  • 1. Data: 2011-11-10 08:07:39
    Temat: Co oznacza termin niezwłocznie
    Od: qnick <q...@b...pl>

    Pytanie jak w temacie .

    Co oznacza termin "niezwłocznie" w Kodeksie Pracy, ile to jest czasu,
    chodzi o wydanie świadectwa pracy przez pracodawcę art. 97 par.1.

    I jak go pogonić jak się uchyla od wydania tego świadectwa czym go
    postraszyć w rozmowie osobistej lub telefonicznej, o Sądzie Pracy wiem
    że mogę go pozwać.

  • 2. Data: 2011-11-10 08:34:19
    Temat: Re: Co oznacza termin niezwłocznie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-10 09:07, qnick pisze:
> [...]
    >
    > I jak go pogonić jak się uchyla od wydania tego świadectwa czym go
    > postraszyć w rozmowie osobistej lub telefonicznej, o Sądzie Pracy wiem

    Na tym polega istota i piękno tego terminu, że nie jest on sztywno
    określony. Oznacza on "bez zbędnej zwłoki". Jest kadrowa w firmie? To
    niech od razu wypisze świadectwo. Głowa ją boli? No to jutro. Myślę, że
    w normalnym toku czynności można uznać, że jak w ciągu tygodnia
    pracodawca nie wyda/wyśle świadectwa, to już na pewno nie jest to
    niezwłocznie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-11-10 09:29:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 09:07:39 +0100, qnick napisał(a):

    > Co oznacza termin "niezwłocznie" w Kodeksie Pracy, ile to jest czasu,
    > chodzi o wydanie świadectwa pracy przez pracodawcę art. 97 par.1.

    Według praktycznych interpretacji Inspekcji Pracy najpóźniej następnego
    dnia roboczego po zakończeniu pracy, lub nawet w dniu zakończenia pracy.

    > I jak go pogonić jak się uchyla od wydania tego świadectwa czym go
    > postraszyć w rozmowie osobistej lub telefonicznej, o Sądzie Pracy wiem
    > że mogę go pozwać.

    Postraszyć zgłoszeniem do inspekcji pracy lub po prostu zgłosić.