  • 1. Data: 2012-10-05 01:03:18
    Temat: komupter frmowy a własne konto
    Od: "stary pierdziel" <k...@a...at>

    Hej

    'wyżebrałem' od firmy laptopa nawyłączny użytek (jestem na umowie o pracę).
    Laptop formalnie należy do firmy - nie do mnie.
    Firma ma oczywiście politykę bezpieczeństwa (zasady haseł, danych firmowych,
    etc).
    Czy mogę na takim laptopie mieć odrębne konto stytemowe, które nie jest
    używane do obowiązków służbwych (a tam swoje programy - np GPL do użytku
    niekomercyjnego). System operacyjny Windows (taki akurat używa firma)
    zawiera mechanizm użytkowników, w którym istnieje sepracja danych (konta i
    zasoby użytkowników).

    Dzięki za info.

  • 2. Data: 2012-10-05 07:20:36
    Temat: Re: komupter frmowy a własne konto
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Czy mogę na takim laptopie mieć odrębne konto stytemowe, które nie jest
    > używane do obowiązków służbwych (a tam swoje programy - np GPL do użytku
    > niekomercyjnego). System operacyjny Windows (taki akurat używa firma)

    Tego nie reguluja akty prawne tylko jest to wewnetrzna sprawa firmy.
    Moga ci odmowic bez podawania powodu.

    -

  • 3. Data: 2012-10-05 08:05:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Oct 2012 01:03:18 +0200, stary pierdziel napisał(a):

    > Czy mogę na takim laptopie mieć odrębne konto stytemowe

    Konto oczywiście możesz mieć (dlaczego nie?), ale programów do użytku
    niekomercyjnego raczej nie, ponieważ ich licencje z reguły odnoszą się do
    komputerów jako całości a nie do kont indywidualnych w ramach danego
    komputera. A komp jest firmowy.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-10-05 08:55:44
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

> [...]
    > niekomercyjnego raczej nie, ponieważ ich licencje z reguły odnoszą się do
    > komputerów jako całości a nie do kont indywidualnych w ramach danego

    A mnie się wydaje, że licencje na ogół dotyczą sposobu *wykorzystania*
    programu, a nie tego, czyj jest dysk, na którym go zainstalowano.

    Wątkotwórca moim zdaniem może mieć na służbowym komputerze np IrfanView,
    może go na służbowym komputerze używać do obróbki swoich zdjęć z
    wakacji, ale materiałów firmowych - już nie.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 5. Data: 2012-10-05 11:06:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-04 23:03:18 +0000, "stary pierdziel" <k...@a...at> said:

    > Hej
    >
    > 'wyżebrałem' od firmy laptopa nawyłączny użytek
    > czy mogę na takim laptopie mieć odrębne konto stytemowe,

    Jeśli ci firma pozwoliła, to możesz.

    > a tam swoje programy - np GPL do użytku niekomercyjnego).

    Jeśli ci firma pozwoliła, to możesz.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-10-05 11:10:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Oct 2012 08:55:44 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > A mnie się wydaje, że licencje na ogół dotyczą sposobu *wykorzystania*
    > programu

    Być może. Nie będę się sprzeczał. Z tego wszelako jeden wniosek - należy
    przeczytać licencję :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2012-10-06 00:24:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2012, Jacek Maciejewski wrote:

    > Konto oczywiście możesz mieć (dlaczego nie?)

    Technicznie tak, prawnie może mu zabraniać regulamin.
    Odwracając pytanie - "bo dlaczego nie?"

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-10-06 10:56:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Oct 2012 00:24:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Technicznie tak, prawnie może mu zabraniać regulamin.
    > Odwracając pytanie - "bo dlaczego nie?"

    Bo nie ma sensownych przeciwwskazań które by usprawiedliwiały umieszczenie
    w regulaminie takiego ograniczenia. Jeśli już, to spodziewałbym się zakazu
    używania lapka do czynności o charakterze niesłużbowym (co nie jest
    jednoznaczne z zakazem zrobienia osobistego/dodatkowego konta) A prawo tego
    nie reguluje.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-10-08 01:03:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.10.2012 10:56, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]

    Technicznie też niekoniecznie może mieć - a przynajmniej niekoniecznie
    będzie mógł sam je założyć, jeśli admin dobrze skonfigurował sprzęt.

    > Bo nie ma sensownych przeciwwskazań które by usprawiedliwiały umieszczenie
    > w regulaminie takiego ograniczenia. Jeśli już, to spodziewałbym się zakazu

    Są. Np. "od konfigurowania komputerów służbowych jest administrator i
    innym wara od tego".

    > używania lapka do czynności o charakterze niesłużbowym (co nie jest
    > jednoznaczne z zakazem zrobienia osobistego/dodatkowego konta) A prawo tego
    > nie reguluje.

    Przyczepię się: fiskus + uzyskiwanie nieopodatkowanych korzyści ;->

  • 10. Data: 2012-10-10 16:54:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Oct 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Technicznie też niekoniecznie może mieć - a przynajmniej niekoniecznie
    > będzie mógł sam je założyć, jeśli admin dobrze skonfigurował sprzęt.

    Hm, ostatnie "popularne" laptopy w których faktycznie nie dało się
    wyresetować chipsetów (potrzebna była procedura serwisowa, niedostępna
    publicznie, i to raczej z potrzeby użycia dedykowanego sprzętu) to chyba
    dawno temu COMPAQ robił.
    Nie wiem czy dziś takie dziś ktos robi - faktycznie są na rynku?
    W kategorii cenowej ++ xx xxx czy tańsze? :)
    Tak, owszem, mam na myśli "włącznie z rozebraniem wymagającym
    zerwania plomb" :)

    > Są.
    > Np. "od konfigurowania komputerów służbowych jest administrator
    > i innym wara od tego".

    ...uzasadnionym argumentem "stwierdzono 17 przypadków robaków
    i 7 koni trojańskich".
    W dużej firmie nikt nie będzie dochodził u kogo. Szlaban i już.

    > Przyczepię się: fiskus + uzyskiwanie nieopodatkowanych korzyści ;->

    :)
    Należy wycenić (przez sprawdzenie za ile można wypożyczyć po
    cenie rynkowej) i doliczyć do podstawy opodatkowania :)

    pzdr, Gotfryd