    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zameldowania, zaleglosci w czynszu co zrobic?
    Date: Mon, 08 Jul 2002 09:29:17 +0200

    Jarek wrote:

    > Mam pytanie do szanownych grupowiczów:
    > W naszej kamienicy zamieszkuje rodzina ktora na porzadku dziennym nie
    > reguluje czynszu (w tej chwili zaleglosci sa ok. 1 roku) Nie posiadaja
    > przedluzonej umowy najmu z powodu nie placenia. Wygaslu rowniez czasowe
    > zameldowanie. Do tego w ogole nie zalezy im na rozwiazaniu tej sprawy. Po
    > prostu tak jest i uwazaja ze nic im nie mozemy zrobic. I stad moje pytanie
    > jakie mamy prawne mozliwosci?
    > Czy spowodu braku zameldowania i umowy jest to mieszkanie na dziko i sprawe
    > mozna zalatwic Policja?

    Teoretycznie sprawa jest do rozwiazania silowego , jakie proponujesz.
    Ale nie wiem czy wiesz, ze w wielu krajach kamienice sa zamieszkiwane
    przez osoby nieplacace czynszow, niszczeja, sasiedzi wyprowadzaja sie i
    w krotkim czasie budynki nadaja sie do wyburzenia.
    Wrecz sa cale dzielnice do ktorych nikt sie nie chce przeprowadzic
    i masz polowe mieszkan niezasiedlonych, pozostale zamieszkale przez
    niepracujacych, brak wody, swiatla, gazu, ogrzewania, cieknacy dach i
    brak szans na poprawe.

    Gdyby byly ekzekwowane prepisy nadzoru budowlanego i wlascicielom
    kamienic nakazano prepisowe remonty, naprawy dachu, odpadajacych tynkow,
    to jedynie tych, ktorzy wynajmuja powierzchnie bankom i bogatym
    instytucjom, byloby stac na remonty.
    A gdy jest kilku wspolwlascicieli to problem jest wlasciwie niemozliwy
    do rozwiazania.
    Aby utrzymac kamienice musisz byc zatem bogaty.
    Np. w Nowym Jorku to miasto przejmuje zarzad nad kamienicami
    wymagajacymi remontow i zleca ich wykonanie, obciazajac hipoteke
    wlasciciela, a gdy ten jej nie splaca w dluzszym czasie, to moze dojsc
    do jej zlicytowania.

    Zatem porozmawiaj lepiej z tymi lokatorami, moze zalatw im mieszkanie
    komunalne z uredu miasta i zastanow sie, jaka masz gwarancje, ze
    nastepni lokatorzy beda placili czynsz dluzej niz przez pol roku,
    nie zaleja mieszkania, nie beda sie trzaskali w nocy i nie spowoduja
    wiekszych szkod.
    Przejedz sie po duzych miastach i zobacz, ze stoja dziesiatki duzych
    obiektow, w ktorych byly biura, osrodki zdrowia, instytucje, sklepy
    a teraz stoja puste, z powybijanymi oknami, zalane deszczem splywajacym
    z dziurawego dachu i czekaja na wyburzenie.
    Jakkolwiek jeszcze kilka lat temu byly eksploatowane.
    Podobnie bywa z kamienicami.
    Stoja z powybijanymi oknami, brudne, odrapane, trynk odpada, balkony sie
    urywaja, gdy wlasciciel nie znany lub nie ma pieniedzy na kosztowne
    remonty.

    Czesto lepszym rozwiazaniem jest wyburzenie i sprzedaz dzialki, ktora ma
    wieksza wartosc niz zrujnowana kamienica, ktorej nie oplaca sie
    remontowac.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@