  • 21. Data: 2016-01-10 00:37:24
    Temat: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-09 o 20:57, Kviat pisze:

    > Czepiasz się bo lubisz? Czy zwyczajnie nie zrozumiałeś i chcesz żebym ci
    > wytłumaczył?
    > A wystarczyło poprosić...

    Ale o co poprosić? Sam chyba nie rozumiesz.
    Piszą, że wspólnik jest współwłaścicielem programu i może go nadal
    używać, a ty piszesz, że nie, bo właścicielem jest spółka, co jest
    nieprawdą.

    A jak ktoś twoje bzdurki poprawia, to jeszcze się pulpasz...

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-01-10 15:30:51
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Właścicielem programu to jest jego autor lub właściciel praw majątkowych. Samo
    posiadanie egzemplarza utworu nie daje ani spółce, ani jej współzałożycielowi żadnych
    praw do używania.

  • 23. Data: 2016-01-11 10:06:56
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 12:29:39 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Czy jesteś pewien, że licencja na użytkowanie tego programu musi
    > dopuszczać takie przejście?
    >
    > MJ

    Jeśli nie dopuszcza takiego przejścia to oznacza, że firmie tej nie zależy
    na klientach i na zarabianiu pieniędzy z tytułu opłat licencyjnych.

    A tak w ogóle to prawo powinno rozróżniać licencje na użytkowanie
    gotowego programu, która nie jest sprzedażą programu
    od sprzedaży programu, która już nie powinna zawierać opłat licencyjnych
    a jedynie jednorazowe opłaty za ewentualne modyfikacje tych programów.

    Tak więc prawo jest do poprawki.

    Andrzej.

  • 24. Data: 2016-01-12 18:19:57
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Jan 2016, kapitalikk wrote:

    > Mógłbym kupować dalej aktualizację programu ale faktura byłaby wystawiana na
    > nieistniejący już podmiot

    Ja w sprawie formalnej.
    Do kopania się z koniem wiele nie wniesie :), ale zaznaczyć wypada,
    że NIP *nie* identyfikuje "podmiotu" w żadnym innym zakresie,
    poza podatkowym.
    W szczególności istnienie odrębnego NIPu dla umowy pt "spółka
    cywilna" nie skutkuje nadaniem jej (spółce) osobowości prawnej,
    jedynym chyba skutkiem cywilnoprawnym jest powstanie współwłasności
    łącznej (i tam samym jej ochrona przed wierzycielami osobistymi).
    BTW: ile lat przespaliście obowiązek konwersji spółki małżeńskiej
    w cywilną? :) (bo że formalnie zmieniliście umowę nie napisałeś :D)

    > a ja chciałem fakturę na siebie, jako sukcesora praw.

    W sumie dość ciekawy przypadek...
    Gdzieś niedawno widziałem tekst w stylu "firma umiera wraz
    z właścicielem", dotyczący właśnie problemów prawnych
    (w tym podatkowych) związanych z wygaśnięciem niektórych
    właściwości przypisanych do osoby (np. w kwestii kosztu
    uzyskania przychodu - co skutkuje podwójnym opodatkowaniem)
    przy DG osoby fizycznej.
    W przypadku który opisujesz "wygaśnięcie" dotyczy połowy
    spółki :), pytaniem jest więc, czy istnieje przepis
    implikujący przejście praw (wierzytelności) przy
    takiej konwersji?
    Bo to że długi tak nie przechodzą jest oczywiste (jako
    że S.C. z definicji jest najwiarygodniejszym "formalnoprawnie"
    tworem, każda konwersja jest "szkodliwa dla klientów"),
    natomiast nie jest oczywiste przejście wierzytelności
    *bez* zbycia (jakby następowało z mocy prawa, to regulacje
    umowne nie mogłyby być przeszkodą).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2016-01-15 07:21:09
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-01-10 o 00:37, Liwiusz pisze:

    > Ale o co poprosić?

    O wyjaśnienie. Czego nie zrozumiałeś?

    > Sam chyba nie rozumiesz.
    > Piszą, że wspólnik jest współwłaścicielem programu

    Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Ma prawo do używania wspólnie ze wspólnikiem (wspólnikami). Czyli w
    skrócie: wspólnik nie może sprzedać (przekazać, podarować itp.) swojej
    części (jakkolwiek to brzmi dziwnie, ale dla uproszczenia tak piszę
    żebyś mógł ogarnąć) _prawa_do_używania_.

    Chyba, że licencja (czyli prawo do używania) na to pozwala (czyli wraz z
    prawem do używania nabywa również prawo do dalszej dystrybucji,
    odsprzedawania, czy udzielania licencji na używanie podmiotom trzecim).

    > i może go nadal
    > używać,

    Jako wspólnik. Wspólnie z innymi wspólnikami, bo za taką licencję (za
    takie prawo do używania) zapłacił.

    > a ty piszesz, że nie, bo właścicielem jest spółka, co jest
    > nieprawdą.

    Prawo du używania mają wspólnicy. Łącznie. Czyli spółka. Bo za taką
    licencję (za takie prawo do używania) zapłacili.
    Czego znowu nie zrozumiałeś?

    > A jak ktoś twoje bzdurki poprawia, to jeszcze się pulpasz...

