  • 1. Data: 2012-10-05 22:21:55
    Temat: Czy logo miasta podlega Art. 4 pkt.2 Prawa autorskiego?
    Od: b...@g...com

    Witam,
    mam krótkie pytanie, są różne zdania na ten moment na temat faktu czy logo jak i herb
    miasta podlegają Art. 4 pkt. 2 Prawa autorskiego. Jest masa orzecznictwa sądowego w
    sprawach herbu, elektronicznego wizerunku herbu, nie dokopałem się na ten moment
    odpowiedniego orzeczenia co do samego logo które jest nowoczesnym herbem.

    Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć będę wdzięczny...

  • 2. Data: 2012-10-06 07:12:36
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-05 22:21, b...@g...com pisze:
> [...]
    moment odpowiedniego orzeczenia co do samego logo które jest nowoczesnym herbem.

    > Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć będę wdzięczny...

    Wydaje mi się, że na ogół logo stanowi własność Rady Miasta, bo ta za
    owoż plastykowi zapłaciła. Powinna być uchwała RM o zasadach używania
    logo. Ja - robiąc stronę dla jednostki budżetowej gminy musiałem uzyskać
    zgodę jakiegoś kierownika wydziału na użycie logo.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 3. Data: 2012-10-06 09:20:53
    Od: BartekC <b...@o...pl>

    W dniu sobota, 6 października 2012 07:12:37 UTC+2 użytkownik SQLwiel napisał:

> [...]
    >
    > logo. Ja - robiąc stronę dla jednostki budżetowej gminy musiałem uzyskać
    >
    > zgodę jakiegoś kierownika wydziału na użycie logo.

    Witaj,
    ale zgodnie z orzecznictwem sądów:

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/47BA46779A
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/07ED97519D
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/59CC7D86E3
    i inne...

    ustalanie zasad wykorzystania symboli miasta przez gminę/miasto jest niezgodne z
    prawem.

    Zgodnie z Art. 4. pkt.2 Prawa Autorskiego:
    Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
    4) proste informacje prasowe."

    Zatem symbol gminy/miasta nie podlega Prawu Autorskiemu bo akt nadrzędny jakim jest
    prawo autorskie nie może być zmieniany przez akt niższego szczebla jakim jest uchwała
    gminy/rady miast...

  • 4. Data: 2012-10-06 18:57:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekC" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Przywołane przez Ciebie orzeczenia tyczą herbów i flag, a tu mowa o symbolu
    w postaci logo.

  • 5. Data: 2012-10-06 20:34:26
    Od: BartekC <b...@o...pl>

  • 6. Data: 2012-10-06 20:36:32
    Od: BartekC <b...@o...pl>

    W dniu sobota, 6 października 2012 19:01:53 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > U�ytkownik "BartekC" <b...@o...pl> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > Przywo�ane przez Ciebie orzeczenia tycz� herb�w i flag, a tu mowa o symbolu
    >
    > w postaci logo.

    Ustawa mówi o symbolach, symbolu. Nie mówi o herbie czy fladze ale mimo to są one
    symbolami. Symbolem jest też hejnał choć ustawa o nim nie mówi wprost. Co jest
    symbolem UOKiK? Herb? Godło? Flaga? Hejnał? czy logo?