  • 1. Data: 2005-04-13 16:47:26
    Temat: Brak informacji zwrotnej oznacza Twoją zgodę - wolno?
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Witajcie!

    Mam polisę w NN i z końcem roku otrzymałem list z propozycją
    podwyżki składki. List niepolecony, w kluczowym zdaniu informujący,
    że brak pisemnej odpowiedzi z mojej strony oznacza zgodę na
    wyższe składki.

    Podwyżka nie ot tak, a w zamian za różne dobrodziejstwa
    ubezpieczeniowe. Powinienem chcieć tej podwyżki, ale
    ekperymentalnie list wyrzuciłem i pozostałem przy starych
    składkach, płacąc je sumiennie.

    Tymczasem NN uznało, że należą się im pieniądze (wyrównanie
    za kilka miesięcy), bo brak mojej odpowiedzi był zgodą na nowe
    warunki.

    Czy tak wolno robić? (Nie zaglądałem do pierwotnej umowy,
    bo jestem leniem - ale cokolwiek by tam było?)

    Sprawa jest drobna, ale bardzo proszę o Wasze zdanie
    --
    A S

  • 2. Data: 2005-04-13 17:38:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Vectra napisał(a):
    > Czy tak wolno robić?

    wolno
    w przypadku zmiany wzorca umowy (regulaminu, taryfy opłat, cennika), to
    Ty masz wykazać się działaniem i ewentualnie skorzystać z prawa do
    wypowiedzenia umowy, inaczej jesteś związany nowymi zasadami (art.384[1] kc)
    pozostaje problem udowodnienia doręczenia

    KG

  • 3. Data: 2005-04-13 17:41:58
    Od: "paweł" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podwyżki składki. List niepolecony, w kluczowym zdaniu informujący,
    > że brak pisemnej odpowiedzi z mojej strony oznacza zgodę na

    To by było możliwe tylko w przypadku 68[2]

    > Czy tak wolno robić? (Nie zaglądałem do pierwotnej umowy,
    > bo jestem leniem - ale cokolwiek by tam było?)

    Robić wolno, ale Twoje milczenie nie będzie oświadczeniem woli, więc nie
    będzie umowy

  • 4. Data: 2005-04-13 18:32:15
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Użytkownik kam napisał:

> [...]
    > kc)
    > pozostaje problem udowodnienia doręczenia

    No to burzysz moje pojmowanie prawa.

    Wiec ja moge tez zmienic umowe, np. ze za ubezpieczenie w NN
    to w tym roku nie place, i jesli nie dostane w wyznaczonym
    czasie odpowiedzi to taka umowa obowiazuje?

    I nie chce chowac sie za wadliwością samego doręczenia, które
    faktycznie było dziwne (list niepolecony).

    Jak mozna w taki sposób narzucac warunki umowy?
    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2005-04-13 18:37:36
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy tak wolno robić? (Nie zaglądałem do pierwotnej umowy,
    > bo jestem leniem - ale cokolwiek by tam było?)

    Powinni tutaj udowodnic, ze cię zawiadomili o zmianie warunkow umowy.
    Napisz protest, napisz tam mase klamstw, ze nic o tym nie wiedziales,
    itp itd. Czyli typowo ... kłam, kłam i kłam.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-04-13 18:45:31
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > I nie chce chowac sie za wadliwością samego doręczenia, które
    > faktycznie było dziwne (list niepolecony).

    Powinni poslac poleconym, bo przeciwnym razie mozesz zawsze powiedziec, ze
    podwyzka (zmiana umowy) Cie nie dotyczy, bo o niej poinformowany.

  • 7. Data: 2005-04-13 19:03:09
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    > faktycznie było dziwne (list niepolecony).

    Powinni poslac poleconym, bo przeciwnym razie mozesz zawsze powiedziec, ze
    podwyzka (zmiana umowy) Cie nie dotyczy, bo nie zostales o niej
    poinformowany.

  • 8. Data: 2005-04-13 19:28:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Vectra napisał(a):
    > No to burzysz moje pojmowanie prawa.
    >
    > Wiec ja moge tez zmienic umowe, np. ze za ubezpieczenie w NN
    > to w tym roku nie place, i jesli nie dostane w wyznaczonym
    > czasie odpowiedzi to taka umowa obowiazuje?

    Jeśli w takiej umowie stosujesz wzorzec umowny (np. regulamin) stosowany
    do wszystkich umów zawieranych z kontrahentami i przewiduje on możliwość
    zmiany, to tak. Choć zakres takich zmian może być kwestionowany (powinny
    być określone przypadki, w których jest możliwy).
    Nie w sytuacji gdy zawarliście coś co jest, albo udaje. indywidualnie
    zawieraną umowę.

    KG

  • 9. Data: 2005-04-15 06:25:16
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    paweł napisał(a):

    > To by było możliwe tylko w przypadku 68[2]

    ????

    > Robić wolno, ale Twoje milczenie nie będzie oświadczeniem woli, więc nie
    > będzie umowy

    kolega jeszcze nie omawiał części ogólnej zobowiązań na zajęciach? ;)

    pozdr.

    m.