych. W różne opowieści uwierzę, bo nie jedno
    > widziałem. Ale akurat w zatrzymywanie nie, bo to za poważny wybryk i tyle.

    Czy jeżeli patrol policji zatrzyma cię do kontroli i nie pozwoli
    odjechać dopóki nie zapłacisz mandatu, mają twoje dokumenty i kluczyki,
    z miejsca się nie ruszysz, to jak to traktować?
    Jest to zatrzymanie czy nie?

    > Ktoś Cię po prostu w błąd wprowadził i tyle.

    W błąd w jakim sensie?
    Grenzschutz podczas kontroli brał od kierowcy do dokumenty wszystkich
    pasażerów i pojazdu.
    Jak wszystko było OK, to oddawał i jechałeś dalej, jak nie, to kazał
    zjechać na bok, potem otwierał bramkę między wjazdem i wyjazdem z
    przejścia granicznego i wskazywał drogę powrotną. Jak już delikwent
    zawrócił pojazdem, to oddawano mu dokumenty i nich jedzie dokąd chce.
    Jak ktoś miał jakieś obiekcje, a i był przy tym krewki przy tym, to
    oprócz mandatu mógł spokojnie zaliczyć areszt.
    Nie przekraczałeś granicy polsko-niemieckiej przed wejściem Polski do
    Szengen? Bo ja z setki, jak nie tysiące razy, samochodem, rowerem,
    pieszo i łodzią, jedynie Odrą wpław nie płynąłem.
    I takie rzeczy były na porządku dziennym.

    > Nie wiem, ale opowiadasz historie, których ja nie kupuję.

    Ależ masz takie prawo.

    Ale zadam Ci pytanie.
    Kierowca, na przykład Białorusin, zostaje przez patrol naszej policji
    zatrzymany za przekroczenie prędkości. Powinien zapłacić mandat,
    wszelkie możliwe papiery ma w porządku, nie ma jedynie pieniędzy w
    żadnej walucie, nie ma też kart kredytowych.
    Co robi nasz patrol?
    Co się dzieje z białoruskim kierowcą i co z samochodem?

  • 59. Data: 2013-08-28 10:52:53
    Od: marsel <marcin@pl>

> [...]
    > może nieco zaokrąglić literalne brzmienie przepisu do formy
    > "pan dalej nie pojedzie" (zamiast "ten samochód dalej nie pojedzie,

    Jak dokładnie było, to wiem jedynie z opowiadań, sąsiada, mnie tam nie było.
    Ale z jego opowiadań wyglądało to tak, że patrol policji zatrzymał go do
    kontroli, podczas której oświadczyli mu, że w ich bazie ten samochód ma
    kilka zdjęć z fotoradarów na kwotę 600 euro z paru poprzednich lat.
    Płaci to jedzie dalej, nie to oni go biorą na posterunek do wyjaśnienia
    a samochód ściąga laweta.
    I tak też się stało, chłop nie miał przy sobie tyle pieniędzy, a poza
    tym w czasie tych "sesji fotograficznych" nie był jeszcze właścicielem
    pojazdu. Więc wsadzili go do radiowozu, zawieźli na posterunek, tam
    przeganiali z miejsca na miejsce, aż w końcu trafił za kraty do jakiejś
    zatrzymanki. Na drugi dzień rano oddano mu wszystkie dokumenty i
    kluczyki od wozu, wypuszczono go a przed komisariatem, na parkingu, stał
    jego samochód, którym swobodnie odjechał.
    Nie wiem na ile facet zna język niemiecki i czy wszystko rozumiał ale
    kilka papierów do podpasania też mu podstawiono, i cały czas bez
    tłumacza, tylko jedynie obowiązujący jeżyk niemiecki.

    Czy to było zatrzymanie czy tylko taka gościnność Niemców, tego nie
    wiem. Ale samochodu nikt mu nie zajął, pomijając czas kiedy gościli go
    policjanci. A ściągnęli go raczej po to żeby nie zawadzał na drodze, na
    której go zatrzymano. Cała sprawa odbyła się jakieś 5-6 lat temu.

    > Podejrzewałbym właśnie taką nieścisłość.

    Co to za zatrzymanie pod zastaw jak kasy nikt nie wpłaca i samochód
    oddają właścicielowi?

  • 60. Data: 2013-08-28 10:57:15
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Ja w sprawie formalnej :)
    > "Konwencjonalny patrol" nieco kłóci się z logiką poprzedniego
    > zdania: wedla której KONWENCJI jest ten patrol prowadzony?

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi.