    From: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak zameldowania, zaleglosci w czynszu co zrobic?
    Date: Mon, 8 Jul 2002 10:41:53 +0200

    Użytkownik "Jarek" <a...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:17974-1026115954@as1-19.kalisz.dialup.inetia.pl
    > Wlasnie jestesmy po duzym remoncie dachu (z walsnej woli). tylko w jaki
    (...)

    To popełniłeś techniczny błąd - przed remontem dach trzeba było spalić. Tak
    postąpił jeden z kamieniczników w Łodzi i ma teraz pięknie wyremontowaną
    kamienicę bez lokatorów, same firmy - marzenie! Ja wiem, że to ryzykowne i
    niezbyt etyczne, ale czasem dla obrony swoich praw trzeba ryzykować (byle mądrze
    i z rozwagą :) ), a etyka prędzej czy później i tak padochnie w starciu z
    brutalną arogancją lokatorów i bezdusznością (i nienawiścią) władz. W razie
    pożaru ludzi miasto przenosi do lokali zastępczych i ten stan się utrwala.
    Oczywiście, pożar nie musi być duży - byle tylko dobrze obgadać sprawę ze strażą
    pożarną, już oni potrafią doprowadzić budynek na próg remontu ;). Ktoś wcześniej
    podał przykład USA. Tam to rzeczywiście jest socjalistyczna granda (zwłaszcza w
    Kalifornii) - no, ale pożary są też plagą ;). Czytałem o ludziach, którzy mając
    dochody na poziomie 120 tys $ rocznie nie byli w stanie w Santa Barbara wynająć
    mieszkania i tułali się po przytułkach (sic!). Oczywiście, kupic też nie mogli,
    bo mieli za małe dochody (!) i brak zameldowania. Ale wystarczy popatrzeć na
    Europę - Francja, Beneluks, Niemcy, W. Brytania, z nich czerpać przykład - tam
    prawo chroni własność i rynek mieszkaniowy kwitnie.
    T.