  • 1. Data: 2009-06-09 13:53:42
    Temat: Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babcią
    Od: Paweł <l...@b...klub.chip.pl>

    Witajcie,

    Dziś w biurze biura podróży Rainbowtours poinformawano mnie, że aby moje
    dziecko (14) lat mogło wyjachać z babcią (mamą żony, czyli ma inne nazwisko
    niż moje dziecko) do Włoch na wycieczkę autokarową, to, cytuję:

    "Nieletni musi zabrać ze sobą w podróż zgodę prawnych opiekunów wyrażoną w
    formie AKTU NOTARIALNEGO"

    "Żeby jednak był honorowany, to przede wszystkim musi zostać zrozumiany, a
    to oznacza, że nie wystarczy zabrać go ze sobą - trzeba też mieć jego
    tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego."

    Moje pytania:

    - czy potwierdzenie zgody POŚWIADCZONE notarialnie przez notariusza to to
    samo co AKT NOTARIALNY?

    - czy notariusz będzie wiedział o co chodzi?

    - czy są jakieś stałe stawki za takie dokumenty (Wwa)?

    - to nie pierwszy wyjazd dziecka z dziadkami, co to za nowy wymysł - nasz
    polski czy z Schengen?

    - czy ktoś z Was przerabiał ten temat?

    Panienka w biurze nie potrafiła powiedzieć do czego ten dokument miałby
    służyć i ew. zgadza się na oświadczenie że na naszą odpowiedzialność go nie
    dostarczymy...

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 2. Data: 2009-06-09 15:38:23
    Od: "MD" <H...@N...wp.pl>

    > "Nieletni musi zabrać ze sobą w podróż zgodę prawnych opiekunów wyrażoną w
    > formie AKTU NOTARIALNEGO"

    Bzdura. NIeletniego każdy może wywieźć za granicę jeśli ono ma
    pszport/dowód.

    MD

  • 3. Data: 2009-06-09 16:06:58
    Temat: Re: Akt notarialny zgody na wyjazd dziecka z babci?
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    MD pisze:

    > Bzdura. NIeletniego ka?dy mo?e wywie 1/4 ae za granice je?li ono ma
    > pszport/dowód.

    jezeli biuro podróży ustaliło sobie takie a nie inne wymagania (np.
    zabezpieczają swoje 4 litery na wszelakie możliwe sposoby), to można
    albo im sprostać, albo zagłosować portfelem i wybrać inne biuro

  • 4. Data: 2009-06-09 16:15:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł wrote:
> [...]
    > nazwisko niż moje dziecko) do Włoch na wycieczkę autokarową, to, cytuję:
    >
    > "Nieletni musi zabrać ze sobą w podróż zgodę prawnych opiekunów wyrażoną

    Nowa moda, ktora niedlugo stanie sie standardem.
    Chodzi o to, żeby jedno z rodziców nie wywoziło dziecka z kraju bez
    zgody drugiego.
    Zwykle nic sie nie dzieje, bo nie ma kto i kogo kontrolowac na trasie
    Polska Włochy.
    Przy wycieczkach po za UE jakis straznik graniczny moglby sie
    zainteresowac kto i dlaczego wywozi dziecko po za granicę.
    W przypadku 14 latka, zapewne jego wlasne wyjasnienie wystarczy.
    Bardziej moga sie przyczepic mniejszych dzieci.

    Szczerze mówiąc to cieżko coś doradzić.
    W 99.9% nic sie nie będzie działo.
    W 0.1% jak sie ktos przyczepi to beda chcieli sie z wami skontaktowac i
    potwierdzic wyjazd dziecka, co moze opoznic wyjazd. Z tym ze na tej
    trasie to nie wiem gdzie by kontrolowali jakies dokumenty.

    Na przyszlosc a jak macie czas to i na teraz zrobilbym takie pisemko i
    to od razu po angielsku, ze XYZ i ABC wyrazaja zgode na wyjazd dziecka
    po za granice kraju i podal numery telefonów do kontaktu.
    Takie cus powinno byc potwierdzone notarialnie. Wystarczy wasze pisemko,
    a notariusz potwierdza podpisy.

  • 5. Data: 2009-06-09 16:17:52
    Od: "MD" <H...@N...wp.pl>

    > Chodzi o to, żeby jedno z rodziców nie wywoziło dziecka z kraju bez zgody
    > drugiego.

    Bzdura. Zgoda drugiego rodzica nie jest do tego potrzebna. Nie siej mętów

    MD

  • 6. Data: 2009-06-09 16:25:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MD wrote:

    > Bzdura. Zgoda drugiego rodzica nie jest do tego potrzebna. Nie siej metów

    Przeciez napisalem, ze nowa moda, a nie nowe prawo.
    W Polsce jeszcze nie, ale niedlugo bedzie.
    Po za tym nie wypowiadalbym sie na twoim miejscu tak aktegorycznie jesli
    przekraczales granice wylacznie polska-czechy po piwo.

  • 7. Data: 2009-06-09 16:37:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Po za tym nie wypowiadalbym sie na twoim miejscu tak aktegorycznie
    > jesli przekraczales granice wylacznie polska-czechy po piwo.

    Nikt nigdy na zadnej cywilizowanej granicy nie wymagal i nie wymaga od
    rodzica jadacego ze _swoim_ dzieckiem jakichs kwitow ze strony
    drugiego rodzica.

    Natomiast pytanie bylo o jazde bez zadnego z rodzicow (z osoba, ktora
    nie jest opiekunem prawnym dziecka) i tutaj to juz nie wiem, jaka jest
    prawidlowa odpowiedz. Chociaz o notarialnym poswiadczaniu zgody na
    wyjazd na wycieczke szkolna tez nie slyszalem.

    MJ

  • 8. Data: 2009-06-09 16:42:51
    Od: "MD" <H...@N...wp.pl>

    >Przeciez napisalem, ze nowa moda, a nie nowe prawo.
    >W Polsce jeszcze nie, ale niedlugo bedzie

    No to pisz na liste pl.soc.nowamoda a nie bredzisz tutaj

    MD

  • 9. Data: 2009-06-09 16:44:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nikt nigdy na zadnej cywilizowanej granicy nie wymagal i nie wymaga od
    > rodzica jadacego ze _swoim_ dzieckiem jakichs kwitow ze strony
    > drugiego rodzica.

    jesteś pewien? bo ja na twoim miejscu nie bylbym taki pewny tego "nigdy"

> [...]
    > prawidlowa odpowiedz. Chociaz o notarialnym poswiadczaniu zgody na
    > wyjazd na wycieczke szkolna tez nie slyszalem.

    wystarczy żeby dziecko miało paszport i na 99.9% pies z kulawą nogą się
    nie zaintersuje czy jedzie samo czy nie.

  • 10. Data: 2009-06-09 16:46:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MD wrote:

    > No to pisz na liste pl.soc.nowamoda a nie bredzisz tutaj

    Jak chcesz wyladować frustracje znajdz sobie inny obiekt.