    LOL :)
    Poprawia? Tak ci się tylko wydawało...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2016-01-15 08:48:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-15 o 07:21, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Prawo du używania mają wspólnicy. Łącznie. Czyli spółka. Bo za taką
    > licencję (za takie prawo do używania) zapłacili.

    Nie powtarzaj ciągle "wspólnicy, czyli spółka" bo to nieprawda. Nie ma
    czegoś takiego jak "spółka cywilna", przynajmniej nie istnieje ona w
    takiej formie, aby była stroną umowy licencji. Prawo to mają wspólnicy i
    tylko w znaczeniu "osoby fizyczne".

    O tym, aby licencja zabraniała rozporządzania tym prawem - póki co nikt
    nie pisał, więc twoje rozważania są z dupy.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-01-15 18:03:07
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-01-15 o 08:48, Liwiusz pisze:

    > Nie powtarzaj ciągle "wspólnicy, czyli spółka" bo to nieprawda.

    Ręce opadają...
    Ale przekaz zrozumiałeś, czy będziesz się tak czepiał nieistotnej dla
    meritum pierdoły do końca świata?

    Człowiek ma problem ze zrozumieniem (bo instynktownie czuje, że coś tu
    nie jest w porządku - i częściowo ma rację) czym się różni zakup
    programu od zakupu praw do jego używania, więc łatwiej jest powiedzieć
    "spółka" niż wdawać się w jakieś niczego niewnoszące do tematu dywagacje
    i niuanse.

    Zawsze, kurna, musi się znaleźć wnikacz, który w temacie nic sensownego
    nie napisze, pytaczowi nie wyjaśni, ale się zafiksuje na jakimś słowie i
    będzie tupał nogami aż się spoci.

    Jak dorośniesz i przestaniesz się puszyć, to zrozumiesz, że czasem
    lepiej nie mówić mówić językiem prawniczym, bo potem wychodzi ktoś z
    biura i mówi, że był u głupiej popugi, bo papuga przez godzinę gadała,
    ale nic nie powiedziała.

    > Nie ma
    > czegoś takiego jak "spółka cywilna", przynajmniej nie istnieje ona w
    > takiej formie, aby była stroną umowy licencji. Prawo to mają wspólnicy i
    > tylko w znaczeniu "osoby fizyczne".

    Staram się zrozumieć motywy takiego wnikacza jak ty i dlatego, proszę,
    wyjaśnij jeszcze, co to zmienia w temacie rozmowy? Jak ta bardzo istotna
    informacja ma pomóc pytaczowi?

    Za chwilę będzie pytał: skoro prawo mają wspólnicy, ja jestem
    wspólnikiem, czyli mam prawo do dalszego korzystania...

    > O tym, aby licencja zabraniała rozporządzania tym prawem - póki co nikt
    > nie pisał,

    Bo nie musi zabraniać. Ignorancie.

    > więc twoje rozważania są z dupy.

    O tym, aby zezwalała też nie. I co teraz?
    Twoje zrozumienie, że skoro licencja nie zabrania, to znaczy, że zezwala
    jest kompromitujące i oznacza, że to twój poziom wiedzy w tym temacie
    jest z dupy.

    Jak jeszcze czegoś nie wiesz, albo znowu czegoś nie zrozumiałeś zapytaj.
    Ale grzecznie, to może grzecznie ci odpowiem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2016-01-15 18:09:51
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/15/2016 11:03 AM, Kviat wrote:

    > Zawsze, kurna, musi się znaleźć wnikacz, który w temacie nic sensownego
    > nie napisze, pytaczowi nie wyjaśni, ale się zafiksuje na jakimś słowie i
    > będzie tupał nogami aż się spoci.

    musi jakos kompleksy leczyc

  • 29. Data: 2016-01-15 23:52:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-15 o 18:03, Kviat pisze:
> [...]
    >
    > Za chwilę będzie pytał: skoro prawo mają wspólnicy, ja jestem
    > wspólnikiem, czyli mam prawo do dalszego korzystania...

    I to właśnie chcę przekazać - ma prawo nadal używać, fakt, że przestał
    prowadzić s.c. nie ma znaczenia. Pisałem już to na samym początku,
    wystarczy czytać ze zrozumieniem, a nie gardłować, tak jakby się było
    czym chwalić, że "Kviat słuchał kogoś przez godzinę i nic nie rozumiał".

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2016-01-16 00:51:20
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-01-15 o 23:52, Liwiusz pisze:

    > I to właśnie chcę przekazać - ma prawo nadal używać,

    Tupnij nogą jeszcze...
    Ma prawo, bo ty tak powiedziałeś?
    To już właściciel praw do programu nie ma nic do powiedzenia bo pan
    Liwiusz tak napisał :):)

    Co za kretyn...

    > fakt, że przestał
    > prowadzić s.c. nie ma znaczenia. Pisałem już to na samym początku,

    LOL :) I co z tego, że pisałeś? Nobilitujesz się tym, że coś napisałeś?
    Bzdury które napisałeś tylko potwierdzają twoją ignorancję w tym temacie.

    > wystarczy czytać ze zrozumieniem, a nie gardłować,

    To przestań gardłować i zacznij czytać ze zrozumieniem.

    > tak jakby się było
    > czym chwalić, że "Kviat słuchał kogoś przez godzinę i nic nie rozumiał".

    Jak widzę, czytanie ze zrozumieniem również sprawia ci trudność.

    Dziecko drogie, łopatologicznie: musisz się jeszcze sporo nauczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr