  • 11. Data: 2011-04-17 08:07:03
    Temat: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 10:02, gacek pisze:

    > art 10.
    >
    > 3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    > zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    >

    > 1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem
    > terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
    >

    > transport to usługa, tak?

    Tak.
    A przedmiotem transakcji co jest? Wysyłka (transport)?

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-04-17 08:34:48
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-17 10:07, spp wrote:

    > Tak.
    > A przedmiotem transakcji co jest? Wysyłka (transport)?

    Pewnie zależy jak się sformułuje.

    Ale skoro masz wyraźnie osobno cenę za towar i osobno różne opcje
    transportu do wyboru - to zostawia pole do interpretacji.

    gacek

  • 13. Data: 2011-04-17 08:41:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-17 10:34, gacek pisze:

    > Pewnie zależy jak się sformułuje.
    >
    > Ale skoro masz wyraźnie osobno cenę za towar i osobno różne opcje
    > transportu do wyboru - to zostawia pole do interpretacji.

    Moim zdaniem, brak zwrotu za transport można wywodzić również z:

    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone
    lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-04-17 09:21:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 10:34, gacek pisze:

    > Ale skoro masz wyraźnie osobno cenę za towar i osobno różne opcje
    > transportu do wyboru - to zostawia pole do interpretacji.

    Ależ to tylko złudzenie. :(

    http://www.rp.pl/artykul/55671,625454-E-sklepy-nie-c
    hca-placic-za-wysylke-towaru.html.

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-04-17 14:17:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2011 zdumiony <z...@j...pl> napisał/a:

    > Zazwyczaj kupuję wpierw wysyłając pieniądze? Można sprzedawać tylko
    > takim klientom

    Ustawa zabrania.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2011-04-17 14:20:57
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-17 16:17, Samotnik pisze:

    > Ustawa zabrania.

    Jaka ustawa? Sam nieraz widziałem że ktoś wysyła tylko po poprzedniej
    wpłacie. Ja zawsze tak kupuję.

  • 17. Data: 2011-04-17 16:17:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 9:20 AM, zdumiony wrote:

    > Jaka ustawa? Sam nieraz widziałem że ktoś wysyła tylko po poprzedniej
    > wpłacie. Ja zawsze tak kupuję.

    Zakazu dobrowolnej zapłaty "przed" nie ma.
    co nie oznacza, że jak sie uprzesz, to cie sprzedający bedzie towar
    musiał wydać, nawet jak mu kasy nie wyslesz.

  • 18. Data: 2011-04-17 16:47:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak postanowił ustawodaca.
    > Nie ma jak ugryźć, przynajmniej formalnie.
    > Ale jakby tak sposób sprzedaży zmienić... :P

    > Nie. W przypadku sprzedaży - nie.

    I nie ma żadnej różnicy między
    rezygnacją/odstąpieniem i nieodebraniem paczki?
    Coś nie chce mi się wierzyć.

  • 19. Data: 2011-04-17 16:51:58
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-17 18:17, witek pisze:
    > Zakazu dobrowolnej zapłaty "przed" nie ma.
    > co nie oznacza, że jak sie uprzesz, to cie sprzedający bedzie towar
    > musiał wydać, nawet jak mu kasy nie wyslesz.

    Normalne jest na Allegro że płaci się płatnościami Allegro a potem
    dostaje się paczkę. Niektórzy dopuszczają możliwość zapłacenia przy
    odbiorze ale z większą opłatą za dostawę. Nie wiem czemu widziwiać i nie
    płacić wcześniej kliknięciem. Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał
    paczki za którą zapłaciłem.

  • 20. Data: 2011-04-17 19:30:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Normalne jest na Allegro że płaci się płatnościami Allegro a potem dostaje
    > się paczkę. Niektórzy dopuszczają możliwość zapłacenia przy odbiorze ale z
    > większą opłatą za dostawę.

    To nie jest opłata za dostawę tylko właśnie za pobranie.

    > Nie wiem czemu widziwiać i nie płacić wcześniej kliknięciem.

    Bo to wbrew logicznym zasadom jest.

    > Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał paczki za którą zapłaciłem.

    Może za mało rzeczy kupowałeś.