  • 1. Data: 2002-12-11 18:51:02
    Temat: Odebranie praw rodzicielskich PILNE!!!!!!
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Witam,
    Mam pytanko: Czy ktoś się orientuje jak wygląda/powinien wyglądać pozew do
    sądu o odebranie praw rodzicielskich.Może jakaś stronka w internecie??? Czy
    ma znaczenie to że, nie mam ślubu z ojcem dziecka, jeśli tak to jakie??
    Łapie sie juz wszystkiego a to jest ostateczny krok jaki podejme.

    Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi

    Kafesita

  • 2. Data: 2002-12-11 20:33:56
    Temat: Odp: Odebranie praw rodzicielskich PILNE!!!!!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kafesita <k...@a...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at81eo$6hp$...@f...acn.pl...
    > Witam,
    > Mam pytanko: Czy ktoś się orientuje jak wygląda/powinien wyglądać pozew do
    > sądu o odebranie praw rodzicielskich.Może jakaś stronka w internecie???

    tego nie wiem ..być może ...

    Czy
    > ma znaczenie to że, nie mam ślubu z ojcem dziecka, jeśli tak to jakie??

    nie ma znaczenia...

    > Łapie sie juz wszystkiego a to jest ostateczny krok jaki podejme.

    pozbawienie władzy rodzicielskiej to najostrzejszy srodek ingerencji we
    władze rodzicielską jednak nie narusza praw w odn. do
    alimentacji,dziedziczenia, pozbawienie ma na celu ochrone interesów
    dziecka...Podstawą żadania pozbawienia władzy jest art.111 § 1 k.r.o ,
    sprawy o władze rodzicielską są rozpoznawane w postęp.nieprocesowym .Może
    byc wszczęte na wniosek każdego z rodziców lub z urzędu, wniosek o
    pozbawienie władzy należy wnieść do sądu rejonowego ,w którego okręgu
    dziecko ma miejsce zamieszkania,a w braku miejsca zam.,do sądu ,w którego
    okręgu dziecko przebywa./ art.569 §1 k.p.c/, wniosek jest wolny od opłat
    sądowych zgodnie z ustawą o kosztach sądowych w sprawach cywilnych /Dz.U.Nr
    24,poz.110 z późn.zm/ w zał. wzór wniosku o pozbawienie władzy
    rodzicielskiej...

    Wrocław,dnia 11grudnia 2002

    Sad Rejonowy
    dla Wrocławia-Krzyki
    Sąd Rodzinny
    ul.Podwale 30
    50-950 Wrocław

    Wnioskodawca: imie i nazwisko matki/opiekuna, dokładny adres

    Uczestnik : imie i nazwisko ojca /dokładny adres

    Wnoszę o:
    pozbawienie uczestnika postępowanie /imie i nazwisko / władzy
    rodzicielskiej nad małol. imie i nazawisko,ur. ..........w ....... córkę
    imie matki/ i imie ojca.

    Uzasadnienie

    Jesteśmy małzenstwem / żyjemy konkubinacie ,z którego mamy córką imie.,
    liczącą .....lat .
    Od roku ojciec dziecka itd....opisać fatyczną sytuację ...
    przestał łożyć na utrzymanie dziecka,zerwał z nim kontakty.Ogranicza się do
    odwiedzin w stanie nietrzeźwym itd.
    dowód: świadek ............
    Podejmowanie przeze mnie próby zmiany postepowania uczestnika nie odnoszą
    skutku,a ponieważ zagraża to dobru dziecka ,wniosek o pozbawienie władzy
    rodzicielskiej jest uzasadniony...
    w załączeniu:
    1/zupełny akt ur. małoletniego
    /odpis wniosku

    wniosek należy napisac w 3 egz. =2 do sądu ,jeden na potwierdzenie o
    złożeniu sprawy ...

    wnioski oryginalnie podpisać /każdy egz./

    Sandra