  • 11. Data: 2016-12-06 14:50:31
    Temat: Re: Akademik - czy to tylko mi się wydaje, że to nienormalne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 14:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    >
    > O prywatnym akademiku to ja dawno slyszalem, ale 4 posilki przy
    > nieregularnym trybie zajec ?

    > A kto prasuje ? Studentki/ci zatrudnione na etacie, czy jakis tanszy
    > personel ?

    Jak dla mnie to wygląda na jakiś inkubator dla dwuleworęcznych osób.
    Współczuję potomka wątkotwórcy, a właściwie współczuję potomkowi takiego
    ojca.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-12-06 16:02:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 14:17, J.F. pisze:

    > O prywatnym akademiku to ja dawno slyszalem, ale 4 posilki przy
    > nieregularnym trybie zajec ?

    Codziennie rano się wpisują na obiad (chyba co kto wybiera z kilku (a
    może 2) możliwości (a może czy w ogóle je) - ale nie dopytywałem dokładnie).
    Dla tych co nie przyjdą na czas zostaje i sobie odgrzewają w mikrofali.

    Jak śniadania i kolacje i kiedy ten 4 posiłek to nie wiem. I czy dostają
    swój przydział, czy każdy sobie robi też nie wiem. Poopowiada jak
    przyjedzie na święta.

    > A kto prasuje ? Studentki/ci zatrudnione na etacie, czy jakis tanszy
    > personel ?

    Pojęcia nie mam. Może zlecają pranie i prasowanie jakiejś pralni.
    O ile wiem to cena nie pokrywa całych kosztów. Byli mieszkańcy
    (prawnicy, lekarze) sponsorują.
    To chyba ma już kilkadziesiąt lat tradycji. Gdzieś na stronie pewnie
    jest, ale się nie wczytywałem.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-12-06 16:42:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 14:50, Liwiusz pisze:

    > Jak dla mnie to wygląda na jakiś inkubator dla dwuleworęcznych osób.
    > Współczuję potomka wątkotwórcy, a właściwie współczuję potomkowi takiego
    > ojca.

    Lepsze współczucie niż obojętność :)

    Oczywiście, że wszystko ma zalety i wady. W normalnym akademiku już w
    czasie roku spędził jedną noc (skoro cały czas płacił to miał kartę) i
    tej nocy mu ukradli ozdobną papierośnicę i zapalniczkę, które sobie
    kupił "na pamiątkę" w te wakacje na rejsie STS Zaruskim do Norwegii.
    A w tym akademiku pokoi się nie zamyka i jeszcze nic nikomu nie zginęło.

    Ja pochodzę z czasów że np: jak byłem w liceum to przerobiłem tacie
    zapłon na tyrystorowy, jak byłem studentem to sam sobie zaprojektowałem
    i zrobiłem oscyloskop, wymiana uszczelki pod głowicą - też nie problem,
    sam naprawiałem i regulowałem pianino (nie stroiłem), wielokrotnie
    naprawiałem TV (CRT), sam wymieniam przerzutki, łańcuchy, supporty itp.

    Ale czasy się zmieniają. W samochodzie już sam nie grzebię. Oscyloskop
    można kupić za bezcen - nie ma sensu robić samemu itd.
    Społeczeństwo stopniowo zmienia się na takie, że każdy zna się tylko na
    jednym. Z trudem, bo z trudem, ale się z tym chyba pogodziłem.
    P.G.

  • 14. Data: 2016-12-06 16:47:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-06 o 16:42, Piotr Gałka pisze:
    > Społeczeństwo stopniowo zmienia się na takie, że każdy zna się tylko na
    > jednym. Z trudem, bo z trudem, ale się z tym chyba pogodziłem.

    Nie chodzi o to, aby twój syn robił oscyloskop, tylko aby nie był
    ciamajdą, a na takiego go wychowujesz (gotowanie, pranie i prasowanie
    dla dorosłego chłopa).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-12-06 17:20:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 16:47, Liwiusz pisze:

    > Nie chodzi o to, aby twój syn robił oscyloskop, tylko aby nie był
    > ciamajdą, a na takiego go wychowujesz (gotowanie, pranie i prasowanie
    > dla dorosłego chłopa).

    To pranie/prasowanie to przyszło "w pakiecie". Cóż było robić :).
    Ale, szczerze, nie mam wyrzutów sumienia, że on nie musi codziennie
    sobie białej koszuli do munduru prasować.
    Jakoś nie obawiam się, że będzie ciamajdą.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-12-06 21:29:02
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 2 Dec 2016 13:41:13 +0100, w <o1rq53$27f$1@news.chmurka.net>, Piotr Gałka

    No tak szczerze, to mało obrotnego masz syna :)

    Ja jeszcze przed rozpoczęciem studiów wylądowałem na dywaniku za "awanturowanie
    się" w sekretariacie (coś tam ode mnie chcieli, a chyba moje niezadowolenie nie
    znalazło aprobaty).