  • 31. Data: 2008-08-04 19:40:37
    Temat: Re: Auto sprzedane bez umowy
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:g76vsq$hpb$...@n...onet.pl,
    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał

    > Ale co mu po takiej odpowiedzi? Jeśli nabywca takiej kombinacji
    > nie przeprowadzi to kicha. A zbywca takiego ruchu wykonać nie może
    > bo danych nabywcy nie zna.

    Może zgłosić kradzież

    Pozdrawiam
    Adam

  • 32. Data: 2008-08-04 19:43:30
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 04 Aug 2008 21:40:37 +0200, Adam.O napisał(a):

    > Może zgłosić kradzież

    Lepiej już zgłosić samogwałt.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2008-08-04 19:51:41
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    > Pozbawienie wolności do lat 2.
    a w praktyce ? mala szkodliwosc czynu, 500 zl grzywny

    > Nie rozumiem. To jak zgłoszę kradzież samochodu, to dalej już mogę
    > tankować za darmo bez obaw? Albo jak ktoś zatankuje moim samochodem, to ja
    > będę odpowiadał karnie, jeśli wcześniej nie zgłosiłem kradzieży???

    napisalem w uproszczeniu, chodzilo mi ze to aktualny kierujacy autem moglby
    zrobic sobie taki objazd stacji benzynowych, gleboko na oczy nasuwa czapke
    bejsbolowke, ciemne okulary na nosie, tankuje i odjezdza bez placenia -
    monitoring na stacji nagrywa auto i numery rejestracyjne i ... policja stuka
    do drzwi osoby ktora nadal widnieje na dowodzie rejestracyjnym

    > No to co wtedy?

    no wlasnie, czy moglby tym uzasadnic powod zgloszenia kradziezy?
    ew, zamiast kradziezy przywlaszczenie auta?

    pozdr.

  • 34. Data: 2008-08-04 20:33:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    marian w pisze:
    > a w praktyce ?

    6 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata i 500 zł grzywny

    KG

  • 35. Data: 2008-08-04 21:44:51
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Lepiej już zgłosić samogwałt.

    Inna propozycja. Dogadać się z kimś komu wszystko jedno i przekonać go, aby
    przyjął "na papierze" wóz jako darowiznę.
    Zamiast wozu dostanie np. skrzynkę wina marki wino ;)

    i proszę na mnie nie krzyczeć ;)

  • 36. Data: 2008-08-05 05:04:01
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Alek napisał:

    > Właściciel samochodu sprzedał go przygodnemu kupcowi, ale zaniedbał
    > spisania umowy. Obecnie nie może go wyrejestrować ani wypowiedzieć
    > umowy ubezpieczenia bo wszędzie żądają umowy sprzedaży. Jak z tego
    > wybrnąć? Z kupcem brak jakiegokolwiek kontaktu więc trzeba to
    > załatwić bez jego udziału, ale jak? I drugie pytanie: jakie mogą
    > być konsekwencje takiego stanu rzeczy?
    A gdyby zglosic kradziez lub zgubienie/zniszczenie teczki z podpisana
    umowa kupna-sprzedazy (taka sytuacja chyba moze sie zdazyc kazdemu)?
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl <----------
    Oskar Wilde

  • 37. Data: 2008-08-05 05:42:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "marian w" <k...@b...pl> napisał

    Mniej więcej tak miało być, to znaczy miał dosłać podpisaną umowę.

    > no wlasnie, czy moglby tym uzasadnic powod zgloszenia kradziezy?
    > ew, zamiast kradziezy przywlaszczenie auta?

    Nie ma kradzieży ani przywłaszczenia, umowa została zawarta
    i wykonana, jeden dostał auto a drugi pieniądze. Problem dotyczy
    *wyłącznie* braku umowy na piśmie.

  • 38. Data: 2008-08-05 05:47:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@p...onet.pl> napisał

    > A gdyby zglosic kradziez lub zgubienie/zniszczenie teczki z
    > podpisana umowa kupna-sprzedazy (taka sytuacja chyba moze sie zdazyc
    > kazdemu)?
    > pozdrawiam
    > --
    > ----------> www.varius.jawnet.pl <----------
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    > Oskar Wilde

    A jak to się ma do twojej sygnaturki? :))
    A serio to myślę, że jak zacznie kręcić to do jednego kłopotu
    może dojść następny. Byłbym za rozwiązaniem lege artis,
    i tego dotyczyło pytanie: jak to przeprowadzić?

  • 39. Data: 2008-08-05 06:34:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 04 Aug 2008 21:51:41 +0200, marian w napisał(a):

    > a w praktyce ? mala szkodliwosc czynu, 500 zl grzywny

    A nawet jeśli -- wpis w KRK to pies?

  • 40. Data: 2008-08-05 13:05:00
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    > A nawet jeśli -- wpis w KRK to pies?

    oczywiscie ze nie pies, ale uwazam ze nalezy przeciwstawic sobie ewentualne
    szkody powstale w wyniku takiego zaniedbania i odpowiedzialnosc za nie oraz
    ewentualna odpowiedzialnosc za zlozenie falszywego zawiadomienia.