  • 51. Data: 2019-03-23 00:29:47
    Temat: Re: Banalne - porzucone samochody jak przeciwdziałać
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.03.2019 o 00:28, WAM pisze:
    > Holownik straży pożarnej? ROTFL.

    nie, ten co wygrał 'przetarg', nie udawaj, że nie wiesz:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 52. Data: 2019-03-23 00:49:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 23 Mar 2019 00:29:47 +0100, u2 <u...@o...pl> wrote:

    >nie, ten co wygrał 'przetarg', nie udawaj, że nie wiesz:)
    Pisałeś "jak są wycieki płynów to zabierze go straż pożarna" a to nie
    jest zgodne z prawdą.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 53. Data: 2019-03-23 00:54:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.03.2019 o 00:49, WAM pisze:
    > Pisałeś "jak są wycieki płynów to zabierze go straż pożarna" a to nie
    > jest zgodne z prawdą.

    nie wiesz co to jest prawda, głupi się urodziłeś, głupim umrzesz:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 54. Data: 2019-04-05 14:17:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-03-04 o 23:13, Witold Z. pisze:
    > Witam,
    > Czy można przeciwdziałać praktykom właścicieli samochodów, którzy podrzucają
    niepotrzebne im auto i odjeżdżają w siną dal?
    > Auto jest prawidłowo zaparkowane na ulicy. Ma tablice rejestracyjne a numery
    wskazują na mieszkańca innej miejscowości. Jest sfatygowane. Stoi bardzo długi czas
    zajmując deficytowe miejsce parkingowe. Kierowcy muszą omijać to auto łukiem (= jeden
    pas wyłączony).
    > Niby wszystko legalne ale jednak denerwuje. Czy można wykonać jakiś ruch (policja,
    Straż Miejska) aby zmusić właściciela auta do "ruchu". Czy jest zdefiniowany jakiś
    czas, po którym można uznać, że auto jest wyłączone z eksploatacji i należy coś z nim
    zrobić?
    > Znając uroki demokracji podejrzewam, że nie. A może jednak...?

    Odgrzeję temat.
    Ostatnio był artykuł, że władze lokalne nie są chętne do sprzątania
    pojazdów, bo musiałyby im opłacać OC (w większości przypadków), a to
    dodatkowe koszty.
    Artykuł dotyczył możliwości czasowego wyrejestrowania pojazdów, co niby
    ułatwiłoby sprzątanie samochodów bez opłacania OC.
    Ciekawy jestem w jaki sposób i na jakiej podstawie miasto miałoby
    wyrejestrować *cudzy* pojazd.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2019-04-05 15:30:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-05 o 14:17, Miroo pisze:

    > Odgrzeję temat.
    > Ostatnio był artykuł, że władze lokalne nie są chętne do sprzątania
    > pojazdów, bo musiałyby im opłacać OC (w większości przypadków), a to
    > dodatkowe koszty.

    To opłacanie OC do usunięcia to jakaś bzdura.

> [...]
    > ułatwiłoby sprzątanie samochodów bez opłacania OC.
    > Ciekawy jestem w jaki sposób i na jakiej podstawie miasto miałoby

    Ja tam jestem ciekawy jak doszedłeś do stwierdzenia że trzeba zapłacić
    OC aby wywieźć auto na lawecie? Napiszesz?

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2019-04-05 17:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To opłacanie OC do usunięcia to jakaś bzdura.

    W sensie ?
    Do wyrejestrowania OC potrzebne, do posiadania rowniez ... wladze chca
    od razu na szrot, czy powinny odczekac ?
    A moze nie wolno im na zlom, tylko musza sprzedac w publicznej
    licytacji ... i znow OC sie moze przydac :-)

    A koszt parkingu ?

    >Ja tam jestem ciekawy jak doszedłeś do stwierdzenia że trzeba
    >zapłacić
    >OC aby wywieźć auto na lawecie? Napiszesz?

    Jak nie ma OC to IMO prosciej - maly donosik do UFG, i ten szybko
    zmusi wlasciciela do sprzedazy auta.
    No chyba, ze wlasciciel wyemigrowal, lub nie zyje, albo np lezy w
    szpitalu.

    A wtedy ... do sadu z kara, komornikowi wskazac majatek ... tylko czy
    aby na pewno wladza RODO nie narusza :-)

    J.

  • 57. Data: 2019-04-05 18:20:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-05 o 17:24, J.F. pisze:

    > W sensie ?
    > Do wyrejestrowania OC potrzebne, do posiadania rowniez ... wladze chca
    > od razu na szrot, czy powinny odczekac ?

    Władze na złom (który udaje że utylizuje) a prowadzący szrot może części
    lub całość sprzedać.

    > A moze nie wolno im na zlom, tylko musza sprzedac w publicznej licytacji
    > ... i znow OC sie moze przydac :-)

    Raczej muszą na złom.

    > A koszt parkingu ?

