  • 31. Data: 2012-04-05 16:14:46
    Temat: Re: [CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w loterii SMS
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 04.04.2012 18:43, Bydlę pisze:

    > "20.000 przygotowane do odbioru! Po raz kolejny prosimy o wysłanie
    > pustego sms na XXX, bo system wskazał szczęśliwy numer XXX"

    To jest jeszcze pikuś. Dostawałem wielokrotnie sms-y takiej treści:

    WYGRAŁEŚ 30.000PLN W NASZYM KONKURSIE SMS-OWYM? WYŚLIJ "TAK" na xxxx.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 32. Data: 2012-04-05 16:31:36
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2012-04-03 21:11, Liwiusz wrote:

    > http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow
    -sugerujacych.html

    > "Jarosław R. domagał się wypłaty nagród w loteriach sms-owych na
    > podstawie przesłanych przez organizatora - InternetQ Poland Sp. z o.o. z
    > siedzibą w Warszawie - wiadomości tekstowych. Sąd I instancji zasądził
    > na rzecz w/w konsumenta kwotę 60 000 zł + zwrot kosztów procesowych."

    Przegra w 2 instancji, bo nie pozwolą mu te firemki. Chyba, że w 2 też
    siedzie ktoś, kogo to wkurzyło... ;-)

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 33. Data: 2012-04-05 18:54:08
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-05 14:14:46 +0000, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> said:

    > To jest jeszcze pikuś. Dostawałem wielokrotnie sms-y takiej treści:
    >
    > WYGRAŁEŚ 30.000PLN W NASZYM KONKURSIE SMS-OWYM?

    To jest pytanie. :-)

    --
    Bydlę

  • 34. Data: 2012-04-05 23:00:16
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 05.04.2012 18:54, Bydlę pisze:

    > To jest pytanie. :-)

    Gratulujemy spostrzegawczości :-) 2000gr jest już przygotowane do
    wysyłki. Dyrektor Departamentu Głównych Wygranych juz je upycha po
    kieszeniach ;-)

    I to jest właśnie tzw. "chłyt matertingowy". Co lepsze jak wyślesz im
    tego esemesa z napisem TAK i później będziesz się pultał, to Cię jeszcze
    przeciągną po sądach za poświadczenie nieprawdy i próbę wyłudzenia
    gównej wygranej :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 35. Data: 2012-04-05 23:58:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-05 21:00:16 +0000, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> said:

    > Gratulujemy spostrzegawczości :-)

    :-)
    Można to łatwo sprawdzić, zawsze głoszę, że życie winno nagradzać
    umiejących czytać i myśleć. I tu mamy pytanie, czy wygrałem (jako
    odbiorca wiadomości). Ponieważ nie grałem, więc doskonale wiem, że nie
    wygrałem - wiadomość do kosza.
    I tak wspaniały pomysł organiztora idzie się... paść.

    Ale nie, nie ma tak wspaniałych scenariuszy - znajdują się tysiące
    matołów, którzy sądzą, że fakt iż mają telefon stawia ich ponad
    przeciętną, co prowadzi ich do konkluzji, że są sprytni i będą bogaci,
    gdyż otrzymali POTWIERDZENIE wygranej.
    (kto takim ludziom dał z języka polskiego ocenę wyższą niż:
    dwója/jedynka/niedostateczny/kompromitujący/ef/mucho
    morek/czy_jak_tam_pacany_z_ministerstwa_oświaty_usta
    liły_nową_nazwę_oceny?)

    2000gr

    > jest już przygotowane do wysyłki.

    Święte słowa.
    To dokładnie tak samo jak u mnie - klawiatura i myszka są
    już przygotowane do wysyłki (wprawdzie jeszcze muszę obfotografowac i
    wystawić na Allegro, ale już są przygotowane - na półce leżą).

    > Dyrektor Departamentu Głównych Wygranych juz je upycha po kieszeniach ;-)

    Nie - ich nie upycha. Upycha dobrowolne darowizny matołów chcących się
    wzbogacić w nieuczciwy sposób.

    > I to jest właśnie tzw. "chłyt matertingowy".

    Jak chwyt? Jaki marketing? Wystarczy IQ powyżej 90, by się uporać ze
    zdaniem pytającym...

    > Co lepsze jak wyślesz im tego esemesa z napisem TAK

    Ze swojego nie wyślę, ze służbowego też nie, a hipotetycznego telefonu
    nie mam. :-)

    > i później będziesz się pultał, to Cię jeszcze przeciągną po sądach za
    > poświadczenie nieprawdy i próbę wyłudzenia gównej wygranej :-)

    Wiesz, że to jest bardzo dobry pomysł?
    ;-)))

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2012-04-06 00:12:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak piszą, że mój numer został wylosowany i mają przygotowane 20.000 zł,
    > to ja tu zadnej dwuznaczności nie widzę. Inna sprawa, ze trzeba mieć
    > nierówno pod sufitem, by w coś takiego uwierzyć.

    Co w tym takiego, że nie można uwierzyć mając równo pod sufitem ?

  • 37. Data: 2012-04-06 00:19:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > Jakby na tym poprzestali ... ale potem jest napisane "masz szansę", co
    > czyni smsa nieco dwuznacznym.

    Na co ? "Masz szansę" nic samodzielnie nie znaczy ani nie odnosi się do
    poprzednich by je zmieniało.

  • 38. Data: 2012-04-06 00:24:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > To jest pytanie. :-)

    Brakuje tylko pytania

  • 39. Data: 2012-04-06 00:40:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2012, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Gratulujemy spostrzegawczości :-) 2000gr jest już przygotowane do wysyłki.
    > Dyrektor Departamentu Głównych Wygranych juz je upycha po kieszeniach ;-)

    :)
    Ale ta wersja narusza art.56 KC - raczej trudno komus wmówić że
    zwyczajowe jest podawanie w kwotach *trzech* cyfr po przecinku,
    mimo że formalnie 0,50zł i 0,500 zł to rzecz jasna ta sama kwota.
    Co innego, jakby kto podawał w dinarach albo jenach (które
    dziela się "na 1000").

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2012-04-06 07:42:31
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 06.04.2012 00:24, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Brakuje tylko pytania

    Jak to brakuje. Przecież na końcu zdania jest znak zapytania.
    Biedakom skasowała się baza danych z listą nagród i teraz muszą wysyłać
    esemesy do wszystkich żeby ją odtworzyć :-) :-) :-) A tu taki jeden z
    drugim przekazuje im nieprawdziwe informacje ;-)

    Cała sztuczka socjotechniczna polega na tym, że człowiek czyta to co
    chce przeczytać, a nie to co jest napisane. Nie bez powodu treść sms-a
    była napisana wielkimi literami, bo wtedy na małym wyświetlaczu telefonu
    pytajnik gdzieś ginie między nimi.

    Cieszę się, że ktoś wreszcie przytarł im nosa. Jest to żerowanie na
    naiwności ludzkiej (która sama w sobie nie jest cechą złą), a głownie na
    osobach starszych nie przyzwyczajonych do współczesnych technik
    "marketingowych".

    Pozdrawiam
    Grzegorz