  • 61. Data: 2019-04-05 22:56:47
    Temat: Re: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 21:06, Witold Z. pisze:
    > Pisanie do urzędów nie ma sensu bez względu na kategorię sprawy. Tak uważałem od
    samego początku.
    > 2 tygodnie temu laweta zabrała to auto. Mam wrażenie, że jednak właściciel je
    odholował gdyż przy lawecie nie było widać żadnego strażnika miejskiego a jedynie
    gościa, który wsiadł do auta i wjechał nim na lawetę. Tyle.

    czyli coś się jednak ruszyło, może jednak Twoje powiadomienie zarządcy
    dało rezultat ? ktoś z urzędu sprawdził właściciela i powiadomił, że
    tamuje ruch ?:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 62. Data: 2019-04-05 23:01:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 14:17, Miroo pisze:

    > Odgrzeję temat. Ostatnio był artykuł, że władze lokalne nie są chętne
    > do sprzątania pojazdów, bo musiałyby im opłacać OC (w większości
    > przypadków), a to dodatkowe koszty. Artykuł dotyczył możliwości
    > czasowego wyrejestrowania pojazdów, co niby ułatwiłoby sprzątanie
    > samochodów bez opłacania OC. Ciekawy jestem w jaki sposób i na jakiej
    > podstawie miasto miałoby wyrejestrować *cudzy* pojazd.

    Pewnie by musiała jakaś ustawa powstać. Zresztą po prostu wystarczyłoby
    wpisać, że na czas pozostawania pojazdu na szczerzonym parkingu składka
    się nie należy. No przecież ten samochód jeździł nie będzie. Natomiast
    mnie bardziej ciekawi koncepcja obowiązku płacenia tego OC przez miasto.
    Przecież obowiązek spoczywa na właścicielu, a nie osobie posiadającej
    pojazd.

  • 63. Data: 2019-04-06 12:12:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-05 o 20:37, J.F. pisze:

    > https://www.rp.pl/Administracja/312029992-Kiedy-gmin
    a-przejmuje-porzucony-samochod.html

    > -gmina przejmuje po pol roku, chyba, ze tam jakis wyjatek jest,
    > -cos tam o przyczynach niezaleznych ... to moze lepiej sprzedac na
    > licytacji, zeby moc oddac pieniadze, jak sie okaze, ze bezprawnie zabrano.

    Nie wymyślaj. Skoro pojazd spełnił wymogi przejęcia przez gminę to
    nie będzie to "bezprawnie zabrano".

    > P.S. Tam, gdzie obowiazuje PORD ... a co ma zrobic np sklep czy parking
    > platny ?

    Sklep ma sprzedawać to co sprzedaje a parking płatny ma wystawiac
    rachunki za usługi.

    > Najpierw myslalem tylko samych kosztach - kto zaplaci ? Szczegolnie, jak
    > trzeba trzymac pol roku :-)

    A musi go trzymać na parkingu płatnym przez pół roku.
    Skoro gdzieś tam już stoi to wzywa się właściciela do usunięcia
    i pół roku czeka na reakcję. I jak reakcji nie ma to się złomuje.
    A właścicielowi nalicza koszt operacjia nie martwi się że trzeba
    będzie mu za auto zapłacić.

    > Ale parkowac auto przez pol roku ... to chyba trzeba kupic OC ? :-)

    Do parkowania nie trzeba.

    > To inna bajka - UFG nie ma dostepu do rejestracji.
    > Wiec nie wie kto posiada pojazd bez OC, dopoki mu ktos konkretnie nie
    > doniesie.
    >
    > Z kolei CEPIK moglby doniesc ... ale nie ma podstawy prawnej :-)

    > Sie smiej, a jak to bedzie twoj samochod ?

    Nawet jak go na rok zostawię to w garażu tego nie widać.

    > Albo wyjedziesz np na rok, a w miedzyczasie gmina ustawi zakaz
    > parkowania ... albo postanowi film nakrecic, czy impreze masowa, albo
    > choc przejazd Prezydenta.

    Jak wyżej.

