  • 1. Data: 2002-07-08 07:13:52
    Temat: Brak zameldowania, zaleglosci w czynszu co zrobic?
    Od: "Jarek" <a...@d...com.pl>

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów:
    W naszej kamienicy zamieszkuje rodzina ktora na porzadku dziennym nie
    reguluje czynszu (w tej chwili zaleglosci sa ok. 1 roku) Nie posiadaja
    przedluzonej umowy najmu z powodu nie placenia. Wygaslu rowniez czasowe
    zameldowanie. Do tego w ogole nie zalezy im na rozwiazaniu tej sprawy. Po
    prostu tak jest i uwazaja ze nic im nie mozemy zrobic. I stad moje pytanie
    jakie mamy prawne mozliwosci?
    Czy spowodu braku zameldowania i umowy jest to mieszkanie na dziko i sprawe
    mozna zalatwic Policja?

    Z gory dziekujemy za ewentualne informacje
    Jarek

  • 2. Data: 2002-07-08 07:29:17
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jarek wrote:

> [...]
    > jakie mamy prawne mozliwosci?
    > Czy spowodu braku zameldowania i umowy jest to mieszkanie na dziko i sprawe

    Teoretycznie sprawa jest do rozwiazania silowego , jakie proponujesz.
    Ale nie wiem czy wiesz, ze w wielu krajach kamienice sa zamieszkiwane
    przez osoby nieplacace czynszow, niszczeja, sasiedzi wyprowadzaja sie i
    w krotkim czasie budynki nadaja sie do wyburzenia.
    Wrecz sa cale dzielnice do ktorych nikt sie nie chce przeprowadzic
    i masz polowe mieszkan niezasiedlonych, pozostale zamieszkale przez
    niepracujacych, brak wody, swiatla, gazu, ogrzewania, cieknacy dach i
    brak szans na poprawe.

    Gdyby byly ekzekwowane prepisy nadzoru budowlanego i wlascicielom
    kamienic nakazano prepisowe remonty, naprawy dachu, odpadajacych tynkow,
    to jedynie tych, ktorzy wynajmuja powierzchnie bankom i bogatym
    instytucjom, byloby stac na remonty.
    A gdy jest kilku wspolwlascicieli to problem jest wlasciwie niemozliwy
    do rozwiazania.
    Aby utrzymac kamienice musisz byc zatem bogaty.
    Np. w Nowym Jorku to miasto przejmuje zarzad nad kamienicami
    wymagajacymi remontow i zleca ich wykonanie, obciazajac hipoteke
    wlasciciela, a gdy ten jej nie splaca w dluzszym czasie, to moze dojsc
    do jej zlicytowania.

    Zatem porozmawiaj lepiej z tymi lokatorami, moze zalatw im mieszkanie
    komunalne z uredu miasta i zastanow sie, jaka masz gwarancje, ze
    nastepni lokatorzy beda placili czynsz dluzej niz przez pol roku,
    nie zaleja mieszkania, nie beda sie trzaskali w nocy i nie spowoduja
    wiekszych szkod.
    Przejedz sie po duzych miastach i zobacz, ze stoja dziesiatki duzych
    obiektow, w ktorych byly biura, osrodki zdrowia, instytucje, sklepy
    a teraz stoja puste, z powybijanymi oknami, zalane deszczem splywajacym
    z dziurawego dachu i czekaja na wyburzenie.
    Jakkolwiek jeszcze kilka lat temu byly eksploatowane.
    Podobnie bywa z kamienicami.
    Stoja z powybijanymi oknami, brudne, odrapane, trynk odpada, balkony sie
    urywaja, gdy wlasciciel nie znany lub nie ma pieniedzy na kosztowne
    remonty.

    Czesto lepszym rozwiazaniem jest wyburzenie i sprzedaz dzialki, ktora ma
    wieksza wartosc niz zrujnowana kamienica, ktorej nie oplaca sie
    remontowac.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 3. Data: 2002-07-08 08:11:09
    Od: "Jarek" <a...@d...com.pl>

    Wlasnie jestesmy po duzym remoncie dachu (z walsnej woli). tylko w jaki
    sposob mamy dbac o kamienice skoro czesc lokatorow nie reguluje czynszu, a
    druga czesc sa to lokatorzy z przydzialu, ktorzy place glodowe czynsze z
    ledwoscia starczajace na pokrycie kosztow wywozu smieci, wody itp.
    Tymczasem nie placacy lokatorzy powiekszaja nasze zobowiazania ( W takim
    razie chyba lepiej nie miec w ogole lokatora niz miec takiego ktory tylko
    powieksza koszty.
    Ale oddalamy sie od tematu, pytalem jakie sa mozliwosci usuniecia?

