  • 1. Data: 2012-10-05 22:04:17
    Temat: Złodziejskie państwo
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Chyba nie muszę udowadniać swojego twierdzenia z tematu.
    Dziś dostałem takie wezwanie:
    Na podstawie art. 155 § 1 i art. 280 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku -
    Ordynacja podatkowa /tekst jednolity Dz. U, z dnia 29 sierpnia 1997 roku,
    poz. 749 ze zm./
    Naczelnik Urzędu Skarbowego w xxx, w związku z umową darowizny udziałów w
    niezabudowanej nieruchomości leśnej o powierzchni yyy, położonej w zzz
    zawartą w dniu 10.10.2009 roku aktem notarialnym xyz wzywa mnie do opisu
    nieruchomości leśnej na załącząnym druku.
    Złodzieje obudzili się po 3 latach, a mi dają tylko 7 dni (inaczej art.83
    kodeksu karnego skarbowego kary porządkowej).
    Przedawnienie raczej nie minęło, ale skąd do cholery wzięli 7 dni?

  • 2. Data: 2012-10-05 22:56:08
    Temat: Re: Złodziejskie państwo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Napisz im, że co prawda jesteś obdarowany, ale nigdy tam nie byłeś i nie
    wiesz, jak wygląda. Niech sobie sami pójdą i obejrzą, skoro ich to tak
    nurtuje :-)

  • 3. Data: 2012-10-06 07:10:39
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-05 22:04, qwerty pisze:

    > Złodzieje obudzili się po 3 latach, a mi dają tylko 7 dni (inaczej
    > art.83 kodeksu karnego skarbowego kary porządkowej).

    Spokojnie. 7 dni, to masz, żeby się do nich odezwać/pokazać, po czym
    spiszą jakiś protokół, gdzie zobowiążesz się wypełnić te papiery np. w
    ciągu miesiąca, tłumacząc im, że nie dysponujesz odpowiednimi danymi.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 4. Data: 2012-10-06 09:13:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Oct 2012, SQLwiel wrote:

    > Spokojnie. 7 dni, to masz, żeby się do nich odezwać/pokazać, po czym spiszą
    > jakiś protokół, gdzie zobowiążesz się wypełnić te papiery np. w ciągu
    > miesiąca, tłumacząc im, że nie dysponujesz odpowiednimi danymi.

    Mnie intryguje podstawa żądania takich danych.
    Podana podstawa prawna ustanawia prawo co do formy składania m.in.
    wyjaśnień i zeznań, ale nie ich zakres.
    Wg. art.159.1.3 Ordynacji jest: "w jakiej sprawie i w jakim charakterze
    oraz w jakim celu osoba ta zostaje wezwana;"

    qwerty, możesz napisać co zapodali w tym zakresie (w wezwaniu)?
    Świadkiem masz być przeciwko sobie czy jakoś inaczej? ;)

    Jeśli dobrze pamiętam, mowa była o darowiźnie - więc cel powinien
    wynikać z ustawy o darowiznach. IMVHO.
    Oczywiście, nie widać przeszkód, aby US spytał podatnika czy dobrowolnie
    nie zapoda np. sposobu wyceny darowizny.
    Ale mi z ustawy wychodzi, że podanik ma podać wycenę, z którą US może
    się zgodzić ale wcale nie musi. To jednak nie to samo co specyfikacja
    podstaw do zrobienia owej wyceny. IMVHO.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-10-06 09:57:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .
    > qwerty, możesz napisać co zapodali w tym zakresie (w wezwaniu)?
    > Świadkiem masz być przeciwko sobie czy jakoś inaczej? ;)

    1. Powierzchnia lasu / numery działek / - tu już zaczyna się problem. Ogólnie
    las ma powierzchnię 26508 m2. Tylko, że ja i siostra jesteśmy właścicielami 1/3
    tego lasu (po połowie).
    Teraz nasuwa się pytanie: Ile wpisać? 26508 (całość)? 8836 m2 (1/3)? 4418 m2
    (1/6)?
    2. Wiek lasu - Z tego co mi wiadomo to drzewa nie mówią, a nie zamierzam ścinać
    drzewa i liczyć słoje. ;)
    3. Skład gatunkowy lasu
    4. Bonitacja lasu /klasa gleby/: co mam wynająć geologa?
    5. Gęstość drzewostanu
    6. Rodzaj pozyskiwanego drewna: budowlane, papierówka, opałowa, inne (ja drewna
    do niczego nie wykorzystuje).

