  • 1. Data: 2002-12-11 20:27:10
    Temat: Bony towarowe
    Od: "Pisces" <p...@g...pl>

    Witam.
    Mój szef twierdzi, że w tym roku bonów na świeta nie będzie, gdyż zakazuje
    tego ustawa lub rozporządzenie (dokładnie nie umiał tego powiedzieć).
    Jednocześnie dowiaduję się, że wiele zakładów pracy rozprowadziło bony wśród
    swoich pracowników. Pracuje w spółce z o.o. Czy ktoś mi wyjaśni, jak jest
    naprawdę?
    Pozdrawiam.
    LK

  • 2. Data: 2002-12-11 20:36:51
    Temat: Re: Bony towarowe
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pisces" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mój szef twierdzi, że w tym roku bonów na świeta nie będzie, gdyż zakazuje
    > tego ustawa lub rozporządzenie (dokładnie nie umiał tego powiedzieć).

    Albo nieuswiadomiony albo robi Was w balona.

    > Jednocześnie dowiaduję się, że wiele zakładów pracy rozprowadziło bony
    wśród
    > swoich pracowników. Pracuje w spółce z o.o. Czy ktoś mi wyjaśni, jak jest
    > naprawdę?

    Poszukaj w archiwum. Nie dalej jak dzisiaj ktos podawal jakis link.
    Nie ma przeszkod w przydzielaniu bonow pracownikom.

    Karol

  • 3. Data: 2002-12-11 20:41:23
    Temat: Odp: Bony towarowe
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pisces <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at86o1$gg5$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    wśród
    > swoich pracowników. Pracuje w spółce z o.o. Czy ktoś mi wyjaśni, jak jest

    ustawa nie zabrania ... chodzi o to ,ze wcześniejsza kombinacja dot.
    zwolnienia od podatku a pracodawcy wydawali je jako czesc naleznego
    wynagrodzenia a wykazywali jacy to oni dobrzy są dla pracownika /
    przysłowiowe nabijanie w butelke tylko nie powiem kogo/ ...
    na dzień dzisiejszy od bonów pięniężnych należy odprowadzić również podatek
    ...może część pracodawców o tym nie wie?

    a co do bonów zwolnionych od podatku są to bony żywnościowe ... i polega to
    na tym ,że pracodawca winien ustalic w jakich punktach gastronomicznych będą
    mogły być realizowane i tam skierować pracownika...

    czy ktos mnie poprawi? może gdzieś się pomyliłam ale wierze ,że bardziej
    obeznani w tym temacie mnie poprawią...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-11 20:59:01
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > ustawa nie zabrania ... chodzi o to ,ze wcześniejsza kombinacja dot.
    > zwolnienia od podatku

    Jaka wczesniejsza kombinacja i jakiego zwolnienia?

> [...]
    > przysłowiowe nabijanie w butelke tylko nie powiem kogo/ ...
    > na dzień dzisiejszy od bonów pięniężnych należy odprowadzić również

    AFAIR to sa one opodatkowanie od kilku lat.

> [...]
    będą
    > mogły być realizowane i tam skierować pracownika...

    Zapomnialas o swiadczeniach rzeczowych (bony towarowe sa takim swiadczeniem)
    finansowanych z ZFSS.
    Te sa zwolnione z PDOF i skladek ZUS do kwoty 380,- w br.

    Karol

  • 5. Data: 2002-12-11 21:54:24
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Karol <a...@a...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at88uc$bl4$...@f...acn.pl...

    ok.jak znajde to podesle bo faktycznie mnie to nie dotyczy i mnie nie
    interesuje ...choc cos mi wpadło w ręce odszukam to podesle ... wiesz a co
    do wyskosci to ja mialam na mysli wyzsze kwoty ale dlatego pytam bo trafilam
    na cos ciekawego co mnie bardzo zainteresowalo :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-12 08:34:07
    Od: "Pisces" <p...@g...pl>

    Dziękuję.