  • 11. Data: 2009-06-09 16:51:31
    Temat: Re: Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babcią
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jesteś pewien? bo ja na twoim miejscu nie bylbym taki pewny tego "nigdy"

    Wiesz, jakie rzeczy sa pewne na tym swiecie?

    Ale nie znam takiego przypadku. Jak ktos zna, to niech sie zglosi i
    opowie, gdzie i w jakich okolicznosciach...

    MJ

  • 12. Data: 2009-06-09 16:57:05
    Od: "MD" <H...@N...wp.pl>

    > Natomiast pytanie bylo o jazde bez zadnego z rodzicow (z osoba, ktora
    > nie jest opiekunem prawnym dziecka) i tutaj to juz nie wiem, jaka jest
    > prawidlowa odpowiedz. Chociaz o notarialnym poswiadczaniu zgody na
    > wyjazd na wycieczke szkolna tez nie slyszalem.

    Prawidlowa jest: moze. Co wiecej dziecko moze nawet wyjechac samo za
    granice. Sam kiedys wysylalem samolotem 9-lata, i jedyna formalnoscia bylo
    upowaznienie dla linii lotniczej zeby mogli sie zajac w czasie lotu.
    Co do praktyki, to mam ciekawe doswiadczenie bo czesto jezdzilem po Europie
    i dalej (glównie USA i Azja) ze swoim dzieckiem, które w paszporcie ma
    wpisane nazwisko calkowicie rózne od mojego. W ciagu 10 lat i prawdopodobnie
    30-40 wyjazdów przypominam se raz pytanie od pogranicznika w Malezji czy to
    moje dziecko. Oczywiscie w krajach gdzie wypelnia sie wszelkiego rodzaju
    Landing Card wpisuje sie delikwenta jako swoje dziecko, ale tego nikt nie
    weryfikuje, no bo jak?

    MD

  • 13. Data: 2009-06-09 18:20:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Wiesz, jakie rzeczy sa pewne na tym swiecie?
    >
    > Ale nie znam takiego przypadku. Jak ktos zna, to niech sie zglosi i
    > opowie, gdzie i w jakich okolicznosciach...

    Spróbuj wyjechać z dzieckiem z jednym rodzicem z USA.
    Szczególnie wtedy kiedy dziecko jest obywatelem a rodzic nie, a
    szczególnie do meksyku i samochodem.
    I możesz się zdziwić jak nie wyjedziesz. To znaczy możesz, ale sam.

  • 14. Data: 2009-06-09 18:23:02
    Od: "GrandFader Eise" <0...@N...com>

    > I możesz się zdziwić jak nie wyjedziesz. To znaczy możesz, ale sam.

    ROTFL.
    Czlowieku znajdz se inną rozrywkę, jak już niektórzy ci radzili i nie
    błaznuj

    Eis

  • 15. Data: 2009-06-09 18:59:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GrandFader Eise wrote:

    > ROTFL.
    > Czlowieku znajdz se inn? rozrywke, jak ju? niektórzy ci radzili i nie
    > b?aznuj

    http://www.globalworksinc.com/2005_Permission_to_Tra
    vel_Form-To_Notarize.pdf

    Chciałbyś jeszcze coś dopisać?

  • 16. Data: 2009-06-09 19:16:04
    Od: "GrandFader Eise" <0...@N...com>

    > Chciałbyś jeszcze coś dopisać?

    O matko, ale nas załatwiłeś, przecież to tam jest cytat z samego US
    Department....
    Ale zaraz, zaraz..... Co on dokładnie mówi:
    "... documentation on hand MAY facilitate entry or departure"
    A więc may be yes or maybe not, a o Mexico nic a nic.

    Z mojej strony EOT bo na tej wymianie poglądów trace

    Eis

  • 17. Data: 2009-06-09 19:49:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GrandFader Eise wrote:

    > O matko, ale nas za?atwi?e?, przecie? to tam jest cytat z samego US
    > Department....
    > Ale zaraz, zaraz..... Co on dok?adnie mówi:
    > "... documentation on hand MAY facilitate entry or departure"
    > A wiec may be yes or maybe not, a o Mexico nic a nic.
    >
    > Z mojej strony EOT bo na tej wymianie pogl?dów trace
    >
    > Eis

    Co za ciele.
    Najpierw twierdziłeś, że to w ogóle bzdura, teraz sie przyczepiłeś Meksyku.

    masz wszystkie linki
    http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-
    8&q=Notarized+travel+permission+letters+for+minors+t
    raveling+without+their+parents
    znajdziesz tam nie tylko meksyk, ale rowniez Kanade i inne kraje.

  • 18. Data: 2009-06-10 13:11:42
    Od: Paweł <l...@b...klub.chip.pl>

    Dziękuję za ciekawą dyskusję i odpowiedzi.

    Dzwoniłem do Ambasady Włoch gdzie otrzymałem 2 różne odpowiedzi od 2 różnych
    osób.

    Raz, że trzeba mieć poświadczone notarialnie pismo a raz, że nie trzeba...

    No cóż... poszukam trzeciej opinii...

    Pozdrawiam,

    Paweł