  • 1. Data: 2006-04-29 18:25:31
    Temat: Zakłócanie ciszy
    Od: "traktorbb" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak art. 51 kodeksu wykroczeń odnosi się do bicia dzwonów kościelnych.
    Mieszkam w bezpośrednim sąsiedztwie kościoła i permanentne bicie dzwonów
    uniemożliwia mi pracę i odpoczynek (np. oglądanie telewizji, słuchanie
    muzyki). Dziennie te dzwony biją ok. 10-15 minut.

    Czy takie bicie dzwonów nie przekracza granic prawa?

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-04-29 19:57:57
    Temat: Re: Zakłócanie ciszy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    traktorbb napisał(a):
> [...]
    > uniemożliwia mi pracę i odpoczynek (np. oglądanie telewizji, słuchanie
    > muzyki). Dziennie te dzwony biją ok. 10-15 minut.

    art 51 kw mowi o halasie ktory ma charakter wybryku. Czyli jezlei ksiadz
    bil w dzwon by tobie dokuczyc lub tak dla kaprysu to podpadalo by pod
    ten art, moim zdaniem obecnie - i slusznie - nie podpada.

    P.

  • 3. Data: 2006-04-29 20:01:11
    Od: gogo <g...@i...pl>

    traktorbb napisał(a):
> [...]
    > muzyki). Dziennie te dzwony biją ok. 10-15 minut.
    >
    > Czy takie bicie dzwonów nie przekracza granic prawa?

    oczywiście że moga dzwonić

  • 4. Data: 2006-04-29 20:26:48
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    gogo <g...@i...pl> napisał(a):

    > oczywiście że moga dzwonić

    Ale wydaje mi sie to dziwne, ze moga dzwonic.
    Przez ten czas, gdy bija dzwony nie da sie nawet normalnie w domu rozmawiac.
    A to bicie dzwonow to ok. 5 minut ciaglego halasu - i tak kilka razy dziennie.

  • 5. Data: 2006-04-29 20:34:29
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    traktorbb napisał(a):
> [...]
    > muzyki). Dziennie te dzwony biją ok. 10-15 minut.
    > Czy takie bicie dzwonów nie przekracza granic prawa?
    A probowales wytlumaczyc to proboszczowi? Znajomi mi opowiadali, ze u
    nich na osiedlu tez swego czasu byl podobny problem. Okazalo sie ze
    przeszkadzalo to wiekszej ilosci osob, zebrali podpisy pod jakas
    petycja, poszla pewna grupa do proboszcza i teraz dzwony bija tylko dwa
    razy w ciagu dnia.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-04-29 20:41:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozmawiac.
    > A to bicie dzwonow to ok. 5 minut ciaglego halasu - i tak kilka razy

    Zszokuję Cię. Są ludzie mieszkający przy autostradach, lotniskach i torach
    kolejowych. Jeśli oni zaczną domagać sie bezwględnej ciszy w swoim miejscu
    zamieszkania to chcac odwiedzić krewnych będziesz musiał jechać konno i to
    na nie podkutym koniu.

    Zeby nie bylo, ze nie wiem o czym mówię - kościól mam w odległosci z 20
    metrów od domu. Z dzwonami przy kazdej koscielnej okazji i trabkami podczas
    pogrzebów I chociaz ostatni raz bylam w kosciele lata temu to jakos
    strasznie małostkowy wydaje mi sie twój post.

    HaNkA

  • 7. Data: 2006-04-29 21:15:39
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > art 51 kw mowi o halasie ktory ma charakter wybryku. Czyli jezlei ksiadz
    > bil w dzwon by tobie dokuczyc lub tak dla kaprysu to podpadalo by pod
    > ten art, moim zdaniem obecnie - i slusznie - nie podpada.

    To ja mam sąsiada, który robi regularnie co piątek imprezkę, wcale nie chce
    mi dokuczyć i nie dla własnego kaprysu. Jest punktualny, jak w zegarku. Czym
    on się różni od księdza, który nie pozwala normalnie egzystować innym biciem
    w dzwony? Przecież teraz każdy ma zegarek i nie są potrzebne dzwony, żeby
    innym przypominać o porze mszy.

    Czy naprawdę nie ma na takich sposobu?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-04-29 21:54:46
    Od: "xec" <x...@v...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e30in2$1kub$2@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > przeszkadzalo to wiekszej ilosci osob, zebrali podpisy pod jakas petycja,
    > poszla pewna grupa do proboszcza i teraz dzwony bija tylko dwa razy w

    :) u mnie bija 4 razy na godzine, z tym ze o godz xx:15 jest jedno
    'zabicie', o xx:30 sa 2, o xx:45 3 a o xx:00 puszczaja jakas melodyjke :P
    Naszczescie mieszkam dosc daleko i bedac w domu nie slysze nic ;)

  • 9. Data: 2006-04-30 04:24:08
    Od: "Mark II" <g...@o...pl>

    Użytkownik "traktorbb" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > muzyki). Dziennie te dzwony biją ok. 10-15 minut.
    >
    > Czy takie bicie dzwonów nie przekracza granic prawa?

    Na kler prawo nie dziala. A za krytyke kleru w obecnych rzadach PiS-u mozna
    "oberwac". Mam ten sam problem z biciem dzwonow; jak na rezurekcji
    przypieprzyli to najszczelniejsze okna nie stlumia halasu.:( Ale pogadac z
    proboszczem mozna bo problem dotyczy wszystkich mieszkancow w okolicy
    kosciola.

  • 10. Data: 2006-04-30 09:18:18
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > przypieprzyli to najszczelniejsze okna nie stlumia halasu.:( Ale pogadac z
    > proboszczem mozna bo problem dotyczy wszystkich mieszkancow w okolicy

    Niestety, rozmowa z proboszczem nic nie daje. Jest to w moim przypadku osoba,
    która nie słucha żadnych argumentów. A jakiekolwiek zwrócenie uwagi kończy się
    na inwektywach kierowanych w stosunku do mnie.