    > Jak mnoze - jest decyzja o karze, brak reakcji, sad zatwierdzi, wzywajac
    > lub nawet nie,
    > komornik zabierze i problem rozwiazany.
    >
    > No chyba, ze po latach sad dojdzie do wniosku, ze nie mogl zatwierdzic,
    > z powodu smierci :-)

    Wymyślasz problemy.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2019-04-06 16:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 12:12:08 +0200, RadoslawF napisał(a):

    a-przejmuje-porzucony-samochod.html

    > Nie wymyślaj. Skoro pojazd spełnił wymogi przejęcia przez gminę to
    > nie będzie to "bezprawnie zabrano".

    Spelnil, albo i nie spelnil.

    Poza tym przeciez czytasz
    "Regulacja o przejściu pojazdu na własność gminy nie ma zastosowania,
    gdy nieodebranie pojazdu nastąpiło z przyczyn niezależnych od osoby
    zobowiązanej."

    I co wtedy ?

    A tu nowosc
    https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/304059957-Samorzady-
    nie-beda-musialy-placic-OC-za-odholowane-samochody-p
    o-ktore-nie-zglasza-sie-ich-wlasciciel.html

    "Sejm przygotuje projekt nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Dzięki
    zmianie samorządy nie będą musiały płacić OC za usunięte samochody, po
    które nie zgłasza się ich właściciel. "

    Widac do tej pory musialy :-)

    > Sklep ma sprzedawać to co sprzedaje a parking płatny ma wystawiac
    > rachunki za usługi.

    Komu ? Nic nie zarobic i jeszcze placic VAT ? :-)

    > A musi go trzymać na parkingu płatnym przez pół roku.
    > Skoro gdzieś tam już stoi to wzywa się właściciela do usunięcia
    > i pół roku czeka na reakcję. I jak reakcji nie ma to się złomuje.

    Trzeba by ustawe przeczytac, bo widac nie przeczytales:
    "Przejście auta na własność gminy następuje z mocy prawa, w razie
    nieodebrania go w terminie sześciu miesięcy od dnia jego odholowania."

    > A właścicielowi nalicza koszt operacjia nie martwi się że trzeba
    > będzie mu za auto zapłacić.

    A potem sie okaze, ze wlasciela nie ma

    > Do parkowania nie trzeba.

    Trzeba - nie ma wyjatkow :-)
    Poza tym OC obejmuje wypadko przy parkowaniu.

    > Nawet jak go na rok zostawię to w garażu tego nie widać.

    > Jak wyżej.

    Mowisz, ze masz garaz i problem cie nie dotyczy ?
    Spycholog.
    No i wydaje ci sie ..

    > Wymyślasz problemy.

    Ja tylko mowie, ze bezpieczniej sprzedac na licytacji.

    J.

  • 65. Data: 2019-04-06 17:07:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-06 o 16:55, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > "Sejm przygotuje projekt nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Dzięki
    > zmianie samorządy nie będą musiały płacić OC za usunięte samochody, po

    Musiały nie za usunięta a za przejęte.
    Gminy z mądrzejszymi urzędnikami nie płaciły.
    Te które płaciły należało by ukarać za niegospodarność.

    > Komu ? Nic nie zarobic i jeszcze placic VAT ? :-)

    Klientowi który kupuje towar lub usługę.

    > Trzeba by ustawe przeczytac, bo widac nie przeczytales:
    > "Przejście auta na własność gminy następuje z mocy prawa, w razie
    > nieodebrania go w terminie sześciu miesięcy od dnia jego odholowania."

    I tutaj zamiast zabierać do siebie należy wywieźć na złom.

    > A potem sie okaze, ze wlasciela nie ma

    To koszt złomowania pokryje koszt zawiezienia na złomowisko.

    > Trzeba - nie ma wyjatkow :-)
    > Poza tym OC obejmuje wypadko przy parkowaniu.

    Nie widziałem parkującego auta wiezionego na lawecie.
    A jedyny kretyn jaki widział wyleciał za to widzenie
    ze straży miejskiej.
    Auto na lawecie jest chronione przez OC lawety.

