  • 1. Data: 2015-02-14 19:05:12
    Temat: Brak pełnej unifikacji prawa między państwami
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jak to możliwe, że w 21 w. w jednym cywilizowanym kraju coś jest
    przestępstwem a w innym (też cywilizowanym) już nie? Czy.taka skrajna
    ocena (w końcu egzekwowanie prawa jest pewną formą oceny postępowania
    człowieka) jest sprawiedliwa? Czy na prawdę nikogo nie oburza, że np.
    w USA pewne działania w zakresie wolność słowa mają inne
    konsekwencje niż np. w Polsce? Czy to jest sprawiedliwe, że człowiek
    (jako istota) jest tak różnie oceniana?
    Czy jest jakaś międzynarodowa ogranizacja zajmująca się badaniem
    różnic w prawach państwowych i dążąca do ich unfikacji?
    Oczywiście na chodzi o różnice w prawie wynikające często z
    naleciałości kulturowych czy religijnych. Pomijając te, ciągle
    pozostałych jest mnóstwo.

    Argumentacja typu "bo tak chciało dane państwo (jej ciało
    ustawodawcze) i już" do mnie nie przemawia, każdy wymóg/reguła
    powinna mieć logiczne i racjonalne uzasadnienie. Jeśli jedno
    działanie w jednym kraju jest penalizowane a w drugim to samo - nie,
    to z jednym z tych krajów coś jest nie w porządku. Tylko z którym?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-02-14 19:12:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-14 o 19:05, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Argumentacja typu "bo tak chciało dane państwo (jej ciało ustawodawcze)
    > i już" do mnie nie przemawia, każdy wymóg/reguła powinna mieć logiczne

    Dlaczego zatem chciałbyś, aby jakieś większe ciało mówiło wszystkim na
    Ziemi jak mają żyć?

    > i racjonalne uzasadnienie. Jeśli jedno działanie w jednym kraju jest
    > penalizowane a w drugim to samo - nie, to z jednym z tych krajów coś
    > jest nie w porządku. Tylko z którym?

    Różnorodność jest podstawą rozwoju - unifikacja wszystkiego to śmierć.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-14 19:25:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.02.2015 19:05, Marek pisze:
> [...]
    > w USA pewne działania w zakresie wolność słowa mają inne
    > konsekwencje niż np. w Polsce? Czy to jest sprawiedliwe, że człowiek
    [...]
> [...]
    > działanie w jednym kraju jest penalizowane a w drugim to samo - nie,
    > to z jednym z tych krajów coś jest nie w porządku. Tylko z którym?

    Możliwe jest że tak jest jak mówisz - tylko nie ma możliwości sprawdzić
    które z państw postępuje słusznie. No chyba że zostawimy ocenę
    historykom, a i tutaj będą spory.

    Ale też czasem państwa mają swoją specyfikę. Np. w Tajlandii za
    narkotyki możesz dostać KŚ, bo tam mają z tym duży problem. Dużo większy
    niż u nas, gdzie za narkotyki wyroki zaczynają się od zawiasów.

    p. m.

  • 4. Data: 2015-02-14 20:06:16
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-02-14 o 19:05, Marek pisze:
    > Jak to możliwe, że w 21 w. w jednym cywilizowanym kraju coś jest
    > przestępstwem a w innym (też cywilizowanym) już nie?

    Zakładając po twojemu - mamy jedno prawo na świecie:)
    Później zechcesz pewnie jednego orzecznictwa w identycznych sprawach,
    czyli droga do precedensu, czyli większa automatyka, czyli wklepujesz do
    komputera dane i wyjmujesz jakie powinno być orzecznictwo:) a np. za 20
    lat czemu nie?

    Chcesz pozbawić prawników grubszej kaski?

    http://topdycha.pl/absurdalne-prawa-z-calego-swiata/

  • 5. Data: 2015-02-15 00:56:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Feb 2015 19:12:38 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Dlaczego zatem chciałbyś, aby jakieś większe ciało mówiło wszystkim
    na
    > Ziemi jak mają żyć?

