  • 11. Data: 2011-11-14 12:54:46
    Temat: Re: Akta z postępowania przygotowawczego prokuratorskiego w spraweie gospodarczej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Nov 2011, Liwiusz wrote:

    > Ani niestety, ani nie ma w tym nic nielogicznego.

    Ależ tak: IMVHO zarówno "doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia" nie zawiera samo w sobie kryterium zamiaru
    podjętego przed czynnością, zaś nielogiczność jest w tym,
    że "brak dobrej woli" stanowi poszlakę podjęcia takiego
    zamiaru *później* - w szczególności wobec podejmowanych
    "obietnic".

    > Nielogicznym jest, że gawiedź operuje terminem "oszustwo" przez co wychodzą
    > potem takie nieporozumienia, bo w sumie jak pieniądze wziąłem

    A jakoś tak to wychodzi, z tym się zgadzam i dlatego napisałem
    co napisałem.

    > Wystarczy jednak uzmysłowić sobie, że karalne jest "wprowadzenie w błąd
    > w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem"

    Zgoda, nie zastrzegałem bo wydawało mi się zrozumiałe, że w tym
    momencie nie piszę "tak jest wg prawa", bo z tym że tak jest się
    zgodziłem, tylko "moim zdaniem prawo nie jest najmądrzejsze".
    Sądziłem że będzie jasne iż "niestety" tego właśnie dotyczy.
    Tego, że umyślne działanie podjęte *po* zawarciu umowy jest
    w zasadzie bezkarne (i mam na myśli dosłownie "karność", nie
    kwestię cywilną). Nie chodzi oczywiście o samo niewykonanie
    umowy, ale przywłaszczenie nienależnej korzyści (znaczy rozumiem
    że może nie zrobić, pytaniem jest "co z zaliczką").

    pzdr, Gotfryd