  • 1. Data: 2005-09-22 19:43:36
    Temat: Policja zabrala mi komputer.
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Jestem studentem, rok temu policja zabrala mi z prywatnego mieszkania
    komputer z nielegalnym oprogramowaniem.
    Bylo to w wyniku innego sledztwa a ja mialem byc swiadkiem i przy okazji
    wyszlo ze mam na kompie windowsa bez licencji.
    Dzis postawiono mi zarzuty z ustawy o prawach autorskich. Chodzi o
    posiadanie filmow i mp3 oraz programow Microsoftu(windows, office, itp) oraz
    innych na laczna kwote 58 tys zl.
    Prokurator zazadal rok w zawieszeniu na 4 i grzywne 1000zl.
    Nie zgodzilem sie i teraz czeka mnie rozprawa w sadzie.
    To ze jestem winnny to oczywiste bo maja moje dyski, ale czy moge liczyc na
    zmniejszenie kary??
    Jestem studentem zaocznie i programy byly mi potrzebne do nauki, jestem na
    utrzymaniu rodzicow, nie posiadam zadnego majatku. Adwokat za
    reprezentowanie mnie w sadzie chce 1000zl.
    Czy oplaca sie wynajac adwokata, czy lepiej poddac sie tej karze??
    Mam taki plan, ze przed sadem sie przyznam i poprosze o lagodny wymiar kary,
    bo nie zgadzam sie ze wszystkimi zarzutami. Bo nie byla to dzialalnosc
    zarobkowa, tylko do zdobywania wiedzy np program AutoCad, w ktorym studenci
    oddaja prace zaliczeniowe. Oraz niektore programy np. Borland Delphi - ktory
    mozna uzywac do testow i nauki bez licencji a oni podliczyli mi za niego
    12600zl.
    Prosze napiszcie jakie mam szanse i czy jest sens stawac w sadzie, czy
    lepiej ulozyc sie z prokuratorem?
    Co faktycznie mi grozi i jakie bedzie sensowne wyjscie?
    Dziekuje za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    B.

  • 2. Data: 2005-09-22 19:51:14
    Temat: Re: Policja zabrala mi komputer.
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Bert <dgv1hv$46g$1@atlantis.news.tpi.pl> Thursday 22 of September 2005 21:43

    > Jestem studentem, rok temu policja zabrala mi z prywatnego mieszkania
    > komputer z nielegalnym oprogramowaniem.
    [...]
> [...]
    > oraz innych na laczna kwote 58 tys zl.
    > Prokurator zazadal rok w zawieszeniu na 4 i grzywne 1000zl.

    A można było zainstalować Linuxa.

    --
    Rafał Maj

  • 3. Data: 2005-09-22 20:12:16
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "Raf256" <s...@r...com.invalid> napisał w wiadomości

    > A można było zainstalować Linuxa.

    Linuksiarze też używają "lewego" softu.

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 4. Data: 2005-09-22 20:15:20
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Raf256 wrote:

    > Bert <dgv1hv$46g$1@atlantis.news.tpi.pl> Thursday 22 of September 2005 21:43

    > [...]
    > [...]
    >
    > A można było zainstalować Linuxa.

    Oj Rafik, normalnie rozluzniasz. To by mial o 800 zlotych mniej
    wyliczone...

    --
    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________

  • 5. Data: 2005-09-22 20:20:39
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Chopin wrote:

    > Użytkownik "Raf256" <s...@r...com.invalid> napisał w wiadomości

    > Linuksiarze też używają "lewego" softu.

    np. LeftHand :)

  • 6. Data: 2005-09-22 20:37:47
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Nie moznabylo, bo wykladowca nie odczyta formatow z OpenOffica.
    I mojego sprawozdania nie przyjmie. ot co.

    ALE NIE O TAKA ODPOWIEDZ PROSZE :(

  • 7. Data: 2005-09-22 20:45:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bert wrote:
    > Nie moznabylo, bo wykladowca nie odczyta formatow z OpenOffica.
    > I mojego sprawozdania nie przyjmie. ot co.

    MegaROTFL

    Tak się przypadkiem składa, że OpenOffice obsługuje wszystkie formaty
    M$Office i jeszcze parę innych na dokładkę.

    PS: cytuj po ludzku.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 8. Data: 2005-09-22 20:50:52
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgv55o$o64$1@opal.futuro.pl Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tak się przypadkiem składa, że OpenOffice obsługuje wszystkie formaty
    > M$Office i jeszcze parę innych na dokładkę.
    To nieprawda. Niektórych wcale, a pozostałe często z błędami.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-09-22 21:03:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:

    > To nieprawda. Niektórych wcale, a pozostałe często z błędami.

    No popatrz. W takim razie ja mam gdzieś zainstalowanego Demona Cudownej
    Przemiany, bo U Mnie Działa.

  • 10. Data: 2005-09-22 21:10:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgv677$og6$1@opal.futuro.pl Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > No popatrz. W takim razie ja mam gdzieś zainstalowanego Demona Cudownej
    > Przemiany, bo U Mnie Działa.
    Daj spokój, przecież nawet bardziej złożone tabele zrobione w Wordzie
    rozpieprza, nie mówiąc o plikach arkuszy czy *.mdb (makra!!).
    Niezły jest OO ale stawianie go w szrankach full contact z MSO to bzdura.

    Jotte