    Date: Wed, 28 Aug 2013 10:18:19 +0200
    From: marsel <marcin@pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    <521a2bd7$0$1228$65785112@news.neostrada.pl> <kvdb3h$43o$4@dont-email.me>
    <521a35d1$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <521b946c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bb945$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bd438$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <521bf01a$0$1449$65785112@news.neostrada.pl>
    <521c7129$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <521cf473$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <521d368c$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <521d41ec$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>

    > A szsyeđ o tzm, bz nasi wsadyali te nacje beypodstawieni w aresyt_

    Podstawy to się jakieś zawsze znajdą. Doskonale zdajesz sobie z tego
    sprawę. ;)
    Ale tu nie chodzi o aresztowanie tylko o podejście policji, SG,ITD i
    celników to tych obywateli podczas kontroli drogowych czy granicznych.

    > Nie ma ludzi doskonałych. W różne opowieści uwierzę, bo nie jedno
    > widziałem. Ale akurat w zatrzymywanie nie, bo to za poważny wybryk i tyle.

    Czy jeżeli patrol policji zatrzyma cię do kontroli i nie pozwoli
    odjechać dopóki nie zapłacisz mandatu, mają twoje dokumenty i kluczyki,
    z miejsca się nie ruszysz, to jak to traktować?
    Jest to zatrzymanie czy nie?

    > Ktoś Cię po prostu w błąd wprowadził i tyle.

    W błąd w jakim sensie?
    Grenzschutz podczas kontroli brał od kierowcy do dokumenty wszystkich
    pasażerów i pojazdu.
    Jak wszystko było OK, to oddawał i jechałeś dalej, jak nie, to kazał
    zjechać na bok, potem otwierał bramkę między wjazdem i wyjazdem z
    przejścia granicznego i wskazywał drogę powrotną. Jak już delikwent
    zawrócił pojazdem, to oddawano mu dokumenty i nich jedzie dokąd chce.
    Jak ktoś miał jakieś obiekcje, a i był przy tym krewki przy tym, to
    oprócz mandatu mógł spokojnie zaliczyć areszt.
    Nie przekraczałeś granicy polsko-niemieckiej przed wejściem Polski do
    Szengen? Bo ja z setki, jak nie tysiące razy, samochodem, rowerem,
    pieszo i łodzią, jedynie Odrą wpław nie płynąłem.
    I takie rzeczy były na porządku dziennym.

    > Nie wiem, ale opowiadasz historie, których ja nie kupuję.

    Ależ masz takie prawo.

    Ale zadam Ci pytanie.
    Kierowca, na przykład Białorusin, zostaje przez patrol naszej policji
    zatrzymany za przekroczenie prędkości. Powinien zapłacić mandat,
    wszelkie możliwe papiery ma w porządku, nie ma jedynie pieniędzy w
    żadnej walucie, nie ma też kart kredytowych.
    Co robi nasz patrol?
    Co się dzieje z białoruskim kierowcą i co z samochodem?