  • 11. Data: 2007-01-12 10:27:04
    Temat: Re: Allegro, zagubiona paczka na poczcie - jak to w końcu jet?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.01.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:

    > niekoniecznie

    Tzn.?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 12. Data: 2007-01-12 10:27:39
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Zakupiłem miesiąc temu na Allegro kartę pamięci. Przesyłka zaginęła.
    > Sprzedający na razie zachowuje się ok., tzn. jest z nim kontakt, przysłał
    > dowód nadania, dowód złożenia reklamacji, itd. Przejrzałem wątki na ten
    > temat oraz kodeks cywilny i wniosek mam taki, że w momencie nadania
    > sprzedający dopełnił zobowiązania i jego odpowiedzialność się na tym
    > kończy (ewentualnie powinien przekazać mi odszkodowanie od poczty).

    Dzwonilem w podobnej sprawie do pihu, powiedzieli, ze zawarlem umowe na
    zakup czegos tam ze sprzedajacym, a nie z poczta, wiec nie interesuje mnie
    jak sprzedajacy dostarczy przesylke, ma byc u mnie i juz.
    Inna sprawa jest jesli swiadomie rezygnujesz z ubezpieczenia - jest napisane
    ze paczka ubezpieczona to doplata, jesli z tego nie skorzystasz to twoj
    problem.
    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 13. Data: 2007-01-12 10:29:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.01.2007 Mithos <f...@a...pl> napisał/a:

    > Ale odbiorca nie zawieral z poczta zadnej umowy wiec o co ma sie niby
    > sadzic ?

    A czy sądzić można się jedynie w kwestii niewykonania umowy? :)

    No nie wiem, ale co w takim razie powinien zrobić odbiorca?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 14. Data: 2007-01-12 10:35:47
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Samotnik wrote:
    > A czy sądzić można się jedynie w kwestii niewykonania umowy? :)

    Ale o co chcesz sie z nimi sadzic ? Przeciez nie jestes nawet strona
    umowy.

    > No nie wiem, ale co w takim razie powinien zrobić odbiorca?

    Pozwac sprzedawce o zwrot calosci kwoty lub tego co przyzna poczta z
    odszkodowania (w zaleznosci od wybranej formy wysylki).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2007-01-12 13:15:04
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    napisane
    > ze paczka ubezpieczona to doplata, jesli z tego nie skorzystasz to twoj

    Jest to kolejny bubel "made in allegro" szanujace serwisy maja opcje wysylki

    - wysylka
    -opcja ubezpieczenia

    Mozna sobie wybrac dowolnie , placisz troche wiecej ale masz pewnosc . Nie
    placisz nie masz pewnosci .
    Z drugiej strony w przypadku wysylki po wplacie na konto za "0" sprzedajacy
    powinien wyslac ja tak zeby dotarla ...
    Takie jest moje zdanie ( biskup na allegro ) :)))

    Jaca

  • 16. Data: 2007-01-12 17:57:32
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to niby czemu ?? Licytujac w aukcji wiedziales jakie sposoby
    > dostarczenia
    > przewidzial Sprzedajacy bo jest to wyraznie napisane. Jezeli sie z nimi
    > zgodziles to nie mozesz miec do niego o to roszczen potem.
    Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Napisałem wyraźnie - sprzedający w aukcji
    zaznaczył, że przesyłka jest na jego koszt.
    Owszem, biorąc udział w aukcji zgodziłem sie na takie warunki. Jednocześnie
    dla mnie to znaczy w sposób jasny, że sprzedający bierze _na siebie_
    odpowiedzialność za formę wysyłki, czyli również ewentualne ubezpieczenie
    lub jakąkolwiek inną formę zabezbezpieczenia, która gwarantuje skuteczne
    dostarczenie przesyłki.
    Pytanie nadal brzmi: czy jakikolwiek przepis (nie gdybanie, dobre zwyczaje,
    itp.) w tym szczególnym przypadku potwierdza twierdzenie, że w przypadku
    kiedy sprzedawca _sam_ wybiera formę przesyłki oraz ją opłaca jest
    odpowiedzialny za jej dostarczenie do momentu jej faktycznego doręczenia (a
    nie nadania jak mówi np. kodeks cywilny w przypadku, kiedy kupujący sam
    decyduje jak ma byc dostarczona).

    Pzdr
    Czabu

  • 17. Data: 2007-01-12 19:44:00
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Samotnik napisał(a):
    > Tzn.?

    ta teoria opiera się na tym, że miejscem świadczenia jest siedziba
    sprzedawcy (zasada ogólna), a można umówić się inaczej, niekoniecznie wprost

    KG