  • 11. Data: 2017-01-29 14:55:59
    Temat: Re: Blokowanie kart SIM - prawo działajace wstecz
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    the_foe <t...@c...pl> pisze:

    > rejestracja SIM jest szkodlwa dla niektórych działań służb policyjnych
    > (np. w MEX po rejestracji drastycznie spadła wykrywalnośc przestępstw
    > dzieki podsłuchom - zorganizowana przestępczość praktycznie zupełnie
    > zrezygnowała z GSM)

    Na co przeszli?

    > Mimo tego, taki pzrepis nie jest działaniem prawa wstecz.

    Wolisz wersję "pozbawienie praw nabytych *bez odszkodowania* "?
    Kupując starter klient nabył prawo do wieloletniego anonimowego
    używania karty SIM. Wzmiankowana ustawa pozbawiła go tego
    nabytego prawa *bez odszkodowania* .

    Niech się klient zarejestruje w sądzie składając pozew o prawo
    używania karty SIM bez rejestracji. Polska to duży kraj, jeden
    czy dwóch takich "walczących o pietruszkę do upadłego/Strasburga"
    może się znaleźć :-)

    --
    A. Filip
    Człowiek myśli, a Bóg kreśli. (Przysłowie polskie)

  • 12. Data: 2017-01-29 14:56:20
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 19:37, J.F. pisze:

    > Uczciwemu obywatelowi nie przeszkadza :-P
    > A niby czemu starzy terrorysci mieliby byc chronieni bardziej niz nowi.

    tylko w Hiszpanii wprowadzono rejestrację ze względu na terroryzm, w
    każdym innym kraju wyłącznie na kwestie podatkowe lub ochornę praw
    konsumecnkich.
    IMO rejestracja ze wzgledu na terroryzm to przykrywka by ludzie się nie
    buntowali. A większośc nei wie co to jest VPN, AES, VoIP itd...
    W USA nie ma takiej dyskusji, dzięki burnerom, i ich tylko
    powierzchniowej anonimowsci, służby łapią tysiące co głupszych
    przestepców i terrorytów wanna-be

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2017-01-29 14:58:31
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > Problem w tym, że w niewielu krajach poza Polską tych kart nie
    > rejestrowano.

    głównie ze względu na przepisy fiskalne. Np we Włoszech nie można a
    niektóre usługi nie wystawić imiennej faktury. W tym za usługi
    telekomunikacyjne.

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2017-01-29 15:05:22
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 14:55, A. Filip pisze:

    > Na co przeszli?

    ponoć iPhone+whatsapp rządzi w tych kręgach :)

> [...]
    > używania karty SIM bez rejestracji. Polska to duży kraj, jeden
    > czy dwóch takich "walczących o pietruszkę do upadłego/Strasburga"

    to nie jest żadne prawo nabyte.

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2017-01-29 15:18:48
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    the_foe <t...@c...pl> pisze:

    > ponoć iPhone+whatsapp rządzi w tych kręgach :)

    Podziwiam to zaufanie do braku tylnych drzwi :-)
    [ W przypadku "drobnicy" to nie musi być bardzo głupie ]

    > to nie jest żadne prawo nabyte.

    Dlaczego? Klient kupił i zapłacił a państwo może zmienić to co kupił na
    podstawie później uchwalonego prawa jak się państwu tylko zechce?

    Już sensowniejszych uzasadnianiem w państwie prawa jest że strata klienta
    jest niewielka a powód zmian wystarczająco uzasadniony "interesem społecznym".
    [ Stosunek wartości prawa utraconego do prawa teraz chronionego ]

    --
    A. Filip
    Jak bliskie wydaje się niebo, gdy nie sięga się po nie.

  • 16. Data: 2017-01-29 16:02:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-17 o 14:56, the_foe pisze:

    > tylko w Hiszpanii wprowadzono rejestrację ze względu na terroryzm, w
    > każdym innym kraju wyłącznie na kwestie podatkowe lub ochornę praw
    > konsumecnkich.

    I o to w naszej kwestii zmienia?

  • 17. Data: 2017-01-29 17:13:28
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > I o to w naszej kwestii zmienia?

    chocby to, ze w DE rejestrujesz sobie fona przez internet, nawet na
    telefonie w którym masz sima który własnie rejestrujesz. Dane podajesz
    jakiekolwiek (choc niektóre telekomy przysyłają list z kodem
    potwierdzającym, więc adres musi być autentyczny)

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2017-01-29 17:17:04
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 15:18, A. Filip pisze:

    > Podziwiam to zaufanie do braku tylnych drzwi :-)
    > [ W przypadku "drobnicy" to nie musi być bardzo głupie ]

    tylne drzwi na pewno są, ale dla NSA, nikt nie da tego jakims federalos
    z Meksyku bo już by było na redicie

> [...]
    > jest niewielka a powód zmian wystarczająco uzasadniony "interesem społecznym".
    > [ Stosunek wartości prawa utraconego do prawa teraz chronionego ]

    nierejstrowanie kart wynikało z tego ze nie było takiego obowiązku.
    Prawo nabyte byłoby wtedy gdyby był przepis nadający takie prawo
    konsumentowi.
    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2017-01-30 07:47:36
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 14:56:20 +0100, the_foe napisał(a):

    > tylko w Hiszpanii wprowadzono rejestrację ze względu na terroryzm, w
    > każdym innym kraju wyłącznie na kwestie podatkowe lub ochornę praw
    > konsumecnkich.

    przed nawiązaniem połączenia trzeba wysłuchać 30 sekund reklam, to ludzie
    sami by szybko zarejestrowali SIM

    --
    Karol M.

  • 20. Data: 2017-01-30 11:33:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-30 o 07:47, Karol pisze:

    > przed nawiązaniem połączenia trzeba wysłuchać 30 sekund reklam, to ludzie
    > sami by szybko zarejestrowali SIM

    Albo i nie.
    Jest cała masa idiotów płacących za bilet do kina po to by
    pooglądać przed filmem trzydzieści czy czterdzieści minut reklam.

    Do kupna kina domowego to ich pewnie reklamy namówiły. :-)