  • 1. Data: 2008-08-04 10:14:57
    Temat: rejestrowanie i odsprzedawanie domen internetowych - legalnosc
    Od: kris <k...@g...com>

    Witam,

    Zastanawiam sie przy jakich warunkach taki proceder jest legalny. Z
    tego co wyczytalem w internecie wnioskuje, ze osoba prywatna (lub
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza np. Posrednictwo Sprzedazy Domen)
    moze rejestrowac i odsprzedawac domeny, ktore zawieraja nazwy nie
    bedace zastrzezonymi znakami towarowymi.

    Dobrze wnioskuje czy tez moze sie myle? Z gory dziekuje za odpowiedz
    najchetniej z wyjasnieniem.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2008-08-04 10:22:07
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 4 Sie, 12:14, kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > bedace zastrzezonymi znakami towarowymi.
    >
    > Dobrze wnioskuje czy tez moze sie myle? Z gory dziekuje za odpowiedz

    Z tego co ja wiem, to absolutnie mozna rejestrowac domeny takie tylko
    jakie sie zapragnie, bez patrzenia na to, czy jest nazwa domeny
    zblizona albo taka sama jak zastrzezony znak towarowy. Tutaj nie
    dzialaja te przepisy (domena, to adres, nie znak towarowy). Nawet
    jesli ktos zarejestruje np. nasza-klasa.pl jako znak towarowy, to na
    plaszczyznie domen nie ma to odzwierciedlenia, ale niech sie
    wypowiedza inni i mnie sprostuja, wytkna mi bledy - moja wiedza w tym
    zakresie moze (jest) byc bledna.

  • 3. Data: 2008-08-04 10:48:31
    Od: Marian <m...@a...pl>

    pakalk wrote:

> [...]
    > plaszczyznie domen nie ma to odzwierciedlenia, ale niech sie
    > wypowiedza inni i mnie sprostuja, wytkna mi bledy - moja wiedza w tym
    z tego co wiem znak towarowy zastrzega sie w roznych obszarach. co za
    tym idzie mozna zastrzec domene. Ale... ktos kto wyklada 500+ zlotych
    (czy jakos tak) nma zastrzezenie nie kupuje tej domeny za nawet 122 zlotr?

  • 4. Data: 2008-08-04 13:45:10
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 4 Sie, 12:48, Marian <m...@a...pl> wrote:

    >   z tego co wiem znak towarowy zastrzega sie w roznych obszarach. co za
    > tym idzie mozna zastrzec domene. Ale... ktos kto wyklada 500+ zlotych
    > (czy jakos tak) nma zastrzezenie nie kupuje tej domeny za nawet 122 zlotr?

    Chodzilo mi o to, ze zastrzezenie onet.pl powoduje tyle, ze nikt poza
    nami tej nazwy uzywac nie moze, ale wylacznego prawa do domeny onet.pl
    nam to nie daje - prawo do zarzadzania taka domena ma osoba, ktora ja
    wykupi u rejestratora. Chociaz sad polubowny powiedzial 2 lata temu co
    innego ;) ale z zastrzezeniem celu zakupu domeny...

    http://prawo.vagla.pl/node/6290

    De facto, w mojej opinii, domena to adres. Tak jak np. Sienkiewicza 67
    - jesli ktos tak nazwie firme i zastrzeze znak towarowy, to nie
    znaczy, ze ktos inny tam sie nie moze wprowadzic.