  • 1. Data: 2002-12-11 21:05:47
    Temat: Włamanie do samochodu i kradzież firmowego laptopa.
    Od: "Aleksander L." <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Ostatnio mam same problemy, jedno to dostałem zwolnienie z pracy (tzw. oszczędności
    budżetowe) a teraz włamano mi się do samochodu i skradziono kilka bagaży, m.in.
    firmowego laptopa, którego nie zdążyłem jeszcze oddać.
    Ponieważ jestem spoza Wa-wy (pracowałem w Warszawie) i przyjechałem się rozliczyć,
    więc zabrałem m.in. laptopa aby go zwrócić. Ale oczywiście musiałem wpaść na
    wspaniały pomysł wejścia w centrum do sklepu no i padło na mnie, pechowca. Że też
    złodziej musiał przechodzić koło mojego samochodu. W sklepie byłem zaledwie 5 minut
    ale jak wróciłem to bagaży nie już było. Zgłosiłem ten fakt na policji,
    przesiedziałem na komisariacie trzy godziny żeby wypisać tylko kilka papierków.
    Oczywiście policjant powiedział że nie mam co liczyć na odnalezienie komputera, bo
    oni mają dziesiątki takich zgłoszeń.
    No i co teraz?!
    Pracodawca chce zwrotu kasy za laptopa, a ja nawet nie mam za co żyć, bo o pracę w
    tym kraju baaardzo trudno.
    W firmie nie chcą mi podpisać obiegówki bo nie zwróciłem laptopa, no bo nie mam już
    co zwracać. Przełożony straszy mnie sądem. I co w takim przypadku robić?
    Pomóżcie?

    Czy pracodawca może dochodzić w sądzie zwrotu pieniędzy za laptopa? I jaki może być
    skutek takiej sprawy?
    I co z tą obiegówką? Czy muszę ją wypełnić? Do czego ona w ogóle jest potrzebna i
    komu?

    Pozdrawiam
    Aleksander L.

  • 2. Data: 2002-12-12 07:53:36
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Aleksander L." <l...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy pracodawca może dochodzić w sądzie zwrotu pieniędzy za laptopa? I jaki
    może być skutek takiej sprawy?
    > I co z tą obiegówką? Czy muszę ją wypełnić? Do czego ona w ogóle jest
    potrzebna i komu?

    1) po pierwsze, nie zostawia się bagaży w aucie poza parkingiem strzeżonym ,
    szczególnie w warszawie - no ale to pewnie już wiesz i zapamiętasz do końca
    życia

    2) być może laptop był kupowany w leasingu lub podobnie i jest ubezpieczony
    ? może zapytaj.

    obawiam się, że nie ma innego wyjścia jak dogadać się z pracodawcą
    niestety nie zadbałeś o powierzone ci mienie - przez własne niedbalstwo -
    więc chyba nie znajdziesz przepisu, który "uniewinni cię"
    mam nadzieję, że się mylę

    --
    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-12-12 12:00:44
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Aleksander L." <l...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Witam,
    > Ostatnio mam same problemy, jedno to dostałem zwolnienie z pracy (tzw.
    oszczędno?ci budżetowe) a teraz włamano mi się do samochodu i skradziono
    kilka bagaży, m.in. firmowego laptopa, którego nie zd?żyłem jeszcze oddać.
> [...]
    pracę w tym kraju baaardzo trudno.
    > W firmie nie chc? mi podpisać obiegówki bo nie zwróciłem laptopa, no bo
    nie mam już co zwracać. Przełożony straszy mnie s?dem. I co w takim
    przypadku robić?
    > Pomóżcie?
    Niech Ci chociaż wyda swiadectwo pracy to bedziesz mógł sie zarejestrowac w
    urzedzie pracy. Swiadectwo _musi_ Ci wydać, nawet jesli nie masz podpisanej
    obiegowki.

    > Czy pracodawca może dochodzić w s?dzie zwrotu pieniędzy za laptopa? I jaki
    może być skutek takiej sprawy?
    > I co z t? obiegówk?? Czy muszę j? wypełnić? Do czego ona w ogóle jest
    potrzebna i komu?

    Z tym lapotopem nie bardzo wiem co Ci poradzic. A co podpisywałes biorąc go
    z firmy? Ze przyjmujesz na siebie pełną odpowiedzialnosc za niego? IMO
    pracodawca powinien miec ubezpieczenie sprzętu elektronicznego i z tego
    ubezpieczenia a nie z Twojej kieszeni pokryć szkodę.

    Gosia

  • 4. Data: 2002-12-12 13:19:59
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Aleksander L." <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    może być skutek takiej sprawy?
    > I co z tą obiegówką? Czy muszę ją wypełnić? Do czego ona w ogóle jest

    1. Istotna informacje napisala Gosia: co podpisales biorac laptopa? Czy
    wolno Ci bylo uzywac go poza miejscem pracy? Czy wolno bylo transportowac?
    Inne
    szczegoly?
    2. Przy ewentualnej sprawie w sadzie wazne bedzie czy kradziez zglosiles na
    policji? Masz protokol?
    3. Na Twoja korzysc moze przemawiac fakt iz kradziezy dokonano niejako w
    drodze do pracy... poniewaz jak sam piszesz jechales go oddac (gorzej ze
    zatrzymales sie na prywatne zakupy... chyba ze to byly "zakupy firmowe"
    ;))) )
    4. Wazne tez jest czy laptop zostal w miejscu widocznym, czy tez moze
    dokonales "nalezytej starannosci" w zabezpieczeniu go (np schowanie w
    bagazniku...)

    Generalnie obiegowka jest przydatna. Gdy masz ja podpisana wiesz ze
    "rozliczyles" sie z zakladem pracy i jestes free... gdy takiej obiegowki nie
    masz zaklad pracy
    moze afaik do 3 lat upomniec sie o swoje rzeczy i ostatecznie wytoczyc Ci
    proces...

    Pozdrawiam

    Baton