  • 141. Data: 2005-02-04 14:27:32
    Temat: Re: Aborcja...
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > KosciolKatolicki SLUSZNIE WSKAZYWAL
    > na chrzescianskie podstawy europejskiej cywilizacji.
    >
    > Twoje zdanie na temat tego czy czerpiesz czy nie zerpiesz
    > swych pogladow z teligi sa jedynie wskazowka..
    > Ale jestes poprostu w tym nieobiektywny.

    ja nieobiektywny? Przeciez nie jestem w ciazy nie zgwalcono mnie,

    a Ty wyjezdzasz z kosciolem*), ktory ma juz na ten temat wyrobione zdanie,
    mozna wywnioskowac stad ze Twoje zdanie to jego * zdanie, wiec raczej nTy
    nie jestes obiektywny

    > Religia, kultura oparta na tej religi ,
    > w ktorej zostales wychowany zostawila niezatarte pietno..
    > Poprostu wg mnie sie go wypierasz..

    powiedz co sadzisz karze smierci

    > Wmowiles sobie, ze cos jest naturalne, oczywiste..

    nic sobie nie wmaziwam, wyrazilem swoje zdanie na ten temat, nie mam
    mozgu przezartego przez kosciol, stad nie bede na sile mowic tego co
    kosciol
    uwaza tylko co ja uwazam na dany temat.

    > Wcale nei jest...
    > jest elementem kultury wktorej zyjemy.
    > Opartej NA FUNDAMENCIE chrzescianstwa.

    jakbys nie zauwazyl sa rowniez inne religie.

    P.

  • 142. Data: 2005-02-04 15:02:15
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Toż wykazałem się ogromną wyrozumiałością.
    > W mojej dzielnicy za takie teksty dostawało się nożem.
    > A za takie teksty publicznie wygłaszane to jeszcze patroszenie by było.

    ROTFL

    sa dzielnice, gdzie skrobanki są akceptowalne.

    Więc po co ta dyskusja ?

    Monika

    P.s. EOT - z mojej strony

  • 143. Data: 2005-02-05 12:06:41
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Przemek R. wrote:

    > ja nieobiektywny? Przeciez nie jestem w ciazy nie zgwalcono mnie,

    No wlasnie...

    > a Ty wyjezdzasz z kosciolem*), ktory ma juz na ten temat wyrobione zdanie,
    > mozna wywnioskowac stad ze Twoje zdanie to jego * zdanie, wiec raczej nTy
    > nie jestes obiektywny

    Na jakiej podstawie sadzisz,ze zdanie Kosciola Katolickiego jest moim
    zdaniem ?

    > powiedz co sadzisz karze smierci

    Jestem za..

    > nic sobie nie wmaziwam, wyrazilem swoje zdanie na ten temat, nie mam
    > mozgu przezartego przez kosciol, stad nie bede na sile mowic tego co
    > kosciol
    > uwaza tylko co ja uwazam na dany temat.

    A kto twierdzi, ze masz mozg przezarty przez kosciol ?
    (moze razem go zwymyslamy ?)

    Rownierz..
    I co z tego ?

    Boguslaw

  • 144. Data: 2005-02-05 12:59:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    .

    > No wlasnie...

    teraz mnie zaskoczyles bo mialem Cie za bystrzejszego czlowieka. Skoro
    jestem ":widzem" stoje obok i cos
    komentuje to raczej jestem bardziej obiektywny niz osoba ktora bierze w
    danym zdarzeniu udzial.

    > Na jakiej podstawie sadzisz,ze zdanie Kosciola Katolickiego jest moim
    > zdaniem ?

    na podstawie Twoich postow wtym watku,

    > Jestem za..

    zapytalem bo kosciol nie jest przeciw, wbrew temu co niektorzy sadza.

    napisales:
    "Religia, kultura oparta na tej religi ,
    w ktorej zostales wychowany zostawila niezatarte pietno..
    Poprostu wg mnie sie go wypierasz.."

    nie wypieram sie niczego po prostu nie biore pod uwage tego co sadzi na
    dany temat
    kosciol, stad napisalem co napisalem.

    > Rownierz..
    > I co z tego ?

    rozne religie rozne poglady, biorac pod uwage to co wypisujesz ktos kto
    zyje wedlug jakiejs tam nie znanej religi ktora
    nie ma nic przeciw zabijania kogokowliek, bylby czysty w takim przypadku a
    chcrzescijanin nie.
    Tak to zrozumialem, jezeli wierze w Boga to mam byc przeciw aborcji. A dla
    mnie akurat nie ma znaczenia przy
    tym religia.

