  • 11. Data: 2024-01-08 16:30:21
    Temat: Re: Banda prawnicza w akcji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Jan 2024 01:23:28 +0100, Akarm wrote:

    > W tym sęk, że Adrian nie mógł poczekać, bo byłaby chryja.
    > Bolszewicy wykombinowali sobie, że jeśli Prezydent ułaskawi "swoich"
    > zanim sąd ich skaże, to ci przestępcy będą mogli być posłami i
    > ministrami. W przeciwnym wypadku, nawet wyznawcy PiS mogliby zauważyć,
    > że skazani przestępcy nie mogą objąć żadnego mandatu, nawet po objęciu
    > ich aktem łaski.

    Sprawa sie rozwija.
    Sąd odrzucił wniosek o odroczenie wykonania kary, i skierował nakaz do
    realizacji.
    I jak myslicie - policja ruszy dzisiaj, jutro, czy zaczną sie
    skutecznie ukrywać?

    A prezydent sie ugnie i podpisze po raz drugi dzis, jutro,
    czy potrzyma ich ... tydzien, miesiąc ... bo sa potrzebni więzniowie
    polityczni? :-)

    Jeszcze jedna wersja - mogą pojechac do Luxemburga lub Strasburga, i
    poprosic o azyl :-)

    J.

  • 12. Data: 2024-01-08 16:31:59
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 08.01.2024 o 16:02, _Master_ pisze:

    > wytłumacz jaka jest podstawa zawężenia prawa łaski
    > do prawomocnie skazanych skoro w prawie nikt tego nie napisał.

    Ułaskawienie nie jest uniewinnieniem.
    1. W żaden sposób nie da się ułaskawić niewinnego.
    2. Nie da się również uniewinnić winnego.
    3. Nie da się też ułaskawić kogoś na zapas, przypuszczając że może wyjść
    na jaw jego przestępcza działalność.

    Czym jest prawo łaski? Tym że głowa państwa może okazać łaskę.
    Łaskę można okazać tylko osobie winnej. Akt łaski może uwolnić od kary,
    lub jej części, ale przestępca nadal pozostaje skazanym przestępcą, nie
    jest uniewinniony.

    A że przestępca nie może (m. in.) być posłem, to Kamiński i Wąsik po
    prawomocnym wyroku skazującym utracili mandaty poselskie. Marszałek
    Sejmu nic im nie odbierał, jego obowiązkiem jest tylko podanie do
    publicznej wiadomości faktu utraty mandatów poselskich przez przestępców.

    > Nie ważne

    Polskojęzyczni tego mogą nie zrozumieć. Słabo was szkolą.
    Polak z daleka widzi błąd.

    > czy przeoczył czy zrobił to specjalnie... Kalisz z
    > Kwaśniewskim tego nie DOPISALI do Konstytucji.

    Polak po prostu zna znaczenie słów.

    > A wszystkie mejstrimy nadal twierdzą że te osoby BEZCZELNIE NADUŻYWAŁY
    > UPRAWNIEŃ

    Mnie g... obchodzi, co różne takie donoszą...
    Jest przestępstwo, jest przestępca jest wina, jest kara.
    Wszystko na ten temat.

    Ooo!
    Właśnie podali, że jest nakaz doprowadzenia do więzienia dla dwóch wyżej
    wymienionych skazanych przestępców.

    --
    -
    Akarm

  • 13. Data: 2024-01-08 16:32:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To wszyscy wiedzą ale wytłumacz jaka jest podstawa zawężenia prawa łaski
    > do prawomocnie skazanych skoro w prawie nikt tego nie napisał.

    Napisał. W prawach logiki.
    Oraz:
    Konstytucja Art. 42. pkt.3
    KPK Art.5. § 1.

    Jaki jest sens ułaskawiać niewinnego człowieka?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2024-01-08 16:56:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Jan 2024 16:31:59 +0100, Akarm wrote:

    > Ułaskawienie nie jest uniewinnieniem.
    > 1. W żaden sposób nie da się ułaskawić niewinnego.

    Sie da - mógł być niesłusznie skazany.

    > 2. Nie da się również uniewinnić winnego.

