  • 1. Data: 2002-04-17 22:17:37
    Temat: Bez zameldowania
    Od: "Rob" <r...@c...pl>

    Mam takie pytanie. Jakie ograniczenia ma osoba bez zameldowania ?
    Czy może podjąc prace na zlecenie ? Gdzie mogę znaleść coś na ten temat?

    Z góry dziękuje
    Rob

  • 2. Data: 2002-04-18 08:03:06
    Temat: Re: Bez zameldowania
    Od: Piotr Szkudlarek <P...@L...pl>

    Bez ograniczen. Miszkamy w wolnym kraju. Wiecej u Ministra SWiA odnosnik na
    http://www.wp.com.pl

    P.Sz.

  • 3. Data: 2002-04-18 09:17:55
    Od: "Ewa" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Szkudlarek" <P...@L...pl> napisał w
    wiadomości news:3CBE7DBA.E365F9A4@LexisNexis.pl...
    > Bez ograniczen. Miszkamy w wolnym kraju. Wiecej u Ministra SWiA odnosnik
    na
    > http://www.wp.com.pl

    Aha, akurat.. Spróbuj założyć konto w banku, albo zapisać się do
    biblioteki.. i jeszcze parę innych rzeczy..

    Z pracą nie powinno być problemów - miejscem płacenia podatków jest urząd
    skarbowy właściwy dla ostatniego miejsca zameldowania stałego.

    --
    Ewa
    ________________________________

  • 4. Data: 2002-04-18 09:31:48
    Od: "Ewa" <e...@i...pl>

    Mozna od razu: http://www.mswia.gov.pl/

> [...]
    >
    > Z pracą nie powinno być problemów - miejscem płacenia podatków jest urząd
    > skarbowy właściwy dla ostatniego miejsca zameldowania stałego.

    Wiem, ze to poniekad dziwne odp[owiadac na własny post, ale przed chwilą
    sobie przeczytałam ustawę z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.

    I tam jest napisane tak:

    Art. 31. 1. Zakład pracy jest obowiązany sprawdzić przy zatrudnieniu osoby w
    tym zakładzie, czy dopełniła ona obowiązku meldunkowego.
    2. O niedopełnieniu przez tę osobę obowiązku meldunkowego zakład pracy jest
    obowiązany zawiadomić niezwłocznie właściwy organ wymieniony w art. 11 ust.
    1.

    ech, nie jest łatwo nie być nigdzie zameldowanym...

    --
    Ewa
    ________________________________

  • 5. Data: 2002-04-18 09:38:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Ewa"
> [...]
    >
    > Z pracą nie powinno być problemów - miejscem płacenia podatków jest urząd
    > skarbowy właściwy dla ostatniego miejsca zameldowania stałego.

    nieprawda - wlasciwy US to ten gdzie mieszkasz. Skladasz aktualizacje
    danych (chyba NIP-5) gdzie wskazujesz poprzednie miejsce zamiszkania
    (=zameldowania) i juz.

    A PIT-37 rozliczasz tam gdzie mieszkales 31 XII danego roku i rubryki z
    nazwa "zameldowanie" zmienili na "zamieszkanie" juz pare lat temu
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-04-18 15:09:32
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Rob wrote:

    > Mam takie pytanie. Jakie ograniczenia ma osoba bez zameldowania ?

    Teoretycznie może mieć problemy z uzyskaniem paszportu czy kredytu w
    banku.

    > Czy może podjąc prace na zlecenie ?

    Oczywiście (BTW nie ma pracy na zlecenie - albo praca, albo zlecenie).

    > Gdzie mogę znaleść coś na ten temat?

    W ustawie o ewidencji ludności?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-18 15:34:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Ewa wrote:

    > Art. 31. 1. Zakład pracy jest obowiązany sprawdzić przy zatrudnieniu osoby w
    > tym zakładzie, czy dopełniła ona obowiązku meldunkowego.

    Ładne rzeczy :) Znaczy mój pracodawca popełnił straszną gafę nie
    zaglądając mi w dowód? Przecież jego interesuje tylko adres do
    korespondencji.

    Jednym słowem - kolejny martwy, pochodzący z epoki centralistycznej
    (zakład miał być oczywiście państwowy) przepis, którego zapomniano usunąć
    (właściwie usunąć trzebaby całą ustawę z wyjątkiem rozdziałów o PESEL i
    dowodach).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-18 22:03:31
    Od: "Ewa" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Ładne rzeczy :) Znaczy mój pracodawca popełnił straszną gafę nie
    > zaglądając mi w dowód? Przecież jego interesuje tylko adres do
    > korespondencji.

    Hm.. ja w kwestii formalnej: czy to aby napewno nalezy nazwać gafą???:))))
    W myśl ustawy - miał obowiązek, a jeśli sie do tego nie zastosował to to
    jest gafa???:)))

    Nie jestem prawnikiem... ale od czasu do czasu zaglądnę sobie do jakiejś
    ustawy.. o rany, ile jest takich nieżyciowych głupot, jak powyższa...

    Pozdrawiam:)

    --
    Ewa
    ________________________________

  • 9. Data: 2002-04-18 22:06:49
    Od: "Ewa" <e...@i...pl>

    > nieprawda - wlasciwy US to ten gdzie mieszkasz. Skladasz aktualizacje
    > danych (chyba NIP-5) gdzie wskazujesz poprzednie miejsce zamiszkania
    > (=zameldowania) i juz.

    No.. Pani w urzedzie skarbowym, do którego sie zwrociłam z prośbą o
    informację (tak, ja to teraz przerabiam - brak stałego zameldowania) miała
    inne zdanie niż Ty - ale w końcu i ona mogła się pomylić. Moje podatki
    wędrują na razie zgodnie z jej sugestią...

    Ewa
    ________________________________
    "...należę do tych, którzy wolą
    epokę fiakrów i dorożek"
    [A. Sikorowski]

  • 10. Data: 2002-04-19 13:39:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, Ewa wrote:

    > W myśl ustawy - miał obowiązek, a jeśli sie do tego nie zastosował to to
    > jest gafa???:)))

    Akurat w tej samej ustawie nie ma przepisów regulujących odpowiedzialność
    pracodawcy gdyby się do tego obowiązku nie zastosował, stąd takie
    określenie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)