  • 1. Data: 2015-02-12 22:12:14
    Temat: Coltel - nękanie telefoniczne
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Cześć,

    Regularnie nękają mnie telefonami z Coltel z ofertami
    super-duper-piedru-syf Filipiuk lub Pilipiuk (diety czy coś).

    Pierwsze trzy telefony olałem i poprosiłem by więcej nie dzwonili, za
    czwartym razem wyraźnie zaznaczyłem, że mają nie dzwonić pod ten numer,
    mają go nie trzymać u siebie, mają nim nie handlować, nie udostępniać,
    nie przekazywać i w żaden sposób nim nie dysponować. Zaznaczyłem także,
    że każdy kolejny telefon od nich potraktuję jako nękanie i dysponowanie
    moimi danymi wbrew mojej woli i bez mojego pozwolenia.
    Tym razem rozmowę nagrałem.

    Minęły 3 tygodnie - otrzymuję kolejny telefon z Coltel w sprawie
    Filiśmiecia.

    Gdzie uderzyć z tym problemem - GIODO czy rzeczywiście policja?

    Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Coś poradzicie?

  • 2. Data: 2015-02-12 22:35:27
    Temat: Re: Coltel - nękanie telefoniczne
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2015-02-12 o 22:12, PlaMa pisze:

    > Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Coś poradzicie?

    Jak wyświetla mi się nieznany numer (zwłaszcza warszawski) to odbieram
    słowami: "Słucham, magazyn". Najczęściej słyszę wtedy "Przepraszam,
    pomyłka" i się rozłącza. Jeśli koleś jest twardszy i wymienia moje
    nazwisko, odpowiadam "To pan(i) chce z kierownikiem, on jest na hali, tu
    się pan dodzwonił do magazynu". Na pytanie jaki jest numer "na halę"
    odpowiadam, żeby sobie na stronie internetowej znalazł, bo ja nie umiem
    w komórce wyświetlić książki numerów w trakcie połączenia.

    Na wypadek pytania o stronę www firmy, mam jeszcze przygotowany tekst -
    "Jak to, dzwoni pan do kierownika naszej firmy i nie wie pan do jakiej
    firmy?" - ale jeszcze żaden telemarketer nie tam dobrnął. Większość
    odpada na "Słucham, magazyn".

  • 3. Data: 2015-02-12 22:55:25
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-12 o 22:35, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Jak wyświetla mi się nieznany numer (zwłaszcza warszawski) to odbieram
    > słowami: "Słucham, magazyn".

    Zapewnia to rzeczywiście jakąś rozrywkę ale nie likwiduje problemu.
    Nie do końca także odpowiada na moje pytania :)

  • 4. Data: 2015-02-13 00:03:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    W sprawie formalnej:

    On Thu, 12 Feb 2015, PlaMa wrote:

    > Regularnie nękają mnie telefonami z Coltel z ofertami

    Czy to są oferty "imienne", w których podają Twoje
    imię i nazwisko?
    Bo jeśli nie, to:

    > czwartym razem wyraźnie zaznaczyłem, że mają nie dzwonić pod ten numer,
    > mają go nie trzymać u siebie,

    Pierwsza rzecz niemożliwa - skoro nie będą go "trzymać u siebie",
    to nie da się zażądać "i nie dzwonić na niego".
    Po polsku: nijak nie udowodnisz, że nie dzwonią LOSOWO.
    A wtedy żądanie usunięcia numeru z bazy wprost prowadzi do
    możliwości ponownego wybrania *tego* numeru.

    > moimi danymi wbrew mojej woli

    No i pytanie jak na początku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-02-13 00:43:28
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie uderzyć z tym problemem - GIODO czy rzeczywiście policja?
    >
    > Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Coś poradzicie?

    Obawiam się, że realny efekt dają tylko działania na poziomie
    urządzeń/oprogramowania. Jeśli to możliwe - biała lista numerów
    (mam na domowej linii). Lub blokowanie pojedynczych numerów
    czy wzorców. Te filipaki też kiedyś do mnie dzwonili na komórkę,
    pomogło zablokowanie 2-3 numerów.

  • 6. Data: 2015-02-13 09:38:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.02.2015 22:12, PlaMa pisze:

    > Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Coś poradzicie?

    Pierwszym krokiem będzie wyłączenie połączeń z numerów "zastrzeżonych".

    To ostro zmniejszy liczbę nękających.

    Potem wystarczy ustawić automatyczne odrzucanie połączeń z "trefnych"
    numerów.

    Jeśli nie masz takiej opcji doraźnie na dość długi czas pomaga
    (przynajmniej jeśli dzwonią kobiety) zapytanie co mają na sobie i ile
    biorą ;->

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 7. Data: 2015-02-13 10:33:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-13 o 09:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Jeśli nie masz takiej opcji doraźnie na dość długi czas pomaga
    > (przynajmniej jeśli dzwonią kobiety) zapytanie co mają na sobie i ile
    > biorą ;->

    Dlaczego tylko kobiety? Przecież mamy dżender. Jak możesz się tak
    niePOprawnie wypowiadać publicznie. ;-)

  • 8. Data: 2015-02-13 11:33:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2015 10:33, z pisze:

    > Dlaczego tylko kobiety? Przecież mamy dżender. Jak możesz się tak
    > niePOprawnie wypowiadać publicznie. ;-)

    A jak facet będzie chętny, to co? ;->

  • 9. Data: 2015-02-13 12:07:45
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Dodatkowym problemem jest możliwość inwigilacją tą metodą.
    Jest w domu, nie jest... itd.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 10. Data: 2015-02-13 12:35:22

    W dniu 2015-02-13 o 11:33, Andrzej Lawa pisze:
    > A jak facet będzie chętny, to co? ;->

    To trzeba twardym być nie miętkim. Jemy też należy się. :-)