    > Mowisz, ze masz garaz i problem cie nie dotyczy ?
    > Spycholog.
    > No i wydaje ci sie ..

    Nie, tobie się wydaje.

    > Ja tylko mowie, ze bezpieczniej sprzedac na licytacji.

    A ja twierdzę że szybciej, bezpieczniej i bez kosztowo
    wyjdzie złomowanie.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2019-04-06 17:17:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:
    > W dniu 2019-04-06 o 16:55, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > To koszt złomowania pokryje koszt zawiezienia na złomowisko.
    > [...]

    A koszt ekspertyzy że auto nadaje się tylko na złom?

    Złomowanie "jak leci" to ryzyko nacięcia się "bez podkładki"
    np. na zezłomowanie auta o walorach muzealnych/kolekcjonerskich.

    --
    A. Filip

  • 67. Data: 2019-04-06 20:48:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-06 o 17:17, A. Filip pisze:

    > A koszt ekspertyzy że auto nadaje się tylko na złom?

    Z tego samego funduszu z którego płacą za ekspertyzy śmieci.

    > Złomowanie "jak leci" to ryzyko nacięcia się "bez podkładki"
    > np. na zezłomowanie auta o walorach muzealnych/kolekcjonerskich.

    Gdyby to był egzemplarz muzealny to nie stał by porzucony na parkingu.
    A gdybanie że może jednak jest śmieszne

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2019-04-06 21:15:00
    Od: "Witold Z." <s...@g...com>

    W dniu sobota, 6 kwietnia 2019 20:48:48 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
    > Gdyby to był egzemplarz muzealny to nie stał by porzucony na parkingu.
    > A gdybanie że może jednak jest śmieszne

    Tu jest w ogóle dużo gdybania. Że może właściciel wyjechał za granicę, a może leży w
    szpitalu, albo może zginął w wypadku lub umarł naturalnie. To jest statystycznie
    możliwe ale najczęściej samochód jest porzucony bo ludziom relatywnie powodzi się
    lepiej niż dawniej. Stare auto jest warte kilkaset złotych lub maks. kilka tysięcy
    więc niektórym bardziej opłaca się "zakopcować" wraka na ulicy lub pod blokiem bo a
    nuż się przyda (starym autem do Castoramy a nowym z wizytą do rodziny). Koszt takiego
    parkowania wynosi 0. Lekarstwem na takie aspołeczne zachowania są strefy płatnego
    parkowania. Tam koszt parkowania nie wynosi 0 więc, jak podejrzewam, zbędne auta są
    sprzedawane a stare są złomowane.
    Należy pamiętać, że ulice służą generalnie do jeżdżenia. Trzymanie samochodów całymi
    latami na pasie ruchu i blokowanie ruchu innych pojazdów to zachowania ASPOŁECZNE.

  • 69. Data: 2019-04-06 21:43:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Z tego samego funduszu z którego płacą za ekspertyzy śmieci.

    > Gdyby to był egzemplarz muzealny to nie stał by porzucony na parkingu.
    > A gdybanie że może jednak jest śmieszne

    Jeden na paręset sztuk się w końcu kiedyś trafi.
    Pomysłowość ludzka (także w pozwach) nie zna granic :-)

    P.S. Przypadek że samochód miał wartość kolekcjonerską przy płaceniu
    składki ubezpieczenia ale (niemal) wartość złomu przy wypłacie
    ubezpieczenia jakoś mi się zapamiętało. "Uczciwy" ubezpieczyciel nawet
    zwrócił różnice w składce :-)

    --
    A. Filip

  • 70. Data: 2019-04-06 21:47:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 21:15, Witold Z. pisze:
    > Należy pamiętać, że ulice służą generalnie do jeżdżenia. Trzymanie samochodów
    całymi latami na pasie ruchu i blokowanie ruchu innych pojazdów to zachowania
    ASPOŁECZNE.

    tamowanie ruchu, art. 90 kodeksu wykroczeń to podstawa do holowania:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"