  • 1. Data: 2015-02-13 08:15:54
    Temat: Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
    Od: Tom <t...@u...com>

    Kupiłem nowe mieszkanie za gotówkę budynek w trakcie budowy, zapłaciłem
    10%, reszta ma być wpłacona za 2 miesiące w chwili przekazania
    zakończenia inwestycji.

    Podpisałem akt notarialny umowa deweloperska.

    Rozmyśliłem się.

    Mieszkanie za gotówkę, jak mam się wycofać z tego żeby uzyskać pełny
    zwrot tych wpłaconych 10%?

    Niby w akcie strona nabywająca ma tylko 2 możliwości rezygnacji (do 30
    dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)

    Czy jedyną możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2015-02-13 08:58:31
    Temat: Re: Mieszkanie nowe rezygnacja z zakupu
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 08:16:42 UTC+1 użytkownik Tom napisał:
> [...]
    > dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)
    >
    > Czy jedyną możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    Zależy czy to jest zaliczka czy zadatek, sprawdź w umowie. Jeżeli zadatek - straciłeś
    te pieniądze. Jeżeli zaliczka - developer ma je zwrócić.

    AdamK

  • 3. Data: 2015-02-13 09:24:00
    Od: Tom <t...@u...com>

    ą możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    > Zależy czy to jest zaliczka czy zadatek, sprawdź w umowie. Jeżeli zadatek -
    straciłeś te pieniądze. Jeżeli zaliczka - developer ma je zwrócić.

    to nie jest ani zaliczka ani zadatek

    to jest ustalona zapłata za mieszkanie w 2 ratach 10% i 90%

    zbliża się termin 2 wpłaty ale tak jak pisałem sie rozmyśliłem

    skoro zakup jest za gotówkę, inwestycja nie zakończona (jeszcze) to
    myślałem że nie ma problemu z anulowaniem tego zakupu

    wiem że mój błąd iż nie pomyślałem o tym wcześniej aby zawrzeć zapis z
    umowie o możliwości odstąpienia w terminie powiedzmy 30 dni przed
    oddaniem końcowym mieszkania...

    pozdr

  • 4. Data: 2015-02-13 09:31:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-13 o 09:24, Tom pisze:
    > ą możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    > to nie jest ani zaliczka ani zadatek
    >
    > to jest ustalona zapłata za mieszkanie w 2 ratach 10% i 90%
    >
    > zbliża się termin 2 wpłaty ale tak jak pisałem sie rozmyśliłem

    Skoro już kupiłeś, to się nie masz z czego rozmyślać. Możesz za to
    sprzedać. A sprzedawca ma do ciebie roszczenie o zapłatę ceny sprzedaży.

    A tak poważnie, daj skan umowy, bo bez tego, to sobie można dywagować
    bezpłciowo.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-02-13 09:41:29
    Od: Tom <t...@u...com>

> [...]
    > sprzedać. A sprzedawca ma do ciebie roszczenie o zapłatę ceny sprzedaży.
    >
    > A tak poważnie, daj skan umowy, bo bez tego, to sobie można dywagować

    kupiłem ale nie zapłaciłem :) , niby jest kara 0.01% za zwłokę każdy
    dzień, są zapisy że sprzedający "ma prawo wypowiedzenia umowy" gdy nie
    zapłacę lub nie przyjdę po odbiór ale pytanie czy z tego prawa skorzysta
    bo teoretycznie może czekać i odsetki mogą lecieć?

    a jak skorzysta to jak szybko?

    czyli jeżeli w umowie nie ma konkretnych zapisów że JA mogę zrezygnować
    to pozostaje płacić albo "dogadać się" z deweloperem o rozwiązanie umowy?

    pozdr.

  • 6. Data: 2015-02-13 09:52:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-13 o 09:41, Tom pisze:

> [...]
    >
    > czyli jeżeli w umowie nie ma konkretnych zapisów że JA mogę zrezygnować
    > to pozostaje płacić albo "dogadać się" z deweloperem o rozwiązanie umowy?

    Pokaż umowę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-02-13 11:18:24
    Od: Tom <t...@u...com>

    > Pokaż umowę.

    20 stron skanowania i obrabiania będzie ciężko
    fragment:

    http://www.docdroid.net/rozz/fragment.pdf.html

    niby jest napisane że zobowiązuję się wpłacić kwotę za mieszkanie w
    całości no ale co w przypadku gdy nie wpłacę II transzy,

    jest napisane że deweloper "ma prawo", że odsetki od całości 0.01% za
    każdy dzień...

  • 8. Data: 2015-02-13 11:30:26
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W tym kawałku nie ma nic o wpłatach tych 10%, ale z tego co jest, to
    jasno wynika, że Deweloper nic nie zwraca, jeśli nie spełniasz punktu
    VIII 1 lub 5 (a nie spełniasz).
    Czyli "zwrotów po odejściu od kasy nie uwzględnia się".
    Raczej nie spodziewałbym się aktu dobroci i oddania pieniędzy.

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2015-02-13 11:33:13
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 13 lut 2015 o 08:15, Tom pisze:
> [...]
    > dni od podpisania i w razie przekroczenia terminu oddania)
    >
    > Czy jedyną możliwością jest zgoda dewelopera na anulowanie umowy?

    Dokładnie tak. Jak deweloper się nie zgodzi, może żądać zapłaty i tak.
    Jak się mocno wkurzy, to odstąpi od umowy i zwróci Ci te pieniądze.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2015-02-13 13:40:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.02.2015 11:18, Tom pisze:
> [...]
    > całości no ale co w przypadku gdy nie wpłacę II transzy,
    >
    > jest napisane że deweloper "ma prawo", że odsetki od całości 0.01% za

    Z tego fragmentu wynika że nie kupiłeś mieszkania tylko umówiłeś się że
    kupisz. To istotna różnica.

    Więc nadal nie wiadomo, czym jest te 10% które zapłaciłeś.

    p. m.