    Pzdr. Jarek

  • 4. Data: 2002-07-08 08:41:53
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    Użytkownik "Jarek" <a...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > Wlasnie jestesmy po duzym remoncie dachu (z walsnej woli). tylko w jaki
    (...)

    To popełniłeś techniczny błąd - przed remontem dach trzeba było spalić. Tak
    postąpił jeden z kamieniczników w Łodzi i ma teraz pięknie wyremontowaną
    kamienicę bez lokatorów, same firmy - marzenie! Ja wiem, że to ryzykowne i
    niezbyt etyczne, ale czasem dla obrony swoich praw trzeba ryzykować (byle mądrze
    i z rozwagą :) ), a etyka prędzej czy później i tak padochnie w starciu z
    brutalną arogancją lokatorów i bezdusznością (i nienawiścią) władz. W razie
    pożaru ludzi miasto przenosi do lokali zastępczych i ten stan się utrwala.
    Oczywiście, pożar nie musi być duży - byle tylko dobrze obgadać sprawę ze strażą
    pożarną, już oni potrafią doprowadzić budynek na próg remontu ;). Ktoś wcześniej
    podał przykład USA. Tam to rzeczywiście jest socjalistyczna granda (zwłaszcza w
    Kalifornii) - no, ale pożary są też plagą ;). Czytałem o ludziach, którzy mając
    dochody na poziomie 120 tys $ rocznie nie byli w stanie w Santa Barbara wynająć
    mieszkania i tułali się po przytułkach (sic!). Oczywiście, kupic też nie mogli,
    bo mieli za małe dochody (!) i brak zameldowania. Ale wystarczy popatrzeć na
    Europę - Francja, Beneluks, Niemcy, W. Brytania, z nich czerpać przykład - tam
    prawo chroni własność i rynek mieszkaniowy kwitnie.
    T.

  • 5. Data: 2002-07-08 09:08:44
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jarek wrote:

> [...]
    > razie chyba lepiej nie miec w ogole lokatora niz miec takiego ktory tylko

    Tak jest tylko w teorii.
    Znajomi maja kamienice a w nich puste mieszkania i taki nadszedl kryzys,
    ze mieszkania stoja puste latami, nieogrzewane, okna wybite,
    gdyz ci ktorych stac na wynajecie, wola kupic mieszkanie w blokach, albo
    kupic panio parterowke, wyremontowac, dobudowac pietro i miec wlasny
    dach nad glowa.
    Znajomy wynajmowal mieszkanie w blokach po zmarlej matce i brak 600 zl
    czyli dostal na czysto 200 zl po odliczeniu oplat, a dodatkowo ta Pani
    jednego czynszu nie zaplacila, a potem kolejnego, gdy sie wyprowadzila i
    wyszedl na zero.

    Drugi znajomy dostal garaz w spadku po dziadku i zaspiewal cene z
    agencji 10.000 zl, potem zszedl na 7000, potem 5000 i nadal zadnego
    kupca.
    A z pustym mieszkaniem w kamienicy nie jest tak hop siup.
    2 lata bez ogrzewania i juz wilgoc wchodzi, zacieki, nieszczelne okna,
    brud i grzyb, ktorego potem nie zdolasz usunac.

    Najlepiej dac krewnemu, znajomemu, niech chociaz ogrzewa, sprzata i
    maluje.
    Poza tym co to za standard mieszkanie w kamienicy.
    Duza kubatura to trzeba ogrzewanie gazowe , ktore kosztuje kilkaset
    zlotych + sama instalacja 20.000.
    A gdzie czynsz ?
    Weglem nikt nie chce juz palic, wegiel drogi, uciazliwy, ciezki i
    brudny.
    Jedyna szansa to w obnizce cen gazu dla celow ogrzewania.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-07-08 11:15:46
    Od: "Jarek" <a...@d...com.pl>

    Ok ale jaka instytucja zajmuje się tym POLICJA?
    Jak taka sprawe sie zalatwia i jak to wyglada w praktyce?

    Pozdr.
    Jarek

  • 7. Data: 2002-07-08 13:53:15
    Od: "Jarek" <a...@d...com.pl>