    P.

  • 145. Data: 2005-02-07 09:07:57
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > jestem ":widzem" stoje obok i cos
    > komentuje to raczej jestem bardziej obiektywny niz osoba ktora bierze w

    No wlasnie...

    A skoro nie ejstes TYLKO widzem ?

    > zdanie,
    > nTy

    > na podstawie Twoich postow wtym watku,

    No to sie mylisz...
    Moja opinia wynika z dluuugiej dyskusji pare lat temu w internecie.
    Starajac sie zrozumiec co wlasciwie takiego w czlowieku jest
    ze go niby w zadnym wypadku zabic niewolno a mimo to tyle
    tysiecy ludzi ginie z rak innych ludzi...

    Doszedlem do wniosku ze jest tylko jedno rozsadne wyjasnienie.
    religia..

    > zapytalem bo kosciol nie jest przeciw, wbrew temu co niektorzy sadza.

    Jestem za kara smeirci dla MORDEARCOW,
    ale w moim slowniku morderca jest ten,
    zaplanuje i wykona "prywatny wyrok smierci" na inym czlowieku.

> [...]
    > Poprostu wg mnie sie go wypierasz.."
    >
    > nie wypieram sie niczego po prostu nie biore pod uwage tego co sadzi na

    Piszac "przezarty" dajesz pewne nacechowanie bardzo negatywne..
    Nie sugerowalem, ze bierzesz pod uwage to, co dzis czy kiedykolwiek kosciol
    MOWI..
    Ale jestesmy wychowani wpewnej kulturze czy sobie to uswiadamiamy, czy nie.

> [...]
    > zyje wedlug jakiejs tam nie znanej religi ktora
    > nie ma nic przeciw zabijania kogokowliek, bylby czysty w takim przypadku a

    Noo.. dzis mozesz przeczytac we wprest, ze Katon (bodaj)
    uwazal, ze zone przylapana na cudzolostwie mozna bez sadu
    i bezkarnie zabic...

    > Tak to zrozumialem, jezeli wierze w Boga to mam byc przeciw aborcji. A dla
    > mnie akurat nie ma znaczenia przy
    > tym religia.

    No to skoro nie religia to zrob sobie test i odpowiedz..
    dlaczego np krowe zabic mozna, a czlowieka nie..
    Dlaczego ludzied opuszczaja zabijanie malp
    Dlaczego tak duzo ludzi uwaza,
    ze lekarstwa dla ludzi mozna na zwierzetach testowac..

    wg mniejest tak.

    NATURALNE jest, ze spolecznosci przynaja "ochrone zycia"
    swym NIEWINNYM czlonkom. nie dlatego malpa nie zabija malpy w stadzie
    ze tamta "jako malpa ma prawo dozycia"
    U ludzi jest tak samo.. Pierwotne plemiona zabijaly obcych bez skrupulow,
    rowniez bibila ukazuje, ze bez skrupolow zabiojano "wrogow".

    NATURALNE jest ze osobnik otrzymywal jakos "status czlonka spolecznosci"
    i mal go, jesl sie nie narazil czyms szzcegolnym do smierci..

    Tylko to jest wspolne dla ludzkich spoleczenstw, a takze
    i zwierzat zyjacych w grupach..

    Rozne spolecznosci ROZNIE rozwiazywaly sprawe "obywatelstwa".

    W pewnym momencie sa nadawane "prawa cywile". W roznych okresach
    roznie to bylo. doniedawna tym momentem
    powszechnie byly narodziny.
    Nawet powszecnie podawany przyklad prawa dodziedziczenia
    "dziecka poczetego" jest "kontrprzykladem"

    Prawo do dziedziczenia ma NARODZONY ..
    O ILE urodzi sie ZYWY.

    I spoleczenstwo wg wych przekonan ustala,
    od ktorego momentu i na jakich warunkach
    jest sie tym, komu przysluguja prawa.
    W szczegolnosci do ochrony zycia..

    Boguslaw

  • 146. Data: 2005-02-07 09:25:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    .

    > No wlasnie...
    >
    > A skoro nie ejstes TYLKO widzem ?

    jestem widzem, przeciez napisalem, nie biore udzialu, jestem widzem.

    P.