    A co do kosztów parkingu ma posiadanie lub nie OC?

    > Jak nie ma OC to IMO prosciej - maly donosik do UFG, i ten szybko zmusi
    > wlasciciela do sprzedazy auta.

    Jakby tak było to w bazie nie figurowało by tyle nieistniejących zabytków.

    > No chyba, ze wlasciciel wyemigrowal, lub nie zyje, albo np lezy w szpitalu.

    :-)

    > A wtedy ... do sadu z kara, komornikowi wskazac majatek ... tylko czy
    > aby na pewno wladza  RODO nie narusza :-)

    Jak nie żyje to do sądu?
    Na urzędnika byś się nadawał, problemy zamiast rozwiązywać mnożysz

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2019-04-05 20:37:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Władze na złom (który udaje że utylizuje) a prowadzący szrot może
    >części
    >lub całość sprzedać.

    >Raczej muszą na złom.

    https://www.rp.pl/Administracja/312029992-Kiedy-gmin
    a-przejmuje-porzucony-samochod.html

    -gmina przejmuje po pol roku, chyba, ze tam jakis wyjatek jest,
    -cos tam o przyczynach niezaleznych ... to moze lepiej sprzedac na
    licytacji, zeby moc oddac pieniadze, jak sie okaze, ze bezprawnie
    zabrano.

    P.S. Tam, gdzie obowiazuje PORD ... a co ma zrobic np sklep czy
    parking platny ?

    >A co do kosztów parkingu ma posiadanie lub nie OC?

    Najpierw myslalem tylko samych kosztach - kto zaplaci ? Szczegolnie,
    jak trzeba trzymac pol roku :-)

    Ale parkowac auto przez pol roku ... to chyba trzeba kupic OC ? :-)

    >Jakby tak było to w bazie nie figurowało by tyle nieistniejących
    >zabytków.

    To inna bajka - UFG nie ma dostepu do rejestracji.
    Wiec nie wie kto posiada pojazd bez OC, dopoki mu ktos konkretnie nie
    doniesie.

    Z kolei CEPIK moglby doniesc ... ale nie ma podstawy prawnej :-)

    >:-)

    Sie smiej, a jak to bedzie twoj samochod ?

    Albo wyjedziesz np na rok, a w miedzyczasie gmina ustawi zakaz
    parkowania ... albo postanowi film nakrecic, czy impreze masowa, albo
    choc przejazd Prezydenta.

    >Jak nie żyje to do sądu?
    >Na urzędnika byś się nadawał, problemy zamiast rozwiązywać mnożysz

    Jak mnoze - jest decyzja o karze, brak reakcji, sad zatwierdzi,
    wzywajac lub nawet nie,
    komornik zabierze i problem rozwiazany.

    No chyba, ze po latach sad dojdzie do wniosku, ze nie mogl
    zatwierdzic, z powodu smierci :-)

    J.

  • 59. Data: 2019-04-05 21:06:32
    Od: "Witold Z." <s...@g...com>

    Napiszę dla porządku jak się ten konkretny przypadek rozwinął. Zgłosiłem fakt
    długotrwałego blokowania skrzyżowania przez auto:
    1. Przez internet do KMZB (Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa) - do dzisiaj brak
    odpowiedzi
    2. Mailowo do KWP Wydział Ruchu Drogowego - brak odpowiedzi
    3. Mailowo do zarządcy drogi

    Od Zarządcy drogi dość szybko dostałem odpowiedź, że jest to droga wewnętrzna i na
    tej kategorii dróg nie wszystkie przepisy kodeksu drogowego się stosuje, m. in.
    parkowanie bliżej niż 10 m od skrzyżowania jest możliwe. Czyli znak stoi prawidłowo.
    Więc przesłałem im 3 filmy, na których było widać jaką ekwilibrystykę muszą wykazywać
    kierowcy na tym skrzytżowaniu aby ominąć zawalidrogę-auto. Łącznie z sytuacjami kiedy
    kierowcy byli zmuszeni przejść z ruchu prawostronnego na lewostronny. Od zarządcy
    drogi wróciła odpowiedź, że nie widzą problemu i podtrzymują poprzednią decyzję,
    czyli znaku nie ruszą.
    Pisanie do urzędów nie ma sensu bez względu na kategorię sprawy. Tak uważałem od
    samego początku.
    2 tygodnie temu laweta zabrała to auto. Mam wrażenie, że jednak właściciel je
    odholował gdyż przy lawecie nie było widać żadnego strażnika miejskiego a jedynie
    gościa, który wsiadł do auta i wjechał nim na lawetę. Tyle.

  • 60. Data: 2019-04-05 21:12:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 17:24, J.F. pisze:
    > Jak nie ma OC to IMO prosciej - maly donosik do UFG, i ten szybko zmusi
    > wlasciciela do sprzedazy auta.

    nic to nie da, bo pojazd nie jest w ruchu:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"