  • 21. Data: 2009-09-18 11:44:24
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ale cóż, na razie gawiedź cieszy się, że odbiera się emerytury
    > pracującym, czy UBekom /.../

    Ekhm... proszę tego nie wkładać do jednego worka, bo to są
    kompletnie dwie różne sprawy.

    Na marginesie: odebrali coś UBekom? Przegapiłem coś?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 22. Data: 2009-09-18 11:49:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek Kotynski pisze:

    > Ekhm... proszę tego nie wkładać do jednego worka, bo to są
    > kompletnie dwie różne sprawy.

    Generalnie sprawy są podobne. Jeśli uznamy, że państwo ma prawo
    odebrać emerytury UBkom, to również ma prawo odebrać pracującym,
    głosującym na LPR, czy tym, którzy wyjeżdżają za granicę na dłużej jak 2
    tygodnie (kto to bowiem widział, aby w dobie kryzysu emeryt wyjeżdżał za
    państwowe pieniądze za granicę).

    Zaś w normalnym państwie jak urzędnik legalnego aparatu
    bezpieczeństwa poprzedniego ustroju uzbierał sobie na emeryturę, to nie
    widzę podstaw, by mu potem ten majątek odbierać.

    > Na marginesie: odebrali coś UBekom? Przegapiłem coś?

    Aż tak dokładnie tym się nie interesuję.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-09-18 11:50:33
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Arek napisał(a) w <h8vqbb$svs$1@inews.gazeta.pl> :

    > Poza tym, żeby było jasne - ludzie, którzy są schorowani i nie mogą
    > pracować powinni dostawać odpowiednie zasiłki.
    Znaczy pracuj dopóki żyjesz? Jak ewentualnie jesteś pokręcony reumatyzmem,
    alzheimer cię wykańcza, to ewentualnie dostaniesz zasiłek? To może lepiej
    tych schorowanych poddawać eutanazji?

    > Reszta - powinna pracować.
    > Kałasz mi się w kieszeni otwiera gdy słyszę o 35 letnich emerytach itp.
    35 letni emeryt to zapewne mundurowy i zapewne można by faktycznie o
    zasadności podyskutować.
    Należy jednak wziąć pod uwagę, że w pewnych okolicznościach pracownik
    zawiera umowę z państwem. Np. nauczyciel godził się, że państwo mu będzie
    kiepsko płacić, ale umowa była taka, że za to po 30 latach będzie miał
    emeryturę. On ze swojej części się wywiązał. I więcej nie chce pracować w
    szkole, bo ma tego dość, ale oczywiście nic nie ma przeciw temu, by dorobić
    np. jako kasjer, ochroniarz, sprzątacz.
    Okazuje się, ze państwo zaczyna kombinować, bo mamy kiepski przyrost
    demograficzny. To jednak jest sprawa państwa i młodych. Co - emeryci mają
    jeszcze za was dzieci robić?

    --
    Maciek

  • 24. Data: 2009-09-18 11:56:57
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Herald pisze:
    > http://www.pit.pl/pracujacy_emeryci_straca_prawo_do_
    swiadczen_z_zus_moja_emeryturarenta__7331.php
    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/353285,pracuja
    cy_emeryci_straca_prawo_do_swiadczen_z_zus.html

> [...]
    > powrotu do starych rozwiązań będzie utrata prawa do świadczeń przez 40 tys.
    > emerytów, którzy zyskali je w tym roku. Oznacza to także nawet 900 mln zł
    > oszczędności rocznie w Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. I oszczędności z
    > dobie kryzysu to główny powód takiego rozwiązania.
    >
    > Zmiana przepisów w styczniu tego roku miała zwiększyć aktywność zawodową
    > starszych osób, z którą w Polsce jest najgorzej w UE. Jeśli rząd wcieli z
    > życie pomysł MPiPS to taka decyzja podważy i tak niewielkie zaufanie
    > obywateli do systemu emerytalnego i państwa.

    Może niech zajmą się zakończeniem działania Funduszu Kościelnego, dzięki
    któremu banda watykańskich pasożytów ma fundowane emeryturki z naszej
    kieszeni, a nie zabierać emerytom tych marnych groszy które dorobią do
    często cienkiej kilkusetzłotowej emerytury czy renty.

