    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akademik - czy to tylko mi się wydaje, że to nienormalne?
    Date: Tue, 6 Dec 2016 16:42:37 +0100

    W dniu 06-12-2016 o 14:50, Liwiusz pisze:

    > Jak dla mnie to wygląda na jakiś inkubator dla dwuleworęcznych osób.
    > Współczuję potomka wątkotwórcy, a właściwie współczuję potomkowi takiego
    > ojca.

    Lepsze współczucie niż obojętność :)

    Oczywiście, że wszystko ma zalety i wady. W normalnym akademiku już w
    czasie roku spędził jedną noc (skoro cały czas płacił to miał kartę) i
    tej nocy mu ukradli ozdobną papierośnicę i zapalniczkę, które sobie
    kupił "na pamiątkę" w te wakacje na rejsie STS Zaruskim do Norwegii.
    A w tym akademiku pokoi się nie zamyka i jeszcze nic nikomu nie zginęło.

    Ja pochodzę z czasów że np: jak byłem w liceum to przerobiłem tacie
    zapłon na tyrystorowy, jak byłem studentem to sam sobie zaprojektowałem
    i zrobiłem oscyloskop, wymiana uszczelki pod głowicą - też nie problem,
    sam naprawiałem i regulowałem pianino (nie stroiłem), wielokrotnie
    naprawiałem TV (CRT), sam wymieniam przerzutki, łańcuchy, supporty itp.

    Ale czasy się zmieniają. W samochodzie już sam nie grzebię. Oscyloskop
    można kupić za bezcen - nie ma sensu robić samemu itd.
    Społeczeństwo stopniowo zmienia się na takie, że każdy zna się tylko na
    jednym. Z trudem, bo z trudem, ale się z tym chyba pogodziłem.
    P.G.