  • 1. Data: 2008-03-10 19:24:53
    Temat: Akt notariany - pytanie ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie grupowiczów

    Mam pewien problem i może ktos z Was podpowie co zrobić, a sprawa wygląda
    tak:

    Kupiłem u developera dom wraz z gruntem. Grunt developer nabył od istytucji
    na zasadzie ugody znaczny czas temu. Wpłaciłem 2 transze, uruchamiając
    kredyt, budowa postepuje, akt notarialny (na podstawie umowy przedwstępnej)
    podpisany, w którym wyraźnie jest napisane, że działka jest wolna od wad
    prawnych i nie ma wpisów w rozdziale III ani IV. Dzisiaj dowiaduję się, że w
    rodziale III pojawił się wpis poprzedniego właściciela gruntu, który
    twierdzi że ziemia została zbyta za zbyt małą kwotę. Pomijam logikę ale fakt
    się stał, mam wpis w razdziale III, który jest sprzeczny z aktem
    notarialnym. Ponieważ umowa była taka, że ostatnia transza 3 bedzie
    zapłacona przed końcem budowy tj. 3 miesiące wcześniej (nie pytajcie
    dlaczego - taka była umowa) nie wiem co teraz zrobić. Jak wpłacę kasę to
    sfinansuję całość inwestycji i nie bedę właścicielem. Z kolei jak nie
    zapłacę to nie dotrzymam warunków umowy wg aktu notarialnego. Co zatem
    począć ? Może dogadać się pisemnie z developerem i przesunąć zapłatę do
    czasu rozwiazania sprawy ? Wszak oni już nie dotrzymali warunków zawartych w
    akcie notarialnym (co prawda nie ich wina, ale kogo to obchodzi). Jak
    działać, proszę o wszelkie sugestie, za co z góry dziekuje.

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2008-03-10 19:49:54
    Temat: Re: Akt notariany - pytanie ?
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > się stał, mam wpis w razdziale III, który jest sprzeczny z aktem
    > notarialnym. Ponieważ umowa była taka, że ostatnia transza 3 bedzie

    Zaden człowiek nie moze tak po prostu wpisac sobie czegoś do CUDZEJ
    księgi wieczystej. Takie rzeczy robi sąd.

    Dowiedz się więc w wydziale ksiąg wieczystych jaka była podstawa wpisu.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-03-10 20:00:00
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    OK, moze źle się wyraziłem. Sąd wpisał daną instytucję na podstawie
    złożonego wniosku, w którym owa instytucja stwierdza, że "XXX twierdzi ze
    nieruchomosc sprzedana byla po zanizonej cenie, wiec cala czynnosc prawna,
    zbycie praw na p. YYY jest nie wazna." Chodzi mi tu o to co dalej czynić ?
    Płacić i modlić się o pozytywne rozpatrzenie sprawy przez Sąd, czy może coś
    negocjować ?

    Pozdrawiam Sławek