  • 1. Data: 2012-10-07 11:21:43
    Temat: kontrola drogowa - protokól
    Od: leon <l...@h...pl>

    Witam

    Przeszukałem googla ale znalazłem interesującej mnie informacji.
    Zatrzymanie pojazdu do kontroli drogowej. Czy istnieje konieczność
    sporządzenia protokołu kontroli
    drogowej?
    Google podaje iż kopię można otrzymać gry kierowca był poddawany
    sprawdzeniu trzeźwości oraz pojazd był przeszukiwany.
    Czy Policja powinna sama zaproponować kopię - czy trzeba się jej domagać

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 2. Data: 2012-10-07 15:44:46
    Temat: Re: kontrola drogowa - protokól
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-07 11:21, leon pisze:
> [...]
    >
    > Przeszukałem googla ale znalazłem interesującej mnie informacji.
    > Zatrzymanie pojazdu do kontroli drogowej. Czy istnieje konieczność

    Skoro każdy gliniarz coś-tam skrobie w notesiku, to najwyraźniej
    konieczność sporządzenia przynajmniej notatki istnieje. Po cóż by się
    inaczej męczył?

    > Google podaje iż kopię można otrzymać gry kierowca był poddawany

    Google co najwyżej znajduje to, co kto coś-tam napisał i zamieścił w
    internecie. Merytoryczna wartość tych zapisów może być bardzo różna. Do
    selekcji trzeba użyć rozumu.

    > sprawdzeniu trzeźwości oraz pojazd był przeszukiwany.
    > Czy Policja powinna sama zaproponować kopię - czy trzeba się jej domagać

    Gdyby Policja żyła ze sprzedaży tych kopii notatek, to pewno by
    proponowała. Myślę, że nawet jeśli się upomnisz, to powiedzą Ci, że nie
    mają obowiązku udostępniać swojej wewnętrznej dokumentacji. Jeśli
    zostaniesz oskarżonym/obwinionym lub oskarżycielem posiłkowym (jako
    poszkodowany), to będziesz miał dostęp do akt i sobie sam
    skserujesz/sfotokopiujesz (jeśli Ci sędzia pozwoli).

    > leon

    Przykład P.S. - osobę trzepnął samochód (na przejściu). Policja
    przeprowadziła oględziny pojazdu. Poszkodowany miał dostęp do notatki,
    ale nie było w niej prot. oględzin pojazdu (a istotne było, że urwane
    zostało lewe lusterko, a osoba "trzepnięta" przechodziła od strony
    prawej kierowcy, na lewą). Ot - bywa :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 3. Data: 2012-10-10 23:14:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@h...pl> napisał w wiadomości

    Generalnie z każdej czynności można żądać sporządzenia protokołu. Są wzory
    w rozporządzeniu. Tylko, że mało kto tego się domaga, bo sparwdzenie
    pojazdu trwa kilka minut, a wypisanie protokołu kilkadziesiąt. Przepis
    mówi, ze sporządza sie go na wniosek kontrolowanego.