  • 1. Data: 2002-12-11 17:03:15
    Temat: Czy sąd może uznać?
    Od: "Mopal" <m...@w...pl>

    c.d. perypetii

    mam zaległych kilka rachunków telefonicznych za komórkę z 99 roku,
    ostatni z grudnia na kwote okolo 2 tys. do tego drugie tyle odsetek.

    -jesli abonament i rozmowy telefoniczne łącznie są świadczeniem
    okresowym, to przedawniają się po okresie trzech lat a więc operator nie ma
    prawa domagać się ich uiszczenia, miał na to 3 lata.

    -ostatni rachunek z grudnia 99, moze byc podstawa do zlozenia pozwu w
    sadzie ale chyba tylko wlasnie ten ostatni, a nie poprzednie ktorych data
    wymagalnosci jest juz ponad 3 lata. Rozumiem ze moze sie domagac wylacznie
    oplacenia ostatniego rachunku z grudnia 99 ktory jeszcze sie nie przedawnil?

    Firma windykacyjna przysyła mi pogróżki, że domagają się zwrotu pełnych kwot
    + odsetki + ich koszta bagatela 7 tys zl. + koszty procesowe gdyz na dniach
    skladaja pozew do sadu z wyliczona kwota wzieta zupelnie z sufitu i znacznie
    zawyzona. Wszystko to przysylaja zwyklym listem.
    Kwoty roznia sie znacznie od tych wyliczonych przez samego operatora. Firma
    windykacyjna jako mocodawce podaje operatora, nawet przyslali wzor pozwu.
    Pod wnioskiem nie podpisal sie mecenas tylko Bog raczy wiedziec kto, zadnego
    tytulu radca/mecenas itp. Co teraz, czy obawiac sie sprawy w sadzie, czy sad
    moze uznac ich racje i nakazac mi zaplacenie rachunkow sprzed grudnia 99?
    Jak sie zachować, chciałem zapłacić ten grudniowy rachunek ale nie wiem czy
    to nie bedzie mialo dla mnie jakichs przykrych konsekwencji? Bardzo
    serdecznie proszę o poradę. Z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc.

  • 2. Data: 2002-12-11 17:49:11
    Temat: Odp: Czy sąd może uznać?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Mopal <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at7qtv$8p1$...@S...icm.edu.pl...

    nie mylicie czasem pojęć? jeżeli rozszczenie będzie związane z prowadzeniem
    działalności gospodarczej a taka prowadzi dostawca usługi nie bedzie to
    roszczeniem okresowym ...czy się myle?

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-11 23:10:19
    Temat: Re: Czy sąd może uznać?
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    oczywiscie ze bedzie; czy cos jest okresowym roszczeniem czy nie decyduje
    czynnik obiektywny;
    natomiast to rozroznienie nie ma znaczenia dla roszczen z dzialalnosci g. bo
    przedawnienie i tak wynosi 3 lata (zawsze); a ze jest to okresowe roszczenie
    nie ma watpliwosci;

    pozdrawiam
    dawid

  • 4. Data: 2002-12-11 23:12:25
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    zawsze 3 lata o ile przepis szczegolny nie stanowi inaczej; np roszczenia ze
    sprzedazy w ramach prowadzenia dzialanosci gospodarczej, w tym dostawy (ale
    zwyklej nie wiem czy rowniez uslug telek.) przedawnia sie po 2 latach;

    dawid