  • 1. Data: 2005-09-22 21:18:37
    Temat: Ślub - obcokrajowiec
    Od: " Alex" <a...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich!

    Ja jeszcze w sprawie Rosjanki, o której pisałem w wątku "Ślub - obcokrajowiec
    -dokumenty".

    Pani ta chce zawrzeć małżeństwo w polskim USC. Jest rozwódką. Będzie musiała
    złożyć zaświadczenie wydane przez swój kraj, że zgodnie z prawem tego kraju
    może zawrzeć związek małżeński. Mam informację z dwóch różnych źródeł (jedno z
    nich to kierownik USC), że będzie również musiała złożyć dokument
    potwierdzający, że jej poprzednie małżeństwo ustało.

    Pytanie: czy rzeczywiście ten drugi dokument jest potrzebny? Wydaje mi się, że
    po złożeniu pierwszego nic nie wniesie do sprawy.

    Czytałem regulującą te sprawy ustawę i wydaje mi się, że chyba nie jest
    potrzebny, ale prawnikiem nie jestem, to i moja interpretacja nie wiele znaczy.

    Pozdrawiam
    Alex