  • 1. Data: 2005-02-03 08:03:18
    Temat: Zwrot depozytu sądowego
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Szanowni Grupowicze mam do Was pytanie.
    Prokurator zabezpieczył mi auto, które było skradzione ale ubezpieczone
    auto-casco. Po kilku latach Sąd wydał mi z depozytu miedzy innymi w/w auto.
    W tej chwili nikt nic nie wie co z powrotem otrzymałem. Prokuratura
    twierdzi, że jest to omyłka pisemna wg mnie materialna a to jest wielka
    róznica.
    Kto w tej sytuacji odpowiada ?.
    Ubezpieczyciel nie posiada żadnych dokumentów, ale pracownik
    ubezpieczyciela był przesłuchiwany na okoliczność kradzieży , po kilku
    miesiącach likwidator szkody robił wgląd w akta kradzieży. Działo sie to na
    przełoomie roku 1992-1993. W pierwszej instancji w S.Okręgowym nie
    wystarczająco udowodniłem, że zgłosiłem szkode. Mam pytanie o co w tym
    wszystkim chodzi, gdyż w aktach jest uzasadnione podejrzenie iż zgłoszenie
    kradzieży było w celu wymuszenia odszkodowania z tytułu auto-casco.
    Auto do dnia dzisiejszego nie odnalazło sie, śledztwo kradzieży zostało w
    1992r umorzone z powodu nie wykrycia sprawcy. Ubezpieczyciel był
    poszkodowanym wg art. 41 par 2 jezeli pokrył szkodę. Do dnia dzisiejszego
    nie otrzymałem ani złotówki i w tej chwili muszę udowodnić, że zgłosiłem
    szkodę.
    Mam pytanie: gdzie jest prawo i po czyjej stronie czy tylko po stronie
    ubezpieczyciela.?