  • 11. Data: 2008-04-20 16:28:35
    Temat: Re: Bony-obciazenie pracownika
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek w <news:fufqjn$nng$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    [...]
    > Właśnie o to chodziło - wiedziałem że jakaś kwota jest ale nie wiedziałem
    > ile ona wynosi

    Jak widać z powyższego, to dla bonów kwota i tak wynosi 0

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2008-04-20 16:56:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 20 Apr 2008 15:04:02 +0200, "GAL" <g...@w...pl> wrote:

    >Zdaje się, że pytanie i odpowiedż "nie zazębiają się". Wydaje mi się, że
    >pracodawca nie ma prawa uszczuplić wypłaty pracownika o podatek od bonów bez
    >jego zgody.
    Pracodawca ma obowiazek odprowadzic zaliczke na podatek liczony od
    dochodow pracownika. Nikt nie pyta pracownika czy z 2000 zl brutto
    moze odprowadzic troche do ZUS a troche do US tylko odprowadza,
    zgodnie z przepisami. Zgoda pracownika nie jest wymagana.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 13. Data: 2008-04-20 18:50:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 kwiecień 2008 16:39
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Mniejszą? Ktoś zabronił im zamienić talon na towar?

    Tylko wymiana talonu na towar jest zawsze obarczona stratą.

    > Od kiedy zgoda pracownika jest potrzebna do tego, żeby płatnik stosował
    > się do przepisów podatkowych?

    A od kiedy talony są prawnym środkiem płatniczym? Pracownik ma chyba prawo
    otrzymać wypłatę w pieniądzach?

    > Wypłatę to dostali większą, wystarczy na "pasek" spojrzeć.

    No właśnie. Fikcyjnie. W praktyce zmniejszone.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 14. Data: 2008-04-20 19:05:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:fug3a7$q1p$4@news.onet.pl>:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Tylko wymiana talonu na towar jest zawsze obarczona stratą.

    Dostałem talony na kupony, poszedłem i wymieniłem jeden talon za 100PLN na
    kupon za 100PLN -- gdzie straciłem, biorąc pod uwagę, że i tak bym poszedł
    kupić ten kupon za 100PLN?

    > A od kiedy talony są prawnym środkiem płatniczym? Pracownik ma chyba prawo
    > otrzymać wypłatę w pieniądzach?

    Ktoś twierdził, że to wypłata wynagrodzenia za pracę?
    Wiesz, niektórzy pracodawcy dają "premię" w okolicach świąt...

    Patrz wyżej.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-04-20 19:22:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 kwiecień 2008 21:05
> [...]

    > kupon za 100PLN -- gdzie straciłem, biorąc pod uwagę, że i tak bym poszedł

    Nie rozumiem, jaki kupon? po co Ci w domu takie kupony?

    > Ktoś twierdził, że to wypłata wynagrodzenia za pracę?
    > Wiesz, niektórzy pracodawcy dają "premię" w okolicach świąt...

    No i pytający się skarży, że mu to obniżyło wypłatę, bo podatek od tego
    prezentu zdjęto mu z wypłaty.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 16. Data: 2008-04-20 19:44:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:fug567$s8$3@news.onet.pl>:

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 kwiecień 2008 21:05
    > (autor 'Tom N'
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):
    > Nie rozumiem, jaki kupon?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kupon

    To trzecie znaczenie ;P

    > po co Ci w domu takie kupony?

    Wiesz, kiedyś ciężko było kupić kawałek materiału...

    > No i pytający się skarży, że mu to obniżyło wypłatę, bo podatek od tego
    > prezentu zdjęto mu z wypłaty.