    Duda ma chyba nieco inne zdanie, ale to pominnmy na razie..

    > 3. Nie da się też ułaskawić kogoś na zapas, przypuszczając że może wyjść
    > na jaw jego przestępcza działalność.

    Hm ... a jak sie ujawni tę działalnosc ?

> [...]
    > Sejmu nic im nie odbierał, jego obowiązkiem jest tylko podanie do
    > publicznej wiadomości faktu utraty mandatów poselskich przez przestępców.

    A jak kasacja w SN będzie skuteczna ? :-)

> [...]
    > Wszystko na ten temat.
    >
    > Ooo!
    > Właśnie podali, że jest nakaz doprowadzenia do więzienia dla dwóch wyżej

    A propos - czterech tam chyba było skazanych ... i uniewinnionych
    kiedys ...

    J.

  • 15. Data: 2024-01-08 17:17:57
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 08.01.2024 o 16:56, J.F pisze:

    > A propos - czterech tam chyba było skazanych ... i uniewinnionych
    > kiedys ...

    Dwóm zawiesili doprowadzenie do więzienia, ze względów rodzinnych.

    --
    -
    Akarm

  • 16. Data: 2024-01-08 17:32:23
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > Sie da - mógł być niesłusznie skazany.

    Nie. Nie da się ułaskawić niewinnego.
    Jeśli ktoś został niesłusznie skazany, to uniewinnic go może wyłącznie sąd.
    Niedawno był taki przypadek, Komenda przesiedział 18 lat, po wyroku
    otrzymanym wskutek poganiania wymiaru sprawiedliwości przez Lecha
    Kaczyńskiego.

    > Duda ma chyba nieco inne zdanie, ale to pominnmy na razie..

    Nie spotkałem opinii Dudy, że on może kogoś uniewinnić swoją decyzją.

    > A jak kasacja w SN będzie skuteczna ? :-)

    Kasacja wyroku skazującego?
    No to znów kolejna rozprawa przed sądem rejonowym/okręgowym... tak to
    zwykle bywa.

    --
    -
    Akarm

  • 17. Data: 2024-01-08 20:12:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Jan 2024 17:32:23 +0100, Akarm wrote:

> [...]
    > Niedawno był taki przypadek, Komenda przesiedział 18 lat, po wyroku
    > otrzymanym wskutek poganiania wymiaru sprawiedliwości przez Lecha

    Ale mogłby zostac ułaskawiony przez prezydenta, a potem uniewinniony
    przez sąd ... no bo bez uniewinnienia, to winny :-)

    A potem co - ułaskawienie nieważne ? :-)

    > Nie spotkałem opinii Dudy, że on może kogoś uniewinnić swoją decyzją.

    A cos takiego powiedział niedawno - w rodzaju "ułaskawilem, wybaczyłem
    i zatarłem" ...

    > Kasacja wyroku skazującego?
    > No to znów kolejna rozprawa przed sądem rejonowym/okręgowym... tak to
    > zwykle bywa.

    No i powiedzmy, ze tym razem uniewinnią ... i co z mandatem?
    Oddać, odszkodowanie wypłacic ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-01-08 20:48:43
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 16:31, Akarm pisze:
> [...]
    > Sejmu nic im nie odbierał, jego obowiązkiem jest tylko podanie do
    > publicznej wiadomości faktu utraty mandatów poselskich przez przestępców.

    Napisałeś elaborat nie na temat czym się różni ułaskawienie od
    uniewinnienia.

    Co jest napisane w wyroku I Instancji?

    "Skazuję Jana Kowalskiego na na 2 lata więzienia"

    TAK czy NIE?

  • 19. Data: 2024-01-08 20:50:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 20. Data: 2024-01-08 20:53:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-08 o 16:30, J.F pisze:
    > I jak myslicie - policja ruszy dzisiaj, jutro, czy zaczną sie
    > skutecznie ukrywać?

    Podobno jutro mają zaproszenie prezydenta na uroczystość w Pałacu.

    Myślisz że Tusk będzie szturmował PAŁAC PREZYDENCKI ;-)

    To by było nawet logiczne.

    Prezydent ułaskawił i pilnuje aby to weszło w życie?

    I co zrobisz?;-)