  • 31. Data: 2005-09-23 10:27:03
    Temat: Re: Babcia mi sie wladowala pod samochod
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Nie uwazasz, ze to co napisales, smiesznym jest? Ile osób zaryzykuje
    > swoje zycie lub zdrowie dla odszkodowania?

    To była tylko odpowiedź na jeszcze śmieszniejszy tekst, jakoby
    sprawca wypadku mógłby żądać odszkodowania z OC osoby poszkodowanej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2005-09-23 10:43:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dulek napisał(a):
    > ... ale nie pod moj samochod, ino moja babcia.

    A czy kierowca tego samochodu miał AC? Bo jeśli nie, a babcia
    zostanie uznana za winną wypadku, to będzie musiała płacić za naprawę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 33. Data: 2005-09-23 10:47:24
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Liwiusz:
    > A czy kierowca tego samochodu miał AC? Bo jeśli nie, a babcia zostanie
    > uznana za winną wypadku, to będzie musiała płacić za naprawę.

    Jesli mial AC sytuacja jest taka sama. Niby z jakiej racji ma naprawiac ze
    swojego AC?
    Pozdr. Dulek

  • 34. Data: 2005-09-23 11:10:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dulek napisał(a):
    > Liwiusz:

    > Jesli mial AC sytuacja jest taka sama. Niby z jakiej racji ma naprawiac ze
    > swojego AC?
    > Pozdr. Dulek

    Oczywiście, ale jak babcia nie jest majętna, a kierowca ma dobre
    serce, to może skorzysta ze swojego ubezpieczenia, ewentualnie żądając
    od babci jedynie odszkodowania za utracone zniżki.

    Natomiast jak nie jest ubezpieczony, i na dodatek nie jest bogaty, to
    będzie "cisnął" babcię, żeby jak najszybciej mu zapłaciła.

    Życzę babci zdrowia!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 35. Data: 2005-09-23 11:34:42
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Oczywiście, ale jak babcia nie jest majętna, a kierowca ma dobre
    > serce, to może skorzysta ze swojego ubezpieczenia, ewentualnie żądając
    > od babci jedynie odszkodowania za utracone zniżki.

    Kierowca z dobroci serca naprawi ewentualne szkody z wlasnego AC a TU
    wystapi z regresem do sprawcy szkody.

    pozdr.

  • 36. Data: 2005-09-23 11:37:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    inoino wrote:
    > nadrzednie obowiazuje bowiem w przepisach r dr , zasada ograniczonego
    > zufania, a pr o ruchu dr nakazuje wrecz kierowcy zawsze zwalniac w rejonie
    > przejsc dla pieszych, czy tam jest zielone, rózowe niebieskie czy
    > jakiekolwiek inne swiatlo

    Nieprawda. Nakazuje jedynie zachowanie szczególnej ostrożności.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 37. Data: 2005-09-23 11:38:25
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    Jezeli udowodnicie ze kierowca przekroczyl dopuszczalna w tym miejscu
    predkosc to on dostanie mandat karny za przekroczenie predkosci -jadnak nie
    pomniejszy to winy pieszego, ktory wtargnal na jezdnie na czerwonym swietle.

    pozdr.

  • 38. Data: 2005-09-23 12:25:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Liwiusz napisał(a):

    > A czy kierowca tego samochodu miał AC? Bo jeśli nie, a babcia zostanie
    > uznana za winną wypadku, to będzie musiała płacić za naprawę.

    Niestety i tak bedzie musiala.
    No chyba zeby babcia uciekla, ale to chyba nie mialo miejsca.
    TU wystapi do babci o kase.

  • 39. Data: 2005-09-23 12:30:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dulek napisał(a):

    > Niektorzy czlonkowie mojej rodziny uwazaja, ze wspolwinnym wypadku jest
    > kierowca, poniewaz jechal za szybko (dwa auta zdazyly sie zatrzymac, on -
    > nie).

    Ile metrow sladow hamowania zostawil (policja na pewno zmierzyla i jest
    w protokole), jaki to byl samochod i jaka byla pogoda, no i czy droga
    tam jest prosta, zakret, z gorki, pod gore, czy droga jakas szczegolnie
    zniszczona itp.
    Policze Ci wtedy mniej-wiecej jaka to byla predkosc.
    Zreszta policjanci powinni juz tez to policzyc, a oni maja latwiej bo
    maja pelna dokumentacje miejsca.

    Co nie zmienia faktu ze winna wypadku byla Twoja babcia.

    AFAIK to nasze prawo nie pozwala na obarczenie babci tylko wina za
    spowodowane wypadku, natomiast dodatkowo na ocene na ile przekroczenie
    predkosci wplynelo na pogorszenie skutkow wypadku w stosunku do tego co
    by sie stalo gdyby babcia tak samo wtargnela na jezdnie, ale w sytuacji
    kiedy kierowca by jechal prawidlowo.

  • 40. Data: 2005-09-23 13:32:41
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgvdnq$e6j$1@news.dialog.net.pl>, Dulek wrote:

    > Niektorzy czlonkowie mojej rodziny uwazaja, ze wspolwinnym wypadku jest
    > kierowca, poniewaz jechal za szybko (dwa auta zdazyly sie zatrzymac, on -
    > nie).

    Nie wiem co na to prawo, ale przekaż rodzinie, że przyzwoitość
    nakazuje zostawić tego kierowcę w spokoju, nawet jeśli jechał za
    szybko. Zapytaj rodzinę, czy chcieliby znaleźć się na miejscu tego
    kierowcy: jadą na zielonym, ktoś wskakuje im na pasy, wypadek, szok.
    Niech się cieszą, że babcia nikogo nie zabiła przy okazji.
    Jak widzę oddziały babć i dziadków przebiegających do i z tramwaju
    przy Hali Mirowskiej (W-wa) na czerwonym, to mam ochotę nóżki
    poprzetrącać. Stoję grzecznie czekając na zielone na wysepce
    tramwajowej i boje się, że w końcu jakiś kierowca zmuszony no
    ominięcia babci tuptającej na czerwonym wjedzie we mnie i innych
    stojących na wąskiej wysepce, że nawet nie ma gdzie uskoczyć,
    zakładając, że byłby czas.. Twoja babcia to też z wysepki
    przechodziła, prawda? Przez trzy pasy. Przy H.Mirowskiej są dwa.

    Renata

    PS Oczywiście zdrowia dla babci.