    Jest zapisek, że "Powyższe dane należy nadesłać na adres tutejszego Urzędu
    Skarbowego w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma.", więc to te
    dane mam podać w ciągu 7 dni, a nie tylko się odezwać.

  • 6. Data: 2012-10-06 10:45:10
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-06 09:57, qwerty pisze:

    Robią z Ciebie przedsiębiorcę leśnego ;) ale nie znam się na tym.

    > Jest zapisek, że "Powyższe dane należy nadesłać na adres tutejszego
    > Urzędu Skarbowego w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego
    > pisma.", więc to te dane mam podać w ciągu 7 dni, a nie tylko się odezwać.

    Odezwij się (poleconym z ZPO), że jesteś w trakcie pozyskiwania danych i
    sam zaproponuj jakiś sensowny termin.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 7. Data: 2012-10-06 10:59:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Oct 2012 22:04:17 +0200, qwerty napisał(a):

    > do opisu
    > nieruchomości leśnej na załącząnym druku.

    A co, wraz z aktem darowizny zniknął im z archiwum stary opis?
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-10-06 11:23:48
    Od: Oli <O...@a...com>

    Użytkownik qwerty napisał:
> [...]
    > Teraz nasuwa się pytanie: Ile wpisać? 26508 (całość)? 8836 m2 (1/3)? 4418 m2 (1/6)?

    A ile jest Twoje, 1/6, no to wpisz

    > 2. Wiek lasu - Z tego co mi wiadomo to drzewa nie mówią, a nie zamierzam ścinać
    drzewa i liczyć słoje. ;)

    Wiek lasu jest istotny tylko nie z dokładnością do roku ale np 20 lat :
    młodnik,średni wiek, starodrzew. Jak
    dostałeś darowiznę to nikt ci nie powiedział co to za las?, sam go nie widziałeś?

    > 3. Skład gatunkowy lasu

    Świerk, sosna, buk, dęby itp lub mieszany . Nie poznasz?

    > 4. Bonitacja lasu /klasa gleby/: co mam wynająć geologa?

    Klasa gleby zwykle 6-ta, dane maja na gminie lub na leśnictwie

    > 5. Gęstość drzewostanu

    Kwadrat np 10 m na 10 m i liczysz ilość drzew. W innym miejscu może być zupełnie
    inaczej ale dla US powinno to
    wystarczyć

    > 6. Rodzaj pozyskiwanego drewna: budowlane, papierówka, opałowa, inne (ja drewna do
    niczego nie wykorzystuje).

    No piszesz , że jeszcze nic nie zrąbałeś.

    Pytania 1-6 mają przygotować cię do podatku jak będziesz pozyskiwać drzewo
    (lub do oceny wartości darowizny - czy czasem nie powinno być jakiegoś podatku od
    darowizny! . // W akcie
    notarialnym powinna być wpisana wartość darowizny, a US teraz sprawdza czy to prawda)

    --
    Oli

  • 9. Data: 2012-10-06 16:24:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Oli" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wiek lasu jest istotny tylko nie z dokładnością do roku ale np 20 lat :
    > młodnik,średni wiek, starodrzew. Jak dostałeś darowiznę to nikt ci nie
    > powiedział co to za las?, sam go nie widziałeś?

    Widziałem tylko, że ten las składa się ze starego i nowoposadzonego. Las nie
    jest dzielony żadnymi słupkami, więc trudno powiedzieć która część jest tak
    na prawdę moja. Rozumiesz?

  • 10. Data: 2012-10-06 16:33:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:

    > Widziałem tylko, że ten las składa się ze starego i nowoposadzonego. Las
    > nie jest dzielony żadnymi słupkami, więc trudno powiedzieć która część
    > jest tak na prawdę moja. Rozumiesz?

    zadna czesc nie jest twoja.
    wszystko jest twoje po troche.