    W ten sposób sprowadziłeś kwestię do absurdu. Nie o to chodzi.
    Ktoś podał przykład Tajlandi i kś za narkotyki. Faktycznie to może
    mieć uzasadnienie, inna karalność wynika ze skali problemu jaki tam z
    tymi narkotykami mają.

    Ale nich ktoś mi uzasadni absurdalną karę w Austri (10k EUR) za
    posiadanie videorejestratora w samochodzie.
    A w Szwajcari 500 EUR. Proszę też uzasadnić różnicę w kwocie. To jest
    jakiś absurd.
    Nie akceptuję świata, który nawet lokalnie mnie naraża na
    konsekwencje takich absurdów.

    > Różnorodność jest podstawą rozwoju - unifikacja wszystkiego to
    śmierć.

    Owszem, ale różnorodność jednak musi być w jakiś rozsądnych
    granicach. W skrajnych przypadkach stanie się dziwactwem a nie
    napędem rozwoju.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-02-15 01:03:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 00:56, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Owszem, ale różnorodność jednak musi być w jakiś rozsądnych granicach. W
    > skrajnych przypadkach stanie się dziwactwem a nie napędem rozwoju.

    Rozumiesz różnicę pomiędzy karą śmierci a zawiasami, jednocześnie nie
    rozumiesz różnicy w kwocie grzywny. Z tak dziwacznym rozumowaniem nie ma
    sensu dyskutować.

    To, że "nie akceptujesz takiego świata" niczym się nie różni od tupania
    kilkuletniego dziecka.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-02-15 01:22:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Różnorodność jest podstawą rozwoju - unifikacja wszystkiego to
    śmierć.

    Różnorodność (w prawie) nie może być źródłem poczucia
    niesprawiedliwości.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-02-15 01:30:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Feb 2015 01:03:41 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    nie
    > rozumiesz różnicy w kwocie grzywny. Z tak dziwacznym rozumowaniem

    Trolujesz czy faktycznie nie widzisz różnicy między przemytem
    narkotyków a użyciem videorejestratora??
    Uzasadnij zatem wysokość kary w Austrii, czemu w Szwajcarii jest 5x
    mniej a w Niemczech 0.

    > To, że "nie akceptujesz takiego świata" niczym się nie różni od
    tupania
    > kilkuletniego dziecka.

    Od tupamia zaczynały się rewolucje.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-02-15 11:14:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 01:30, Marek pisze:
    > nie
    > nie ma
    >
    > Trolujesz czy faktycznie nie widzisz różnicy między przemytem narkotyków
    > a użyciem videorejestratora??

    Właśnie że widzę i bardziej razi różnica w karach śmierci/zawiasach niż
    w wysokości grzywny, a ty odbierasz to na odwrót.

    > Uzasadnij zatem wysokość kary w Austrii, czemu w Szwajcarii jest 5x
    > mniej a w Niemczech 0.

    Błędnie zakładasz, że miałbym to w ogóle uzasadniać. Po prostu tak jest.

    > tupania
    >
    > Od tupamia zaczynały się rewolucje.

    Nie od takiego.

    Zresztą rewolucje przeczą twojej unifiakcji - bo wprowadzają *zmiany*
    "tu i teraz".

    --
    Liiwiusz

  • 10. Data: 2015-02-15 11:16:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 01:22, Marek pisze:
    > śmierć.
    >
    > Różnorodność (w prawie) nie może być źródłem poczucia niesprawiedliwości.

    Otóż to. A poczucie (nie)sprawiedliwości to pojęcie względne w różnym
    czasie i miejscu. I właśnie ono jest źródłem różnorodności w prawie;
    unifikacja doprowadzi do jeszcze większego poczucia niesprawiedliwości.

    --
    Liwiusz