    Dobra, a teraz bardziej serio:

    ktoś dostał bon wartościowy za 100PLN, który może wymienić na towar wart
    100PLN,

    Poszedł do sklepu i dwukrotnie przepłacając (bo w sklepie obok, który bonów
    nie honoruje, jest taniej) nabył za ten bon (100PLN) chleb, mleko, jajka,
    wędlinę, mydło, paste do zębów, papier toaletowy).
    Ciągle ma wypłatę (pomniejszona o 19PLN)

    Gdyby nie miał bonu poszedłby do sklepu tańszego i kupił to samo -- wydałby
    z wypłaty 50PLN

    Mówisz, że stracił?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-04-21 08:02:47
    Od: "Waldek" <b...@w...pl>

    > No i pytający się skarży, że mu to obniżyło wypłatę, bo podatek od tego
    > prezentu zdjęto mu z wypłaty.
    I tak może być i powinno być zgodnie z prawem.
    Dostajesz bon na 380 zł - podatek zero
    Dostajesz bon na 500 zł - podatek do zapłaty 120*0,2=24zł (ktoś chyba mnie
    poprawi że 19%)- płacisz z kieszeni lub z wypłaty.
    Jeżeli teraz protestujesz że zapłaciłeś 24 a dostałeś prawie 100 to nic nie
    poradzę - możesz nie brać tych bonów za 120 zł
    Waldek

  • 18. Data: 2008-04-21 15:06:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 21 kwiecień 2008 10:02
    (autor Waldek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fuhi3f$c9u$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > I tak może być i powinno być zgodnie z prawem.

    Tylko że TomN nie rozumie, że to obniżanie wypłaty.

    > Jeżeli teraz protestujesz że zapłaciłeś 24 a dostałeś prawie 100 to nic
    > nie poradzę - możesz nie brać tych bonów za 120 zł

    A mogę nie brać? Jak rozumiem pytający się skarży, że mu obniżono wypłatę.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 19. Data: 2008-04-21 15:15:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 kwiecień 2008 21:44
> [...]

    > Dobra, a teraz bardziej serio:
    > ktoś dostał bon wartościowy za 100PLN, który może wymienić na towar wart

    Niekoniecznie. Może wymienić na towar oznaczony ceną 100zł w określonym
    punkcie. Zazwyczaj jest to określony typ towaru. Załóżmy, że spłacam kredyt
    i każda złotówka jest dla mnie cenna, a dostaję bon na maseczkę
    upiększającą i solarium[1]. A wypłatę mi uszczuplą i nie mam czym zapłacić
    za kredyt.

    [1] Moja żona taki kiedyś dostała, do dzisiaj nie wykorzystała, bo solarium
    jej nie interesuje, a jej koleżance po takiej maseczce wyskoczyły pryszcze.
    Bon poszedł więc do niszczarki.

> [...]
    > Ciągle ma wypłatę (pomniejszona o 19PLN)
    > Gdyby nie miał bonu poszedłby do sklepu tańszego i kupił to samo --

    Albo nie poszedłby i nie kupiłby.

    > Mówisz, że stracił?

    Niewykluczone. Brat mojej żony oddawał takie bony zawsze biednym, bo mu się
    nie chciało zapierdzielać na drugą stronę miasta do sklepu, gdzie do wyboru
    była kasza, mleko i mąka.

    Ja kiedyś dostałem na targowisko spożywcze... Niby sensownie, bo spożywkę
    musisz kupić, ale .... bon musisz wydać od razu cały. Nakupiłem więc masę
    niepotrzebnych rzeczy, bo i tak musiałem wydać bon. Niby nie straciłem, ale
    policz podatek, niedogodność jechania do określonego punktu, straty na
    nieciekawych cenach, konieczność kumulowania zakupów....

    Jakby to było takie fajne, to by pracodawca dawał kasę a nie bony. A daje
    bony temu, że ma ugadane z bonodawcą korzystne warunki.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 20. Data: 2008-04-21 18:12:32
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 17:06:50 +0200, Tristan napisał(a):

    > Tylko że TomN nie rozumie, że to obniżanie wypłaty.

    Jakie obniżanie?
    Przecież "do wypłaty" dostał XX+bon - co stanowi podstawę opodatkowania.
    I zaliczka na podatek doch. jest "większa niż zwykle" o 19% od wartości
    bonu.