    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia mi sie wladowala pod samochod
    Date: Fri, 23 Sep 2005 14:30:22 +0200

    Dulek napisał(a):

    > Niektorzy czlonkowie mojej rodziny uwazaja, ze wspolwinnym wypadku jest
    > kierowca, poniewaz jechal za szybko (dwa auta zdazyly sie zatrzymac, on -
    > nie).

    Ile metrow sladow hamowania zostawil (policja na pewno zmierzyla i jest
    w protokole), jaki to byl samochod i jaka byla pogoda, no i czy droga
    tam jest prosta, zakret, z gorki, pod gore, czy droga jakas szczegolnie
    zniszczona itp.
    Policze Ci wtedy mniej-wiecej jaka to byla predkosc.
    Zreszta policjanci powinni juz tez to policzyc, a oni maja latwiej bo
    maja pelna dokumentacje miejsca.

    Co nie zmienia faktu ze winna wypadku byla Twoja babcia.

    AFAIK to nasze prawo nie pozwala na obarczenie babci tylko wina za
    spowodowane wypadku, natomiast dodatkowo na ocene na ile przekroczenie
    predkosci wplynelo na pogorszenie skutkow wypadku w stosunku do tego co
    by sie stalo gdyby babcia tak samo wtargnela na jezdnie, ale w sytuacji
    kiedy kierowca by jechal prawidlowo.