  • 25. Data: 2009-09-18 12:33:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

    > Co innego stanowiska "biurowe" które nie wymagają takiej sprawności
    > ruchowej i wysiłku fizycznego. Ale przecież do ku...y nędzy - nie mamy
    > samych "biuralistów!

    Ale często wymagają wysiłku umysłowego...

  • 26. Data: 2009-09-18 12:42:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3ukmmq6s4chf.1s5qhj3r868cm$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Masz jakiś pomysł na "likwidację ZUS" jakoś z najmniejszymi skutkami i
    > najlepiej bezboleśnie?
    Ja mam.
    Sekularyzacja.

    > Dlaczego inne rozwinięte bardziej od nas kraje tego nie wykonały, nie
    > zmieniły bismarckowskiego systemu na np. "nowozelandzki"?
    Bo wyjście z tego systemu jakimś jednym pociągnięciem jest praktycznie chyba
    niemożliwe.
    I niezależnie od tego co gadają różni kopnięci prorocy, co to im się wydaje,
    że się znają i wiedzą co bedzie za 5 czy 15 lat, to prawda jest taka, że jak
    dotąd żadne z państw (przynajmniej w Europie) stosujących ten system nie
    wyszło z niego i w żadnym on się jak dotąd nie załamał.
    Jestem przeciwnikiem tego systemu społecznej solidarności pokoleniowej ale
    trzeba patrzeć realnie.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-09-18 14:19:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

    > Uważam, że to skandal. Emerytura nie jest jałmużną wypłacaną za
    > powstrzymywanie się od pracy, lecz świadczeniem, na które -- teoretycznie
    > -- odkładało się kasę długie lata.
    >
    > Po przemyśleniu rozciągam tę zasadę także na te zawody, w których możliwe
    > jest pójście na "wcześniejszą emeryturę", pod warunkiem jednak, że dany
    > pracownik nie podejmie nowej pracy w tym zawodzie (czyli nauczyciel na
    > belferskiej emeryturze nie będzie dorabiał sobie w szkole).

    A dlaczego pod warunkiem? Wcześniejsza emerytura jest dlatego wcześniejsza,
    że przynajmniej teoretycznie dana praca szybciej "zużywa" człowieka. Ale
    jeżeli człowiek potem chce się tą pracą nadal katować - czyż to nie jest
    jego sprawa?

    To tak jakby rentę z powodu utraty nogi zabierać dlatego że ktoś sobie drugą
    nogę uciął.

    p. m.

  • 28. Data: 2009-09-18 14:54:18
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Herald wrote:

    > Potrafisz wyobrazić sobie 69 letniego grzmota który skacze do
    > rusztowaniach, czołga się z kablami po drabinkach i korytkach?
    > Ja nie potrafię sobie tego wyobrazić.

    Ja znam elektryka w tym wieku. Wiadomo, ze wszystkiego nie robi ale
    stac na drabinie i przykrecac lampy (nie mowiac o zwyklym grzebaniu
    w gniazdkach) to normalna sprawa.

  • 29. Data: 2009-09-18 15:36:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Uważam, że to skandal. Emerytura nie jest jałmużną wypłacaną za
    > powstrzymywanie się od pracy, lecz świadczeniem, na które -- teoretycznie
    > -- odkładało się kasę długie lata.

    Dokładnie.
    Za chwilę ogłoszą, że dopóki masz oszczędności w banku emerytura będzie
    wypłacana w połowie.

  • 30. Data: 2009-09-18 15:40:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I oszczędności z dobie kryzysu to główny powód takiego rozwiązania.

    W ten sposób ci emeryci zamiast odprowadzać składki na ubezpieczenie
    społeczne od zatrudnienia zostaną zatrudnieniu na umowy cywilnoprawne i
    składek nie będą odprowadzać, choć nadal będą blokować miejsca pracy dla
    młodych, którzy wyjadą w tej sytuacji z konieczności za granicę i tam będą
    odprowadzać składki ubezpieczeniowe.