  • 1. Data: 2009-06-09 13:06:20
    Temat: ochrona danych osobowych - udokumentowane naruszenie ustawy
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Kilka lat temu skorzystałem z oferty jednego z banków. Niestety od
    pewnego czasu bank ten nagle przypomniał sobie o mnie i przynajmniej raz
    w miesiącu przysyła mi oferty. W maju nie wytrzymałem i złożyłem im
    21.05.2009 potwierdzone odbiorem pisemko zawierające żądanie jak poniżej.

    "Niniejszym na podstawie art.32 pkt 6, oraz art.35 pkt 1 i 2 ustawy z
    dnia 29.08.1997 (Dz.U.Nr 133 poz 883) żądam zaprzestania przetwarzania
    tych danych zarówno przez ................., jak również i inne podmioty
    z nim powiązane. Moje żądanie na podstawie wyżej wymienionej ustawy
    obejmuje również usunięcie tych danych z Państwa bazy, oraz baz
    podmiotów którym zostały udostępnione. Moja umowa kredytowa została
    rozwiązana, a tym samym gromadzenie i przetwarzanie tych danych przez
    ................... stało się bezcelowe."

    Minęło 19 dni od złożenia pisma i kolejna niespodzianka w skrzynce.
    Nowa imiennie adresowana oferta datowana na 06.06.2009.

    Sprawę na pewno zgłoszę do GIODO ale mam pytanie co jeszcze mogę zrobić
    w stosunku do banku aby dotkliwie poczuł, że nie jest bezkarny?
    Jakiś pozew?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 2. Data: 2009-06-09 13:14:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 15:06:20 +0200, Flo napisał(a):

    > Minęło 19 dni od złożenia pisma i kolejna niespodzianka w skrzynce. Nowa
    > imiennie adresowana oferta datowana na 06.06.2009.

    W zasadzie najnormalniej mogli jeszcze nie przetworzyć Twego oświadczenia.

    > Sprawę na pewno zgłoszę do GIODO ale mam pytanie co jeszcze mogę zrobić
    > w stosunku do banku aby dotkliwie poczuł, że nie jest bezkarny? Jakiś
    > pozew?

    GIODO.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-06-09 13:14:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 09 Jun 2009 15:06:20 +0200, Flo napisał(a):

    > Kilka lat temu skorzystałem z oferty jednego z banków. Niestety od

    Ile to jest "kilka"? if (kilka<=5) then (czytaj dalej) else (goto END)

> [...]
    >
    > Sprawę na pewno zgłoszę do GIODO ale mam pytanie co jeszcze mogę zrobić
    > w stosunku do banku aby dotkliwie poczuł, że nie jest bezkarny? Jakiś

    Wysłać pismo takie trzeba. Jeśli byłeś klientem w ciągu ostatnich 5 lat,
    to ustawa nakłada na nich obowiązek dalszego przetwarzania twoich danych.
    I takie pismo jak wysłałeś nic nie może zmienić - powinno trafić do
    kosza. Wyślij im żądanie zaprzestania wykorzystywania twoich danych do
    celów marketingowych. Do tego żądania mają obowiązek się dostosować w
    każdym czasie.

    :END

  • 4. Data: 2009-06-09 13:22:10
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

    > W zasadzie najnormalniej mogli jeszcze nie przetworzyć Twego oświadczenia.

    Wiesz.... W zasadzie to co mnie to interesuje. Mam potwierdzenie
    przyjęcia z nadaną ich liczbą dziennika.

  • 5. Data: 2009-06-09 15:04:33
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    jureq pisze:

> [...]

    > kosza. Wyślij im żądanie zaprzestania wykorzystywania twoich danych do
    > celów marketingowych. Do tego żądania mają obowiązek się dostosować w

    Kredyt z 2001 roku ale daty spłacenia i zamknięcia rachunku niestety nie
    pamiętam.
    Zakładam, że było to ponad 5 lat temu bo kredyt był na 3 lata, a
    spłaciłem go wcześniej.